BMW 316i touring (2002)

autoreview

BMW 316i touring (2002)
BMW 316i touring (2002)BMW 316i touring (2002)BMW 316i touring (2002)BMW 316i touring (2002)BMW 316i touring (2002)BMW 316i touring (2002)

Signalement

Uitvoering316i touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf144.000 km
KM-stand laatst235.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

bmw 316 lpg-g3

  • 235.000 km

Onze bmw 3161 touring gekocht met 144000 km op de klok. Ex lease auto. Auto was aantoonbaar goed onderhouden. Voelde goed en rijdt ongelooflijk goed. Keuze voor lpg ivm flink aantal km per jaar en dure benzine en diesel. Persoonlijk vind ik diesel lekkerst rijden ivm hoge koppel maar alleen al voor de deur hebben staan vind ik gewoonweg teveel geld.

Hoe bevalt de 316i? In 1 woord goed!. Zitpositie en bouwkwaliteit is top. Alles blijft even degelijk aanvoelen.
Ruimte achterin is ok, achterbak... tja een astra is groter maar wij krijgen alles mee.(gezin met 2 kleine kinderen)

Onderhoud; Goed te doen. Heb paar keer grote bedragen moeten uitgeven. De vialle lpg pomp was kapot. (kan de bmw niks aan doen) En resent de aircopomp laten vervangen door een refrest pomp. Verder alleen regulier onderhoud en slijtage delen zoals banden, remblokken. APK elke keer zonder aandachtspunten. Ik moet wel zeggen dat ik 1x bij de bmw dealer ben geweest, Nooit meer. Veel te duur. Heb nu een goede 1 manszaak gevonden met goede contacten en een hart voor auto's. Ben voor een grote beurt 250 Euro kwijt ( 1x per jaar) Daarnaast de slijtage delen en dan kom ik in 4 jaar tijd op 500 euro uit per jaar aan onderhoud. Vind ik een reeel bedrag gezien de bijna 30.000 km die we per jaar rijden.

De 316 wordt in meerdere reviews als traag bevonden. Ook ik droom van een 6 cilinder maar deze 4 cilinder voldoet prima. Cruise snelheden van 150-160 km/h in Duitsland prima te doen, valt niet terug in snelheid als je een berg op gaat. Inhalen gaat prima zonder terug te schakelen. Het verbruik is goed te noemen. Ik rij altijd met cruise-controle. In NL op snelweg 1;12. In de stad 1:10. (Op LPG). Op vakantie naar Frankrijk cruise-control 130, volgeladen en dakkoffer 1:12.5. Gewoon goed dus.

De kilometers tikken aan. Hebben gekeken naar skoda octavia op lpg en saab 9-3 op lpg. Inruilprijs ik prima te noemen, echter de saab had een hele fijde turbo-motor maar wat een rammelbak. Alles kraakt en piept. De octaaf ruim, degelijk maar met de 1.6 niet vooruit te branden. Besloten om door te rijden. Nog steeds met een glimlach. Elke bocht is fun.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens