Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4

Audi A4 1.9 TDI quattro 110pk (1999)

autoreview

3
Audi A4 1.9 TDI quattro 110pk (1999)
Smart S
  • Smart S7
  • Gebruikersreview
22 januari 2011 om 14:01
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 1.9 TDI quattro 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf146.000 km
KM-stand laatst345.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 345.000 km
  • 22 januari 2011

Update 08-12-2011:
Helaas, de Audi is niet meer in ons bezit!
Na ruim 370.000 km en 8,5 jaar trouwe dienst heeft hij plaats moeten maken voor onze nieuwe Hyundai i10.
Ivm. de komst van een leaseauto kon de oude man een tweede leven gaan starten in het Oostblok. Want daar zal hij vermoedelijk via de handel wel belanden.

De i10 is iets heel anders en kan ook niet worden vergeleken met de Audi. Dat doen we dan ook maar niet.

Audi, bedankt voor de mooie jaren!

Update 31-08-2011:
Inmiddels staat de teller op 365.000 km and still going strong! Dit jaar was de distributieriem (icl. waterpomp uit voorzorg) weer aan de beurt. Kost even een paar centen, maar hij kan er weer tegen aan.
Onderhoud is nog steeds minimaal. Gewoon de gebruikelijke beurten.
Volgende week wordt de auto weer ingezet als reisauto richting Oostenrijk. Wordt er weer 2500 km. bij gezet. Op naar de 400.000 km!

Update 22-01-2011:Wij hebben deze auto nu ruim 7 jaar in bezit en genieten er nog elke dag van. In 2003 gekocht van een particulier die naar New York ging emigreren voor zijn werk. De km-stand was toen 146.000 km. Daarvoor afkomstig uit de A-selectie van Audi, dus nog een half jaar volledige fabrieksgarantie. Van die garantie hebben we toen gelijk gebruik kunnen maken, omdat de stoel verstelling van de passagier niet meer goed functioneerde. Deze is dan ook vervangen zonder kosten. Vlak voor het aflopen van de garantie is er nog een keerring van de quattro aandrijving vervangen. De jaren erna zijn de kosten ons enorm meegevallen. De auto heeft ons maar een keer laten staan. De accu bleek stuk na terugkomst van vakantie. De auto had twee weken bij de garage gelogeerd en waarschijnlijk was er een lampje blijven branden. Maar de accu wilde daarna niet meer bijladen, dus tijd voor een nieuwe.

De auto krijgt regelmatig zijn beurtjes. Eerst nog via de dealer, maar later via de universele garage (scheelt toch enorm veel geld!) Hoewel eigenlijk de Audi dealer in Haarlem de reden is geweest van vertrek. Ik heb me nog nooit zo belazerd gevoeld.

Wat was er gebeurd. Tijdens het rijden naar mijn werk, gingen alle lampen ineens aan en de toerenteller evenals de kilometerteller sloegen geheel uit. Om daarna (tijdens het rijden) compleet uit te vallen. Rijden ging nog wel en ik was dicht bij het werk. Dus daar geparkeerd. Audi mobiliteit service gebeld. Kwam er een sleepwagen voorrijden (een concurrent van de ANWB) die de auto mee wilde nemen naar de garage. Hij vermoedde een kapotte dynamo. Ik moest zelf dan maar uitzoeken hoe ik thuis zou komen. Heb voorgesteld om de auto zelf maar naar de garage te brengen, omdat hij nog wel gewoon reed. Onze eigen garage in IJmuiden had er geen een op voorraad, maar stuurde me door naar Haarlem (het moederbedrijf toendertijd)Daar kreeg ik met heel veel moeite een leenauto mee, omdat ze er geen hadden. Uiteindelijk een andere A4 meegekregen.
Heb duidelijk de klacht doorgegeven en tevens dat de verlichting er mee gestopt was. 's middags kreeg ik een telefoontje. Mooi, dacht ik, de auto is klaar. Nee, dat was het niet. Ze wilde de leenauto graag terug, want die was aan een andere klant beloofd!
Of ik hem even wilde terugbrengen. Kon ik dan een andere auto meekrijgen? Dat wist men niet zeker. Na een lang kreeg ik het voor elkaar dat zij de auto zelf kwamen omruilen thuis voor een andere. Kreeg toen een afgeragde (kan het niet anders formuleren) VW Jetta. Absoluut geen goede vervanger voor de Audi. Dacht dat die mobiliteit garantie van Audi zo goed geregeld was? Overal extra voor betalen bij onderhoud, want stel je voor als er iets onderweg gebeurd. Na twee dagen was de auto dan toch klaar, kon ik hem 's middag ophalen. Toen ik alles had betaald (toen wel een hoge rekening!) en de auto startte, bleek dat de verlichting nog niet werkte. Dus ik weer terug naar de balie. Of ik morgen wilde terug komen, want de monteurs zouden net naar huis gaan. Beetje onmogelijk, omdat het al donker werd buiten. De leenauto was al weer ingeleverd. Snel nog een monteur aan zijn jas getrokken. Die begon de zekeringen kast te controleren. Na veel zekeringen in onwillekeurige volgorde te hebben bekeken, was de conclusie dat hij alles moest doormeten. Maar dat kon de volgende dag pas. Ik weer proberen de leenauto mee te krijgen. Dat lukt gelukkig. De Jetta ging weer mee naar huis. Volgende dag belt de garage dat ze de storing hebben gevonden. Er was een zekering stuk. Maar daar wilde ze wel wat uren voor in rekening brengen, want dat was niet zo gemakkelijk. Afijn, die uren heb ik niet betaald, omdat ze na mijn hele verhaal toch wel wat coulance wilde geven.

