BMW 318i touring (2002) #3

Uitvoering318i touring
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2017

Jabba

Sinds 2017 in bezit van Jabba.
Na een paar jaar van de FX (fixtix heette het ding bij ons) genoten te hebben, gaf het gebrek aan kofferbakruimte de doorslag toch naar een ander BMW 320 om te kijken, maar dan een Touring. Dat lukte vrij snel, en zo rijden we nu bijna 4 jaar in de Jabba rond. 50.000 km al bijna.
We namen afscheid van de FX na een kapotte brandstofpomp, en verwelkomde de Jabba met een zelfde probleem.
Verder blijkt na vier jaar en steeds terugkerende roest dat het een schadeauto betreft. Ws rechts in de vangrail gezeten. Rechter voorscherm is niet origineel, en rechtsachter heeft ie tot onder de ruit ingedeukt gezeten. Afijn, ook deze auto is bij een goed carosseriebedrijf geweest voor herstel. De auto ziet er sinds vandaag weer superstrak uit.

En rijden? Als de wiedeweerga. Wat een verschil met de FX, zeg. In eerste instantie durfde ik in de eerste versnelling niet vol weg te rijden. Da's echt oppassen geblazen.

Buiten de roest (opgelost) en de brandstofpomp (vervangen) zijn er geen grote problemen geweest. Het is simpelweg genieten van de stilte in de auto, welke snelheid je ook rijdt.
Uitgerust aankomen na vele kilometers is totaal geen probleem.

Mijn gearagehouder zei het al toe ik FX kocht: "Zou je het wel doen? Je komt er nooit meer vanaf: eens bmw, altijd bmw."
Ik denk dattie gelijk krijgt......

PRIVATE LEASE BMW 3-serie