Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Touring

BMW 318i Touring Executive (2008)

autoreview

BMW 318i Touring Executive (2008)
BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)BMW 318i Touring Executive (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering318i Touring Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst8.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 8.000 km
  • 10 maart 2009

Voor de vervanging van onze Volvo V40 1.8i kwam slechts een handvol auto´s in aanmerking. De V50, de Audi A4 avant of de Mercedes C-klasse Estate. Uiteindelijk zijn slechts de Volvo dealer en BMW dealer bezocht. Aangezien de auto een prive aanschaf werd, hebben we goed gekeken naar de aanschafprijs. Uiteraard was de Volvo V50 (2.0 liter, 145pk) een sterke aanbieding in Edition II trim, de Audi A4 avant werd in 1.8t (pro line) al aardig aan de prijs en de Mercedes 180k viel eigenlijk ook al snel af vanwege de prijs. De BMW (318i touring) bleef relatief interessant omdat deze met A-label toch een redelijke instapprijs had. Maar ook deze zou met wat extra's fors duurder worden dan de V50. Totdat BMW opeens adverteerde met een gratis Executive en Design Line pakket of een gratis Business Line. Dit natuurlijk i.v.m. de op handen zijnde facelift. Uiteindelijk is het de BMW 318i Business Line geworden met wat extra's. Hoewel de facelift de achterkant sterk heeft verbeterd, zijn de wijzigingen optisch verder gering. Verrassend genoeg is het ook een complete auto geworden. Ten opzichte van een standaard 3 heeft de auto nu:

* Business Line (Business navigatie, metaallak, PDC achter, Alarm 3, 16 inch, gescheiden airco
* Lichtpakket (optie: o.a. verlichting in deurgrepen en pedaalbak)
* Opbergpakket (optie: bekerhouders voor, 'rugtassen', 2*12v achter)
* Sportstuur (optie)
* rolgordijnen achter (optie)
* Mistlampen voor (optie, incl. verwarmde spiegels)
* Regensensor (optie, incl. automatische lichtschakeling)

Prima aangekleed dus. Hoe rijdt dat nu?

Tsja, het is gewoon waar dat een BMW super rijdt. Hoewel 143pk niet echt super ruim bemeten is, stuurt het fantastisch en snaarstrak. Het is een feest om te rijden. Je kan de auto echt op een paar centimer nauwkeurig rijden. De auto is daarbij ook verrassend comfortabel.

Uiteraard zijn er ook wat kritische opmerkingen te plaatsen. Zo is de auto absoluut niet zo zuinig als beloofd. Ook niet na 8000km. Wellicht dat dat nog iets anders wordt, maar tot nu toe telkens 8,1 liter gemiddeld. Recentelijk 6,3 gescoord op een rit van 135 km (max 120 gereden).
Verder is de auto niet echt snel bij tussenacceleraties en zonder terugschakelen. Pas na 4000 toeren wordt er echt iets wakker. Maar goed, allemaal prima mee te leven.

Qua interieur beleving is het ook prima. Ik denk dat Audi het nog wat beter voor elkaar heeft, maar het zakelijke karakter bevalt me wel en de afwerking is prima. Alleen de interieurlijsten in plastic zien er wel erg goedkoop uit. Wat erg mooi is, is de standaard te openenen achterruit en het uit te trekken net in de bagageruimte om passagiers te beschermen.
De bediening is goed. Dat gezeur van de I-drive begrijp ik niet helemaal en zeker niet van journalisten. Ok, je moet soms veel klikken, maar je hebt het zeer snel onder de knie. Ook de cruise control bediening zit wellicht iets onhandig, maar dat weet je dan gewoon. De raambediening zit wel echt verkeerd. Vaak open je de achterste zijruit. Met de facelift is dat aangepakt.

De ruimte in de auto is inderdaad iets beperkt, maar dat weet je als je deze wagen koopt. Ik heb er geen problemen mee. Met een jong gezin kan je ook hiermee op vakantie.

Problemen:

Tot nu toe alleen een afgebroken rolgordijn. Is onder garantie verholpen.






4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 699
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 705
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 330i High Executive

    BMW 330i High Executive

    • 2008
    • 232.666 km

    € 9.950

    BMW 318d Executive

    BMW 318d Executive

    • 2008
    • 256.200 km

    € 4.950

    BMW 330d High Executive | Zeer goed onderhouden | Panoramadak | Leder Sportinterieur | Navigatie Proffesional

    BMW 330d High Executive | Zeer goed onderhouden | Panoramadak | Leder Sportinterieur | Navigatie Proffesional

    • 2007
    • 555.486 km

    € 3.950

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: M3 Touring

    506
    • 23 juni 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 320i Touring (2007)

    BMW 320i Touring (2007)

    3
    • 10 maart 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Touring (2008)

    BMW 318i Touring (2008)

    2
    • 18 juli 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 330d Touring Dynamic Executive (2006)

    BMW 330d Touring Dynamic Executive (2006)

    5
    • 19 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 325i Touring High Executive (2007)

    BMW 325i Touring High Executive (2007)

    4
    • 28 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Touring High Executive (2008)

    BMW 318i Touring High Executive (2008)

    • 15 november 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Touring High Executive (2007)

    BMW 318i Touring High Executive (2007)

    10
    • 23 januari 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 318d Touring (2008)

    BMW 318d Touring (2008)

    1
    • 23 augustus 2014
meer reviews
BMW i3 - Occasion aankoopadvies

BMW i3 - Occasion aankoopadvies

143

De BMW i3 is één van de pioniers onder de elektrische auto's. Hij lijkt in niets van wat we...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring wordt bijna onthuld

    BMW M3 Touring wordt bijna onthuld

    11
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring toont productieproces en facelift-dashboard

    BMW M3 Touring toont productieproces en...

    18
    • 6 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 330e iPerformance (2016)

    BMW 330e iPerformance (2016)

    • 31 mei 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    7
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    6
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden