Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Cabrio

BMW 320i Cabrio (1992)

autoreview

18
BMW 320i Cabrio (1992)
Anoniem
  • Gebruikersreview
23 maart 2010 om 12:55
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering320i Cabrio
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst175.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De BMW E30 cabriolet als youngtimer

  • 170.000 km
  • 23 maart 2010

Na enig speurwerk heb ik in Oberhausen mijn fraaie 320i cabriolet gekocht. De auto zal dienst doen als seizoens wagen. Voorlopig ben ik er alleen mee van Oberhausen naar huis en van huis naar de keuring mee gereden, maar de eerste ervaringen zijn buitengewoon positief. Vooral dat geluid van de M20 zescilinder is prachtig. De rijeigenschappen zijn prettig, maar spartaans en je merkt aan alles dat deze auto, al ziet ze er voor haar leeftijd heel erg goed uit, in 1992 uit de fabriek rolde. De autotechniek stond sindsdien niet stil. Toch zijn de lijnen van de BMW E30 niet meer overtroffen in eenvoud. Vooral de cabriolet is een mooi voorbeeld van de styling van destijds. Niet de wilde lijnen van de huidige "Bangle" BMW's, maar één streep, van voor naar achteren. Less is more...

De cabriolet is voorzien van een electrisch dak, airco, lederen interieur, stoelverwarming en sportstoelen.

De keuring en de belastingdienst leverde weinig problemen op. Op dit moment ben ik in afwachting van mijn kentekenbewijs.

De komende maanden zal ik dit review bijwerken, zodat een goede indruk van mijn ervaringen met deze (in mijn ogen) mooie machine kan worden gekregen.

Het kenteken is binnen

  • 170.400 km
  • 6 april 2010

Zo, het kenteken zit er op en de machine mag het hok uit! Jammer dat het paasweekeinde geen mooi cabrio weer bood. Hoewel: het electrische cabriodak doet het niet best. Nu blijkt er een aluminium heveltje te zijn afgebroken! Voorlopig is de 3 dus een coupé met linnen dak...
Op internet las ik dat dit een bekende kwaal is van dit type, en inmiddels is de oplossing ook voorhanden. Toch mooi, dat internet, nu maar hopen dat het dakje binnenkort weer goed werkt.

Open rijden is gaaf

  • 171.000 km
  • 12 mei 2010

Inmiddels gebruik ik de auto regelmatig om naar m'n werk te rijden. Het weer werkt alleen nog niet echt mee, maar die mooie dagen in april heb ik wel erg genoten van m'n cabriolet. De problemen met het dak zijn alleen nog niet helemaal opgelost, maar ik verwacht dat binnenkort wel in orde te maken. Ik moet een nieuw motortje plaatsen voor de afdekkap.

Heerlijk om na een dag werken dat dak open te gooien en die zes cilinder me binnendoor naar huis te laten sleuren. Zelfs open rijden op de snelweg is best goed te doen, eigenlijk. Al zit een goed gesprek er bij snelheden rond de 120 niet meer in. De stoelen met verwarming zijn prettig op dagen dat het eigenlijk iets te koud is om open te rijden, daarom gaat het comfort van voldoende naar goed. Bijkomstig voordeel vind ik nog, dat de kofferbak best ruim is vergeleken met andere cabrio's. Een week vakantie met twee personen is echt geen probleem.

Inmiddels geloof ik dat het inderdaad een liefhebbers auto is, want de meeste mensen vinden het over het algemeen maar een kamperbak. Kennelijk ben ik zo'n liefhebber, want ik blijf het een charmante koets vinden.

Toch een beetje de vooroordelen over oude BMW's denk ik? Lig er niet wakker van.

Het dak werkt!

  • 171.200 km
  • 16 mei 2010

Het heeft aardig wat tijd gekost, maar het dak gaat elektronisch open en dicht, zoals het hoort! Veel bewegende delen en kleine elektrische schakelaars, dus een hele hoop dat stuk kan gaan en niet synchroon kan lopen. Een aluminium hevel was gebroken, een motorsteuntje was gebroken en twee microswitches wisten niet meer wat ze de computer moesten vertellen. Het is een prettige auto om aan te sleutelen, alle ruimte en overzichtelijke techniek.

Weer (bijna) voorbij die mooie zomer

  • 174.100 km
  • 31 augustus 2010

Vandaag is de laatste dag van de meteorologische zomer en een mooi moment voor reflectie. Hoe bevalt dat nu zo'n cabriolet? Prima! Open rijden is heerlijk, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die ervaring anders zou zijn in een andere (duurdere) open auto. Ook al is rijden bij mooi weer natuurlijk een feest, maar het zijn vooral de momenten waarop je eigenlijk niet rekent. Bijvoorbeeld 's avonds laat, in het donker, naar huis rijden met de kap open. Het interieur wordt verlicht door de maan en de sterren en de droge geur van de aarde die de hele dag heeft liggen bakken in de zon komt je tegemoet. Een rit die in een gesloten auto niet heel bijzonder is, maar in een open auto is het anders. Of vlak na een hoosbui de kap opengooien en genieten van die typische frisse lucht die je dan hebt. Kleine dingen die ik als motorrijder altijd tot het monopolie van de motor rekende.

