AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4
3

autoreview

Audi A4 1.9 TDI quattro 110pk (1999) #2

Smart S
  • Smart S7
  • Review
22 januari 2011 om 14:01
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 1.9 TDI quattro 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf146.000 km
KM-stand laatst345.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 345.000 km
  • 22 januari 2011

Update 08-12-2011:
Helaas, de Audi is niet meer in ons bezit!
Na ruim 370.000 km en 8,5 jaar trouwe dienst heeft hij plaats moeten maken voor onze nieuwe Hyundai i10.
Ivm. de komst van een leaseauto kon de oude man een tweede leven gaan starten in het Oostblok. Want daar zal hij vermoedelijk via de handel wel belanden.

De i10 is iets heel anders en kan ook niet worden vergeleken met de Audi. Dat doen we dan ook maar niet.

Audi, bedankt voor de mooie jaren!

Update 31-08-2011:
Inmiddels staat de teller op 365.000 km and still going strong! Dit jaar was de distributieriem (icl. waterpomp uit voorzorg) weer aan de beurt. Kost even een paar centen, maar hij kan er weer tegen aan.
Onderhoud is nog steeds minimaal. Gewoon de gebruikelijke beurten.
Volgende week wordt de auto weer ingezet als reisauto richting Oostenrijk. Wordt er weer 2500 km. bij gezet. Op naar de 400.000 km!

Update 22-01-2011:Wij hebben deze auto nu ruim 7 jaar in bezit en genieten er nog elke dag van. In 2003 gekocht van een particulier die naar New York ging emigreren voor zijn werk. De km-stand was toen 146.000 km. Daarvoor afkomstig uit de A-selectie van Audi, dus nog een half jaar volledige fabrieksgarantie. Van die garantie hebben we toen gelijk gebruik kunnen maken, omdat de stoel verstelling van de passagier niet meer goed functioneerde. Deze is dan ook vervangen zonder kosten. Vlak voor het aflopen van de garantie is er nog een keerring van de quattro aandrijving vervangen. De jaren erna zijn de kosten ons enorm meegevallen. De auto heeft ons maar een keer laten staan. De accu bleek stuk na terugkomst van vakantie. De auto had twee weken bij de garage gelogeerd en waarschijnlijk was er een lampje blijven branden. Maar de accu wilde daarna niet meer bijladen, dus tijd voor een nieuwe.

De auto krijgt regelmatig zijn beurtjes. Eerst nog via de dealer, maar later via de universele garage (scheelt toch enorm veel geld!) Hoewel eigenlijk de Audi dealer in Haarlem de reden is geweest van vertrek. Ik heb me nog nooit zo belazerd gevoeld.

