Audi A4 Avant 1.9 TDI 110PK (1998)

autoreview

Signalement

UitvoeringA4 Avant 1.9 TDI 110PK
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf167.000 km
KM-stand laatst434.300 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi A4 Avant 110PK TDI - overall

  • 434.300 km

Ik heb de auto 7 jaar geleden gekocht en sinds dien nooit geen gezeur mee gehad. Naast het reguliere onderhoud heb ik kort na aanschaf enkel de poelie moeten laten vervangen.

Verder heb ik de afgelopen 7 jaar en 270.000KM eigenlijk niets geks aan de hand gehad. Bij een km-stand van 341.000 is de dynamo wel vervangen want die was overleden.

Verder uiteraard het reguliere onderhoud:
- Remschijven voor (2x)
- Remschijven achter (1x)
- Remblokken voor en achter (2x)
- Schokbrekers achter (2x)
- Bovenste draagarmen voor (links/rechts)
- Stuurkogel rechts
- Homokineet rechts (oorzaak was te lang doorrijden met gescheurde stofhoes van de homokineet)
- Distributieriem iedere 100.000KM (2x)
- Multiriem en spanrollen (gelijk met distributieriem vervanging
- Remleidingen voor
- Koplampglas van een koplamp (Steenslag)
- Vooruit door steenslag/barst (2x)
- Relais van ruitenwissers voor
- Relais van ruitenwisser achter
- Banden, iedere 60.000KM ongeveer (altijd Dunlop banden gereden)
- Ruitenwisserbladen
- Luchtfilter(s)
- Brandstoffilter(s)
- Oliefilter(s)
- Interieurfilter(s)

Eigenlijk geen zaken die niet onder de standaard slijtage/onderhoud vallen. Draagarmen hebben ze allemaal, dat blijft een zwakte van deze A4's. Maar alles bij elkaar opgeteld een prima auto die me nooit in de steek gelaten heeft.

De motor loopt nog steeds als een zonnetje en de airco heeft ook nog nooit problemen gegeven.

Verbruik van de auto is top, rij gemiddeld 1100KM op een 60 liter tank en rij gewoon vlot met het verkeer mee (120 - 130Km/u) Ben zeker niet met verbruik e.d. bezig maar toch verbaasd het me iedere keer weer hoe zuinig hij loopt. Olie verbruik is ook minimaal, zelfs bij deze kilometerstand. Denk dat er op de 5000 a 6000 km een half litertje bij moet. Ik heb er vanaf het begin wel Full-Synthetische olie in gegooid want daar liep de motor mooier op.

Beurten doe ik om de 30.000KM en dan gewoon bij een garage in de buurt, niet bij de dealer, die rekenen gewoon veel te veel, vooral uurloon.

Nu na 7 jaar mag ie met pensioen en wordt ie deze week ingeruild voor een Toyota Avensis 2.0 Diesel uit 2005. Kijken wat daar de ervaringen mee gaan zijn ; )

Ben wel wezen kijken voor Audi's maar wilde geen auto waar al meer dan 180.000KM op de teller stond binnen mijn budget ; )

Nu eens zien hoe de Avensis gaat bevallen.
eerste indrukken waren in ieder geval goed.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.