Chevrolet (1971)
autoreview
Signalement
Versnellingen | 3, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 1971 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 7.600 km |
KM-stand laatst | 33.000 km |
Eerste review
- 33.000 km
Het was toch even schrikken toen ik hier moest invullen wat het jaar van aanschaf was; 2008 al?!
Ik heb de auto nu al 2 jaar, en hoewel mensen het vaak aan mij vragen (en ik me het er dus wel bewust van was) klinkt 2008 toch anders dan 2 jaar!
Ik ben Martijn, nu 21 jaar oud en ik denk dat je rustig kan stellen dat ik “leef” voor de auto.
Het begon in de zomer van 2008, Oranje moest toevallig die avond voetballen tegen? Dat weet ik niet meer, toen we zaten te barbecueën met de buren.
“Maar wat voor auto wil je dan Martijn?” waarop ik antwoorde “Nou, dat kan ik wel zeggen maar ik denk niet dat je dat soort auto’s kent: Chevrolet Suburban uit 1975”.
“Oh!” antwoord de buurman, ik weet er nog een uit 1971 te koop staan hier vlakbij! Daar kunnen we anders wel even kijken.
En zo waren we –geheel onverwachts- onderweg die avond om bij de Suburban te kijken.
Lang verhaal kort, na een hoop afdingen heb ik hem kunnen kopen en begon mijn grote avontuur!
Nu moet u weten dat ik opgegroeid ben met dit soort auto’s.
Mijn vader heeft een auto bedrijf, en deed voorheen alleen maar Amerikaanse auto’s. Toen hij een Suburban uit 1975 had (voor zichzelf) was dat ook de eerste auto waarin ik zelf heb gereden als jongen van 12…
Dus al snel ging ik naar mijn vader om het een en ander te gaan nakijken en checken aan de auto, want zoals denk ik bij iedereen is niemand zo goed als je vader…
Ik zal het een en ander aan specificatie’s opsommen:
- Motor: 350 cui Chevrolet Smallblock (5,7 liter)
- TH-350 Automatische versnellingsbak
- Groen van kleur, met een wit dak.
- Heeft inderdaad maar 1 achterdeur, dus aan de bestuurderszijde niet!
- LPG met helaas een tankje van 80 liter (nu 72 liter)
Ik heb deze auto speciaal uitgekozen op het feit dat hij geen 4x4 had en dat er een Small Block in ligt.
Nu loopt hij als ik mazzel heb 1 op 4, dus anders was dat nog veel erger geworden.
Bij mijn vader aangekomen zijn we eerst het LPG systeem eens gaan afstellen, want dat bleek helemaal niet goed afgesteld te zijn.
Dit gaf meteen de nodige problemen, dit was tevens mijn eerste kennismaking met wat mensen noemen: Rijden met een Oldtimer.
We hebben de auto op LPG afgesteld, de auto liep goed, ik rijd weg bij mijn vader en bij het eerste stoplicht loopt de auto als een krant. Alsof hij nog maar op 5 cilinders loopt in plaats van 8…
Dus ik weer terug, wij weer kijken maar konden niks raars vinden. Dus ik rijd na een uur weer weg, en weer bij hetzelfde stoplicht liep hij nog maar op 5 cilinders, echter op benzine; geen problemen.
Ik mijn vader gebeld, die vertelde mij dat op LPG ontstekingsproblemen eerder de kop opsteken dan op benzine.
Dus ik weer terug, ontsteking stond goed. Toen echter kwam mijn vader met een multimeter aanzetten, dit begreep ik niet zo goed want ik had nog niet echt problemen met mijn accu, of dynamo (dacht ik).
Echter bleek mijn dynamo constant bij te laden met 18 volt, waar deze normaal schakelt deed hij dat niet meer…
Zelf had ik dit nooit gevonden dus ik was wederom weer blij met de expertise van mijn vader, ik heb de dynamo weg gebracht.
Daar kon een nieuwe spannings-schakelaar in gezet worden (€50) en toen was hij weer als nieuw…
Dit was het eerste probleem overwonnen, ondertussen had ik de grootste lol in mijn auto.
Mensen spreken je aan, steken hun duimen omhoog of geven je die veelbetekenende glimlach als ze je voorbij rijden.
Sommige mensen bieden op de auto, of vragen hoeveel ik ervoor wil hebben…
Volgende review zal ik vertellen over de volgende problemen, als het goed is ben ik eerder bij nu dan de problemen tevoorschijn komen ;)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.