Wat was er gebeurd. Tijdens het rijden naar mijn werk, gingen alle lampen ineens aan en de toerenteller evenals de kilometerteller sloegen geheel uit. Om daarna (tijdens het rijden) compleet uit te vallen. Rijden ging nog wel en ik was dicht bij het werk. Dus daar geparkeerd. Audi mobiliteit service gebeld. Kwam er een sleepwagen voorrijden (een concurrent van de ANWB) die de auto mee wilde nemen naar de garage. Hij vermoedde een kapotte dynamo. Ik moest zelf dan maar uitzoeken hoe ik thuis zou komen. Heb voorgesteld om de auto zelf maar naar de garage te brengen, omdat hij nog wel gewoon reed. Onze eigen garage in IJmuiden had er geen een op voorraad, maar stuurde me door naar Haarlem (het moederbedrijf toendertijd)Daar kreeg ik met heel veel moeite een leenauto mee, omdat ze er geen hadden. Uiteindelijk een andere A4 meegekregen.
Heb duidelijk de klacht doorgegeven en tevens dat de verlichting er mee gestopt was. 's middags kreeg ik een telefoontje. Mooi, dacht ik, de auto is klaar. Nee, dat was het niet. Ze wilde de leenauto graag terug, want die was aan een andere klant beloofd!
Of ik hem even wilde terugbrengen. Kon ik dan een andere auto meekrijgen? Dat wist men niet zeker. Na een lang kreeg ik het voor elkaar dat zij de auto zelf kwamen omruilen thuis voor een andere. Kreeg toen een afgeragde (kan het niet anders formuleren) VW Jetta. Absoluut geen goede vervanger voor de Audi. Dacht dat die mobiliteit garantie van Audi zo goed geregeld was? Overal extra voor betalen bij onderhoud, want stel je voor als er iets onderweg gebeurd. Na twee dagen was de auto dan toch klaar, kon ik hem 's middag ophalen. Toen ik alles had betaald (toen wel een hoge rekening!) en de auto startte, bleek dat de verlichting nog niet werkte. Dus ik weer terug naar de balie. Of ik morgen wilde terug komen, want de monteurs zouden net naar huis gaan. Beetje onmogelijk, omdat het al donker werd buiten. De leenauto was al weer ingeleverd. Snel nog een monteur aan zijn jas getrokken. Die begon de zekeringen kast te controleren. Na veel zekeringen in onwillekeurige volgorde te hebben bekeken, was de conclusie dat hij alles moest doormeten. Maar dat kon de volgende dag pas. Ik weer proberen de leenauto mee te krijgen. Dat lukt gelukkig. De Jetta ging weer mee naar huis. Volgende dag belt de garage dat ze de storing hebben gevonden. Er was een zekering stuk. Maar daar wilde ze wel wat uren voor in rekening brengen, want dat was niet zo gemakkelijk. Afijn, die uren heb ik niet betaald, omdat ze na mijn hele verhaal toch wel wat coulance wilde geven.

Dat was eigenlijk de slechtste ervaring met deze auto. Maar dat kan ik de auto niet kwalijk nemen. De garage (toendertijd heette ze nog Brinkman, tegenwoordig Martin Schilder) heb ik gelukkig nooit meer van binnen gezien. De garage om de hoek bleek beter en ook nog goedkoper. Excuses heb ik van Audi nooit gekregen, ondanks een klacht die ik had ingediend bi de garage. Ze beloofde me dat de After Sales manager contact met me zou opnemen. Ik wacht nog steeds op een telefoontje...

Onderhoud:
Naast de gebruikelijke nieuwe banden, distributieriem, remmen, schijven en kleine/ grote beurten zijn er een paar slijtage onderdelen vervangen. De accu(2004), waterpomp (2004), dynamo (2006), stabilisator achter (2008), luchtmassameter (2009) wiellager RV en LA (2010), schokbrekers en veren achter (2010, een veer was gebroken).

Hij staat nu weer op zijn winterbandjes en heeft de afgelopen december maand weer zijn uitmuntende werk gedaan. Quattro aandrijving met winterbanden is dan een genot om mee te rijden in de sneeuw. Ook op wintersport zijn de sneeuwkettingen altijd overbodig geweest (heb ze wel mee, is verplicht) Komende maand weer naar Oostenrijk.

Onze volgende auto wordt zeker weer een 4-wiel aangedreven auto. Of het weer een Audi wordt is nog niet zeker, maar het quattro systeem heeft ons hart wel gestolen.

Nog een laatste puntje over het verbruik. Wij rijden vooral veel snelwegkilometers. Hiermee scoren we gemakkelijk 1 op 17 á 18. Gecombineerd verbruik is ook altijd 1 op 17. Niet verkeerd voor een quattro uitvoering. En nee, wij rijden niet constant 90 of 110 km/u op de snelweg, maar gewoon lekker mee met het verkeer.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 599
Stel samen ▸
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    2.0 TDI Pro Line Business

    Audi A4 2.0 TDI Pro Line Business

    • 2010
    • 262.000 km

    € 6.950

    Cabriolet 1.8 Turbo | Leer | Cruise control | Navi | Stoelverwarming

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo | Leer | Cruise control | Navi | Stoelverwarming