De ervaring met de BMW is heel goed. Die zescilinder loopt prachtig, daar kan de moderne 4 cylinder in mijn 316i niet tegen op. Gezegd moet worden dat ik wel begrijp waarom er op elke 320i cabriolet drie 325i cabriolets zijn verkocht. Laten we wel wezen: 129 pk of 170 pk, ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Een gechipt 2 liter M20 blok levert 140 pk, maar chippen vind ik eigenlijk geen optie. Een minpuntje: het dak blijft wel om aandacht vragen, dus ik denk dat hij in de winter toch even naar een specialist moet om gesteld te worden.

Nu maar duimen voor die Indian Summer...

TE KOOP

  • 174.952 km
  • 4 oktober 2010

Inmiddels een zomer cabriorijden achter de rug en het is prachtig, maar motorrijden is toch mooier. Kijk op marktplaats om contact met me op te nemen. Advertentienummer 382464249.

Al weer even lente!

  • 175.621 km
  • 11 februari 2011

Afgelopen week de accu weer in de auto gezet, want het weer was prachtig! Even de olie peilen, sleutel in het contact en.... starten. De 6 cilinders gingen direct aan de slag alsof ze de dag ervoor nog hadden gedraaid. Kap omlaag, stoelverwarming aan en gáán. Echt genieten. Service indicatie geeft aan dat de remvloeistof moet worden ververst, dan kan mooi bij de APK in april. Misschien dit voorjaar een koper?

Verkocht

  • 175.700 km
  • 19 maart 2011

De zon gaat schijnen, maar vandaag heb ik de E30 weggebracht naar de nieuwe eigenaar, ooit komt er wel weer een andere jaren 80 of 90 BMW!

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 649
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
BMW 318i Business Edition Plus (4D/8A)
€ 669
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 705
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 3-serie Cabrio 325i, in prima staat, chromen bumpers

    BMW 3-serie Cabrio 325i, in prima staat, chromen bumpers

    • 1987
    • 231.941 km

    € 18.945

    BMW 3-serie Cabrio 325i Elek. dak, i.z.g.st. Airco, incl. historie

    BMW 3-serie Cabrio 325i Elek. dak, i.z.g.st. Airco, incl. historie

    • 1992
    • 135.924 km

    € 32.900

    BMW 325i

    BMW 325i

    • 1986
    • 163.328 km

    € 37.500

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: facelift

    497
    • 25 mei 2022

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 320i Cabrio (1989)

    BMW 320i Cabrio (1989)

    10
    • 4 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Cabrio (1990)

    BMW 320i Cabrio (1990)

    2
    • 23 november 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Cabrio (1992)

    BMW 318i Cabrio (1992)

    9
    • 1 januari 2011
  • Gebruikersreview
    BMW 325i Cabrio (1986)

    BMW 325i Cabrio (1986)

    3
    • 7 april 2010
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Cabrio (1992)

    BMW 320i Cabrio (1992)

    18
    • 23 maart 2010
  • Gebruikersreview
    BMW 325i Cabrio (1987)

    BMW 325i Cabrio (1987)

    5
    • 3 september 2009
  • Gebruikersreview
    BMW 325i Cabrio (1987)

    BMW 325i Cabrio (1987)

    4
    • 19 november 2007
meer reviews
Classics dubbeltest - BMW 325i vs. Maserati Biturbo

Classics dubbeltest - BMW 325i vs. Maserati Biturbo

70

Het grote prijsverschil dat dertig jaar geleden nog bestond tussen de BMW 325i Cabriolet en...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    30
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (2016)

    BMW 320i (2016)

    1
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    46
    • 18 mei 2022
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    21
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    98
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW 216d Active Tourer Corporate (2017)

    BMW 216d Active Tourer Corporate (2017)

    1
    • 27 mei 2022
  • Nieuws
    BMW gaat per 2025 ander soort accucellen gebruiken

    BMW gaat per 2025 ander soort accucellen...

    26
    • 27 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW iX3 High Executive (2022)

    BMW iX3 High Executive (2022)

    • 27 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW M140i (2017)

    BMW M140i (2017)

    1
    • 26 mei 2022
  • Autosport
    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen sneller elektrificeren'

    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen...

    17
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition ColorVision

    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition...

    8
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    36
    • 25 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden