BMW 320i touring Executive (2003) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i touring Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 69.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Na enkele jaren naar tevredenheid een BMW cabrio gereden te hebben zat ik toch al een tijd uit te kijken naar een Touring.
Hij moest aan de volgende zaken voldoen; - lage km stand, origineel, leer, grootbeeld navi en min een 6 cilinder.
Na lang zoeken kwam ik een 320i touring steptronic aut. uit dec. '03 tegen met fabrieksaf een M pakket, leren bekleding met sportstoelen, MK4 navi, 18" velgen, el. schuifdak, xenon etc etc met een km stand van slechts 69.000 en volkomen dealer onderhouden en BOVAG garantie.
Toen ik ging kijken wist ik het al zeker dit moest hem worden. Zeker het M pakket ziet er erg dik uit en zo is het echt 1 van de mooiste e46 tourings die je kunt krijgen.
Auto rijdt voortreffelijk en heeft zelf met mijn lengte (196cm) een goede zit. Wegligging is erg goed en door het M onderstel tezamen met 235/40/18 voel je echt wat je doet. De 2.2 liter 6 cilinder loopt erg soepel en maakt een schitterend motorgeluid als je het gas wat verder intrapt. Benzineverbruik is zoals verwacht aan de hoge kant (1 op 9) bij 80% stadsverkeer en een vlotte rijstijl maar dit is vrij normaal voor een auto van dit kaliber.
Tot nu toe geen gebruik hoeven te maken van de garantie dus op technisch vlak niet veel te melden. Ik zal dit in de toekomst zeker nog gaan aanpassen.
Zijn er ook minpunten? Ja, ik vind 2 zaken wat "tegenvallen" en dat is het geluid dat de portieren maken als je ze dicht gooit(beetje een blikkerig geluid)en de kofferbak ruimte is niet erg groot voor een station. Voor de rest een plaatje van een auto.
UPDATE 19-01-2012.
Zit inmiddels op ruim 90.000km en voor het eerst mee naar Zuid-Frankrijk gereden. Moet zeggen dat ik nog steeds met veel plezier instap en nog erg content met de auto ben. Verbruik zit nu gemiddeld op 1 op 9,2km.
Volgende kosten heb ik gehad; Bij 83000 begon het lampje van motormanagement af en toe te branden dus uit laten lezen bij de dealer voor 80.-. Bleek vals lucht aan te trekken door poreuze slangen en er werd aangeraden de carterventilatie te vervangen. Dit door een bevriend monteur laten doen incl. een grote beurt voor ongeveer 300,- incl. arbeidstijd.
Bij 90.000km nieuwe APK en er zit speling op de fuseekogel en stabilisatorstang. Bij BMW moet de gehele draagarm vervangen worden en voor een M tech II betaal je meer nl. 220.- per stuk incl. draagarmrubber. Stabilisatorstang kost 45.- dus met APK en uren was ik weer 330.- kwijt dus dat was iets minder. Dit schijnt trouwens een typische BMW kwaal te zijn dus indien je er 1 koopt laat de voortrein goed inspecteren.
Wordt vervolgt
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.