Dat was eigenlijk de slechtste ervaring met deze auto. Maar dat kan ik de auto niet kwalijk nemen. De garage (toendertijd heette ze nog Brinkman, tegenwoordig Martin Schilder) heb ik gelukkig nooit meer van binnen gezien. De garage om de hoek bleek beter en ook nog goedkoper. Excuses heb ik van Audi nooit gekregen, ondanks een klacht die ik had ingediend bi de garage. Ze beloofde me dat de After Sales manager contact met me zou opnemen. Ik wacht nog steeds op een telefoontje...

Onderhoud:
Naast de gebruikelijke nieuwe banden, distributieriem, remmen, schijven en kleine/ grote beurten zijn er een paar slijtage onderdelen vervangen. De accu(2004), waterpomp (2004), dynamo (2006), stabilisator achter (2008), luchtmassameter (2009) wiellager RV en LA (2010), schokbrekers en veren achter (2010, een veer was gebroken).

Hij staat nu weer op zijn winterbandjes en heeft de afgelopen december maand weer zijn uitmuntende werk gedaan. Quattro aandrijving met winterbanden is dan een genot om mee te rijden in de sneeuw. Ook op wintersport zijn de sneeuwkettingen altijd overbodig geweest (heb ze wel mee, is verplicht) Komende maand weer naar Oostenrijk.

Onze volgende auto wordt zeker weer een 4-wiel aangedreven auto. Of het weer een Audi wordt is nog niet zeker, maar het quattro systeem heeft ons hart wel gestolen.

Nog een laatste puntje over het verbruik. Wij rijden vooral veel snelwegkilometers. Hiermee scoren we gemakkelijk 1 op 17 á 18. Gecombineerd verbruik is ook altijd 1 op 17. Niet verkeerd voor een quattro uitvoering. En nee, wij rijden niet constant 90 of 110 km/u op de snelweg, maar gewoon lekker mee met het verkeer.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Bekijk nu ⟩
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 2.0

    Audi A4 2.0

    • 2001
    • 285.019 km

    € 2.000

    Audi A4 3.0 Xenon Clima Cruise LM16" 100% Dealer Onderhouden

    Audi A4 3.0 Xenon Clima Cruise LM16" 100% Dealer Onderhouden

    • 2001
    • 130.360 km

    € 4.495

    Audi A4 1.8 5V TURBO ADVANCE

    Audi A4 1.8 5V TURBO ADVANCE

    • 2000
    • 211.412 km

    € 1.795

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)

    Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)

    4
    • 8 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.9 TDI 90pk (2000)

    Audi A4 1.9 TDI 90pk (2000)

    7
    • 21 februari 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.4 5V (1999)

    Audi A4 2.4 5V (1999)

    8
    • 13 augustus 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.6 (2000)

    Audi A4 1.6 (2000)

    • 7 augustus 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.5 TDI (1999)

    Audi A4 2.5 TDI (1999)

    3
    • 13 mei 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.9 TDI quattro 110pk (1999)

    Audi A4 1.9 TDI quattro 110pk (1999)

    3
    • 22 januari 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.9 TDI 90pk (2000)

    Audi A4 1.9 TDI 90pk (2000)

    2
    • 26 maart 2010
meer reviews
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

114

Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur in beeld

    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur...

    15
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    1
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    2
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    44
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden