BMW 330d Touring High Executive (2006) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 330d Touring High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 75.000 km |
KM-stand laatst | 75.000 km |
Samenvatting review
- 75.000 km
November 2010 deze auto aangeschaft bij Keram te Maastricht met de volgende opties:
-Power 231Pk / 500 nM
- Body Type: tour
- Transmission : Heck
- Engine M57/T2
- A22 Sparkling Graphite Met
- LSCW Leder Dakota Zwart
- 205 Aut Transm
- 249 Multi-fuct Steering wheel
- 255 SPORT-LEDERLENKRAD
- 3AC Trekhaak (kogel verwijderd)
- 302 Alarm
- 322 Comfort access system
- 386 Roof rail
- 4AE Split armrest
- 402 Panorama Glass roof
- 423 Floor mats, velour
- 428 Warning Triangle
- 450 Seat adj electr w mem
- 464 Skibag
- 470 Child seat isofix att
- 494 Seat heating front
- 502 Headlight washer syst
- 508 PDC
- 521 Rain sensor
- 522 Xenon light
- 524 Adaptive headlights
- 534 Aut Air Cond
- 601 TV func
- 609 Nav syst Prof
- 620 Voice input syst
- 633 Prep mob ph business bluet interf
- Aly wheels spoke 162 breedset
- 321 Ex parts in body colour
- 4AG Int strip titan dull
- 520 Foglights
- LED Angel eyes
- LED Fog lights
- Ramen vanaf A-stijl getint.
Op zich een lekker volle Bimmer en ging dan ook vol tevredenheid weg uit Maastricht.
Een paar dagen na aflevering wilde ik mijn wintervelgen op de auto monteren en er werd gelijk een redelijke speling op de stuurkogel zat.
Gelukkig met Keram kunnen afspreken dat de auto bij Renova hersteld kon worden.
Uiterlijk.
De auto zag er in showroom staat uit en bij nader inspectie was de auto ook zo.
De motor.
Wat rijdt zo'n 330d heerlijk. Wat een koppel en kracht indien je dit wilt gebruiken. Rustige motor en lekker laag in de toeren. IN de gehele periode heb ik rond de 1:13,5 (30000 km) gemiddeld gereden en dat is niet slecht voor zo'n motor m.i.
Olieverbruik was nihil.
Wat ik wel zelf gedaan heb is het luchtfilter vervangen / micro-filter vervangen en de EGR-klep bekeken of hij vuil was. Maar die was keurig schoon.
Interieur.
Lekkere stoelen. Jammer dat het geen sportstoelen zijn maar op zich zaten ze prima en waren electr goed in te stellen.
Gemis van een cruisecontrol had ik wel.
TV functie, leuk maar eigenlijk nooit gebruikt.
Kachel en AC prima en makkelijk in gebruik.
Nav prof. Prima overzichtelijk scherm maar een beetje traag. Schijnt normaal te zijn.
Comfort Access. Leuk en soms handig.
Panoramadak. Heerlijk in de zomer om even snel de warme lucht uit de auto te laten stromen. Of gewoon op kierstand te laten staan. Windgeruis valt me 100% mee bij open rijden.
Regensensor. Soms moeilijk af te stellen.
Xenon icm adaptieve verlichting een waarvolle optie.
Voice input. Leuk maar niet altijd doet het wat er gezegd / gevraagd wordt.
PDC voor en achter. Heerlijke optie.
Op zich heb ik de auto 30000 gereden met volle plezier maar het ging me enorm tegenstaan wat de auto in een jaar allemaal ging mankeren en heb hem daarom iom Keram ingeruild.
De volgende reparaties zijn er in dit jaar gebeurd:
- Stuurkogel rechtsvoor (te veel speling)
- Micro sensor achterruit (defect)
- Remschijven voor (trillen)
- Voorbanden (cups)
- Lagers achter (bijgeluid)
- Slangetje ruitenwissertank (lekkage)
- Nieuwe afdekplaat rechter koplamp (vocht)
- Rails en rubbers vervangen panoramadak (afgebroken)
- Nieuw slot rechter achterdeur (defect)
- Silentblokken (draagarmrubbers) vervangen (trlling met remmen)
- Folie voordeuren vervangen (lekkage)
- Versnellingsbak olie vervangen (1800 toeren schokje)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.