BMW 330xi touring Executive (2003)

autoreview

BMW 330xi touring Executive (2003)
BMW 330xi touring Executive (2003)BMW 330xi touring Executive (2003)BMW 330xi touring Executive (2003)BMW 330xi touring Executive (2003)BMW 330xi touring Executive (2003)BMW 330xi touring Executive (2003)BMW 330xi touring Executive (2003)

Signalement

Uitvoering330xi touring Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf242.000 km
KM-stand laatst254.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf

  • 248.000 km

IVM het om onbekende reden niet meer werken van mijn vorige account (MHGE) een nieuw account aan gemaakt. Ik zou toch weer graag mijn ervaringen met jullie willen delen.

Gezien mijn positieve ervaringen met BMW en vooral met de e46 modellen heb ik er voor gekozen wederom een e46 te kiezen en niet te gaan voor zijn opvolger. Ik wilde toch een speciaal model en geen eenheidsworst.

Ik had hiervoor een e46 320td compact gehad en een e46 330d touring. Omdat ik dichter bij huis ben gaan werken moest het nu een benzine model worden. Daarnaast hebben we een grote hond die ook graag mee wil. De voorkeur ging uit naar een 330i touring.

Ervaring met het zoeken naar dit model had ik. De meeste voertuigen zijn afgetrapt en een net model was ook niet te vinden. Ik had daarom ook al even stiekem gedacht om over te stappen naar een Audi.

Op de bekende verkoopsite zag ik een BMW 330XI touring staan in de voor mij favoriete kleur Mystic Blue. Ik ging er van uit dat het wederom een afgetrapte auto zou zijn en daarnaast was de prijs net boven budget. Ik koos er daarom voor om niet te gaan kijken.

Na een tijdje kwam er een prijsverlaging van de auto en ik besloot alsnog de gok te wagen. Gelukkig stond de auto op nog geen 10km reizen en ik dacht na mijn werk even snel langs te gaan. Er van uitgaande dat het toch niets zou worden.

Bij de handelaar gekomen de auto bekeken. Ik verbaasde me over de staat van de auto want die stond er uitzonderlijk net bij. Strak in de lak met slechts een paar lichte krasjes. Binnenzijde krasloos. Geen instapschade bij de bestuurdersstoel en ook het vakje voor de schakelpook onbeschadigd. Dit had ik nog nooit eerder gezien!

Naast voorgaande bleek nu pas dat ik met een zeer speciaal model te maken had, ingevoerd vanuit Duitsland in 2014.

Het ging namelijk om een zeldzame originele M-Performance uitvoering van de 330XI Special Executive. Onderdeel hiervan waren schakelflippers aan het stuur (geen SMG BAK!), carbon lijsten, Angel Eyes met Xenon en een M-Pakket binnen en buitenzijde. Spiegel rechts klapt naar beneden bij achteruitrijden(tegen stoeprandschade).

Het onderhoudsboekje zat er bij, net als een dikke stapel rekeningen van de Duitse BMW vertragshandler. Ik kwam er hierdoor o.a achter dat de automaat al gereviseerd was. Daarnaast was de vorige eigenaar in Nederland bekend en woonde die vlak in de buurt.

Ik besloot een bod te doen en dit werd geaccepteerd.
Na aankoop heb ik zelf groot onderhoud gedaan en de lichte krasjes laten wegwerken. Er staat weer een superstrakke auto waarmee ik vele kilometers door kan.

Eerste ervaringen na 5000km zijn zeer positief. 4x4 rijdt toch anders dan achterwielaandrijving. Het is minder speels maar voelt wel heel vertrouwd. Ik heb er al mee in de sneeuw gereden en het is echt een meerwaarde.

Sturen gaat zoals het een BMW betaamd direct en zwaar. Schakelen gaat prima en de flippers werken feilloos al gebruik ik dit maar zeer af en toe. Het onderstel (M-onderstel) is wel erg strak. Hier moet ik nog even aan wennen. Verder is ze auto zoals verwacht zeer rap. Wel rijdt het anders dan de 330d die ik had. Meer toeren en minder koppel.

Ik had rekening gehouden met een verbruik van 1/9 of 1/10
Dit valt nog wat tegen met een meest positief verbruik van 1/8,5.

Mankement:

- Rechter Xenon lamp hapert soms.






een snel afscheid

  • 254.000 km

Na een zeer korte periode en relatief weinig kilometers heb ik helaas afscheid moeten nemen van de BMW 330XI. Ik kreeg een nieuwe baan met meer kilometers en kon mede hierdoor voordelig een leaseauto rijden.

In de beperkte kilometers heeft de auto een grote beurt gehad inclusief alle filters, olie en bougies. Verder is na een kleine lekkage de Radiator en het expansievat vervangen. In het expansievat zat een klein scheurtje waaruit de lekkage ontstond. De radiator meteen mee vervangen ivm zichtbare slijtage.

Gelukkig is de auto naar en liefhebber gegaan!

De komende tijd zal ik rijden in een Audi a3 e-tron. Uiteraard gaat een review volgen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens