BMW 325i Touring High Executive (2006)

autoreview

BMW 325i Touring High Executive (2006)

Signalement

Uitvoering325i Touring High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst48.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

UITVOERING
325i Touring High Executive met als extra’s de Individual Donkere ramen, black-line achterlichten, styling 162 velgen. Bestel Tip: Neem het Executive of High Executive pakket. Deze bieden zeer veel extra’s voor een relatief goede prijs. De optie Sensatec kunstleer is zeer aangenaam, ziet er goed uit en kost ongeveer €185.

EXTERIEUR
De 3-serie heeft een fraai uiterlijk met strakke lijnen. De Touring gaat niet zozeer voor enorme ruimte achterin maar voor een sportief uiterlijk. De auto heeft in combinatie met de 18’ velgen een zeer goede verhouding van de banden en carrosserie.

INTERIEUR
Voor het dashboard en de rest van het interieur is gebruik gemaakt van degelijke en mooie materialen. Eenvoudig en strak, intuitieve bediening. Al met al een zeer aangename plaats om in te verblijven. In het interieur zijn te weinig opberg vakjes. Dashboard kastje niet groot. Wel zijn er in de auto 5(!) 12v aansluitingen (1 dashboard, 1 middenarmsteun, 2 achterpassagiers, 1 kofferbak).

STOELEN
De sportstoelen zijn zeer comfortabele met uitgebreide verstel mogelijkheden. De mooiste is de zitbreedte aanpassing! Je kan de zijwangen van de stoelen opblazen of leeg laten lopen. Ik heb nog nooit zo strak in de auto gezeten. De algemene zithouding is een heel stuk beter dan in het vorige model 3-serie.

KOFFERBAK
De kofferbak is niet extreem ruim (460L), maar wel goed toegankelijk. Na het omklappen van de achterbank ontstaat een grote praktische ruimte. De separaat te openen achterruit is zeer praktisch. Het rolscherm schuift automatisch omhoog. Wel weer terugdoen voor je de ruit sluit anders zie je niks meer in je achteruitkijk spiegel.

RADIO/AIRCO
De radio is goed te bedienen en door de MP3-CD speler heb ik geen wisselaar meer nodig. De geluidskwaliteit is ook zeer goed voor een station model. De airconditioning doet z’n werk zonder dat je het merkt. Wel lastig is dat je de gescheiden instelling voor links en rechts niet kan koppelen.

MOTOR
De 2.5 liter lijn 6-cylinder kan met een woord beschreven worden: GEWELDIG! Het geluid is een genot voor het oor, iedere dag weer. 2 auto’s geleden had ik een 320i (toen nog met 6-cylinder) en ik realiseer me nu pas wat ik gemist heb met de Audi 4-cylinder. De motor is soepel en zeer stil. Wel moest ik wennen aan het beschikbare vermogen. De Audi had een 1.8 Turbo motor waarbij vanaf 1800 toeren een behoorlijk koppel aanwezig is. Nu moet ik meer toeren maken voor power. Maar de 6-Cylinder vraagt gewoon om toeren, hij lijkt het heerlijk te vinden. Het gemiddelde verbruik staat nu op 8.8 liter/100km.

ONDERSTEL
Het sport onderstel is 2cm verlaagt en biedt een perfecte combinatie van comfort en een strak onderstel. Audi had een ook een sportonderstel maar comfort was ver te zoeken.

CONCLUSIE
Men zegt wel eens ’bij BMW betaal je voor de naam’. Dit is volgens mij niet 100% waar. Ik denk dat het 20% beter maken van een auto makkelijk 50% meer kan kosten. En dat is het geval bij BMW. Er zijn 100 van die kleine, ogenschijnlijk onbelangrijke zaken die allemaal net beter zijn. Daardoor zit ik iedere dag in de auto met een glimlach. Topper!

**UPDATE**
Kilometer stand: 8800
Problemen: geen
Na redelijk wat kilometers bevalt de auto steeds beter. Verbruik: rond de 9 liter/100km. Ben met de auto naar Frankrijk gereden (skien). De terugreis (1200km) heb ik dan ook met gemak in een keer gereden. Bagageruimte is niet extreem groot, maar wel goed toegankelijk en voor grotere dozen kan je met omgeklapte achterbank echt veel kwijt. De Sensatec stoelbekleding is een absolute aanrader en kost vrijwel niks extra. Ook had ik eigenlijk het opbergpakket moeten nemen voor een aantal extra vakjes. Ik mis o.a. het klepje in het dashboard onder de licht schakelaar. Heerlijke auto!

PROBLEMEN

Geen

Laatste update

  • 48.000 km

Na 3 jaar rijden in deze geweldige auto is het tijd voor een andere. Dit is niet mijn mening, maar de mening van het lease-contract. Als het aan mij zou liggen rij ik nog 3 jaar door.

50.000km en geen enkel probleem. Nergens een kraakje of piepje, alleen maar het heerlijke geluid van de 6 cylinders in lijn ;-)

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.