    • 2008
    • 199.954 km

    € 8.450

    2.0 TDIe Avant Pro Line Business (09-2009) Clima/NaviMMi/NL-Auto

    Audi A4 2.0 TDIe Avant Pro Line Business (09-2009) Clima/NaviMMi/NL-Auto

    • 2009
    • 313.000 km

    € 5.250

Meer Audi A4 occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
Audi A4 1.8 TFSI - Op de Rollenbank

Audi A4 1.8 TFSI - Op de Rollenbank

Doorgaans is een plek in de rubriek ‘Op de Rollenbank’ voorbehouden aan auto’s die niet getuned...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Review
    Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)

    Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)

    3
    • 8 oktober 2019
  • Review
    Audi A4 1.9 TDI 90pk (2000)

    Audi A4 1.9 TDI 90pk (2000)

    7
    • 21 februari 2012
  • Review
    Audi A4 2.4 5V (1999)

    Audi A4 2.4 5V (1999)

    8
    • 13 augustus 2011
  • Review
    Audi A4 1.6 (2000)

    Audi A4 1.6 (2000)

    • 7 augustus 2011
  • Review
    Audi A4 2.5 TDI (1999)

    Audi A4 2.5 TDI (1999)

    3
    • 13 mei 2011
  • Review
    Audi A4 1.9 TDI quattro 110pk (1999) #2

    Audi A4 1.9 TDI quattro 110pk (1999) #2

    3
    • 22 januari 2011
  • Review
    Audi A4 1.9 TDI 90pk (2000)

    Audi A4 1.9 TDI 90pk (2000)

    2
    • 26 maart 2010
meer reviews
Audi Coupe Quattro - Klokje Rond Klassiek

Audi Coupe Quattro - Klokje Rond Klassiek

34

‘Mijn Coupé quattro is inmiddels exclusiever dan de Urquattro’. Natuurlijk zou hij liever een...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Audi A4 1.8 TFSI - Op de Rollenbank

    Audi A4 1.8 TFSI - Op de Rollenbank

    • 4 april 2021
  • Review
    Audi A4 Avant 2.4 5V (1999)

    Audi A4 Avant 2.4 5V (1999)

    5
    • 24 maart 2021
  • Autonieuws
    Audi A4 en A5 nu ook als S edition competition

    Audi A4 en A5 nu ook als S edition competition

    23
    • 7 januari 2021
  • Autotest
    Test: Audi A4 40 TFSI

    Test: Audi A4 40 TFSI

    30
    • 3 december 2020
  • Review
    Audi A4 35 TDI Sport (2020)

    Audi A4 35 TDI Sport (2020)

    9
    • 13 november 2020
  • Review
    Audi A4 35 TFSI Business edition (2020)

    Audi A4 35 TFSI Business edition (2020)

    11
    • 7 oktober 2020
  • Autonieuws
    Abt RS4-S is afgetrainde Audi RS4 Avant

    Abt RS4-S is afgetrainde Audi RS4 Avant

    25
    • 1 oktober 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    21
    • 18 april 2021
  • Review
    Audi A5 Sportback 40 TDI Business edition (2020)

    Audi A5 Sportback 40 TDI Business edition...

    • 17 april 2021
  • Autonieuws
    Audi komt met nieuw elektrisch model

    Audi komt met nieuw elektrisch model

    24
    • 15 april 2021
  • Autonieuws
    Eerste prijzen Audi Q4 e-tron bekend

    Eerste prijzen Audi Q4 e-tron bekend

    40
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    Audi Q4 e-tron én Q4 Sportback e-tron: dik 520 kilometer actieradius

    Audi Q4 e-tron én Q4 Sportback e-tron:...

    141
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    Dynamische richtingaanwijzers – De Vluchtstrook

    Dynamische richtingaanwijzers – De Vluchtstrook

    61
    • 11 april 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Audi Q4 e-tron én Q4 e-tron Sportback klaar voor onthulling

    Elektrische Audi Q4 e-tron én Q4 e-tron...

    42
    • 7 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep