BMW 318i touring Executive (2002) #2

autoreview

BMW 3-serie touring
BMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie - interieurBMW 3-serie - interieur

Signalement

Uitvoering318i touring Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf47.000 km
KM-stand laatst83.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen

  • 83.000 km

Na 2 jaar tevreden in mijn Mazda 323 te hebben gereden, opzoek gegaan naar een grotere auto vanwege de caravan die de 323 niet mocht trekken.

We zijn eerst opzoek gegaan naar een sedan. Vele gezien maar of net verkocht of in het echt toch niet zo mooi als op de foto.
Daarna maar opzoek gegaan naar de touring versie, die ik mooier vind dan de sedan en iets praktischer is, al is het geen pakezel.

Uiteindelijk bij Bert Story in Nijmegen deze 318i Executive Touring gevonden met een vrij lage km-stand van 47.000 en een gunstige prijs.

De auto is als executive vrij compleet met automatische airco, parkeersensoren achter, lichtmetalen velgen, sportstoelen, trekhaak en M stuurtje.

De auto rijd zoals het een BMW betaamt, lekker sportief maar toch ook met redelijk wat comfort. Het stuurt ook heerlijk, met veel gevoel en geen aandrijfreacties in het stuur vanwege de achterwiel aandrijving. In de bochten licht de auto als een blok op de weg en ook op hoge snelheid is de auto zeer stabiel.

De moter is een 2.0 liter met 143pk bij 6000 tpm en 200 nm bij 3750 tpm. Je moet het blok wel op toeren houden om vooruit te komen. Boven de 4000 tpm hoor je een mooie brul en begint de moter er goed aan te sleuren.
Volgens BMW is het gemiddelde verbruik 1:13,5. Maar met normaal gebruik en af en toe een keer stevig doorrijden schommelt het zo tussen de 1:11 /1:12.
De versnellingen zijn zeer trefzeker in te leggen. Vanuit stilstand is het soms het geval dat je per ongeluk de achteruitversnelling te pakken hebt omdat deze zicht naast de 1 bevind. Die 1e versnelling is trouwens wel vrij kort.

Het interieur is zoals in veel BMW's met het dashboard naar de bestuurder toe gericht. Er zijn mooie materialen gebruikt die zacht en hoogwaardig aanvoelen.
De ruimte in het interieur is niet groot, je krijgt wel een geborgen gevoel omdat het dashboard om je heen zit en de middentunnel vrij hoog is.
De sportstoelen zijn fantastisch. Er zijn veel mogelijkheden om de stoel te verstellen, als je eenmaal de goede zit positie gevonden hebt is het heerlijk.

Mankementen:

Er zijn wel wat problemen ontstaan in de afgelopen 36.000 km.
De bobines zijn stuk gegaan, bekende kwaal.
Airbagsensormat zeer bekende kwaal.

Bobines zijn onder garantie vervangen.
Met het airbagmatje ging het wat minder goed. Deze gaf doormiddel van een brandend lampje aan dat er een storing zou zijn.
Nou omdat wij in Brabant wonen en BMW dealer Renova dicht bij is zijn we daar heen gegaan om te zeggen dat er een storing is. Monteur gekeken, lampje brandde niet dus, weer weggegaan met de goede hoop dat het lampje niet meer ging brandden.
Even later brandde het lampje weer. En ging weer uit, en dat zo heel lang door.
Weer naar de dealer geweest, bleek dat de airbagsensormat kapot is onder de bijrijders stoel.
Dit is ontdekt net na de garantie, nog geprobeerd om het toch onder de garantie te laten vallen maar helaas niet gelukt.
50/50 geprobeerd maar nee, dat deden ze ook niet.
Brief naar BMW Nederland gestuurd want dit vinden we geen goede behandeling van de dealer en zouden van dit merk toch wel een betere behandeling verwachten. BMW Nederland gaf aan dat de dealer gelijk had, en dat het bedrag van rond de 300 euro voor onze rekening was.
Sindsdien rijden we nog gewoon met het mankement en willen we niks meer met de BMW dealer te maken hebben want we vinden dat na vele keren langs te zijn gekomen om het probleem te meldden, en er uiteindelijk toch acher te zijn gekomen wat het is, het probleem niet goed op is gelost.




7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.