Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)

autoreview

Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)
Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)Audi A4 1.8 5V Turbo (1999)

Signalement

UitvoeringA4 1.8 5V Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf208.000 km
KM-stand laatst238.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi A4 B5 1.8 20VT

  • 238.000 km

In het begin van 2018 reed ik in een Audi A4 B5 uit 1997 een 1.6 ik reed op dat moment redelijk veel en wat mij opviel was die 1.6 was gewoon weg niet snel genoeg haha
Maar het comfort was heerlijk! Eigenlijk had ik wel het idee om een snellere Audi te kopen maar ik was nog niet echt opzoek. Bij toeval zag ik op marktplaats een Audi A4 B5 1.8 20VT te koop staan en iets wat ik al erg graag wilde was een auto met een turbo :)
Dus ik de desbetreffende handelaar gebeld en ik kon gelijk komen kijken.
Ik daar daar naar toe en bij aankomst stond de Audi netjes binnen en de Audi was netjes gewassen. De Audi had net een verse APK en zag er verder prima uit! Alle vloeistoffen waren netjes op pijl en er lag ook geen plas van koelvloeistof of olie op de grond onder de auto.
Ik draaide de sleutel om en in 1 keer starten en lopen!
Dus ik ging een proefrit maken, als eerst netjes warm rijden en het één en het ander uit proberen zoals de opties enz.
De Audi met de 1.8 20VT zou 150 pk moeten hebben dus ik was benieuwd wat ik kon verwachten!
Dus even volgas haha en wouw! Wat trok die mooi door! Zonder problemen of gekke geluiden of wat dan ook!
Ik was natuurlijk die 1.6 gewend en die kwam echt niet in de buurt bij deze B5!
En dan bedoel ik niet alleen het vermogen maar ook de uitstraling en de opties.
De 1.8 20VT is uit 1999 dus een facelift,
Dat houdt in dat de Audi:
Een ander stuur heeft.
Koplampen in 1 geheel en niet zoals die oude van mij uit 1997 in 2 delen.
Het paneel van de climaatcontrol is anders als die van de 1997 versie.
Deze Audi heeft ook een comfort module en dan heb je in en uitstap verlichting.
Ook zijn de achterlichten anders.

Na de proefrit was ik gelijk verkocht!
Van de onderhoud was niet superveel bekent maar ik nam het voor lief en ik heb de Audi gekocht!

Er waren een aantal punten die moesten gebeuren aan de Audi:

Het was onbekend wanneer de distributie riem vervangen was.
De vering rond om wad echt slap.
De cruise control deed het niet.

Na de aanschaf ben ik er eigenlijk gelijk mee door gereden naar mijn werk en wat een genot was dat!

Bij 208888 heb ik de distributie riem laten vervangen.

Via een mede B5 liefhebber heb ik een schroefset op de kop getikt.

Na een jaar er mee te hebben gereden wilde ik toch andere velgen, dus ik ben opzoek gegaan en ik kwam een set originele Audi RS4 B5 wielen tegen en die heb ik toen gekocht ze stonden prachtig onder de B5 alleen er was 1 probleem de ET van die velgen zijn 20 dus de velgen staken best uit haha ( zie foto's )maar ze liepen dus ook aan bij drempels of hobbels in de weg dus ik heb ze verkocht en ik ben opzoek gegaan naar een andere set wielen. Zoals je op de foto's ziet zitten er BBS replica 18 inch velgen onder met een nette ET van 43 dat rijdt toch een stuk beter :)

Ook heb ik de Audi laten uitlezen en daar kwam uit dat de ABS sensor rechts voor defect was en de cruiscontrol schakelaar defect is.


In de tussen tijd heb ik alle remblokken nog vervangen en een ABS sensor want de Audi gaf een melding af dat de remblokken versleten waren en het ABS lampje branden.

Over de cruise control ben ik nog niet helemaal uit want je hoort vaak dat de module van de cruise control defect is, dus die laat ik nog even voor wat het is.

In de tussen tijd is dr airco er ook mee gestopt. Ik heb de airco laten bij vullen en volgens de monteur zat de airco nog na genoeg vol. Je hoort de pomp draaien maar geen koude lucht, dit laat ik nog na kijken.

Bij de laatste APK werd er geconstateerd dat er 2 bovenliggenden draag armpjes vervangen moesten worden. De knipperlicht lampjes moesten vervangen worden en de kenteken lampjes.
Ook werd er geconstateerd dat er een olie lekkage zou zijn maar nog geen APK afkeur.

De kenteken lampjes heb ik vervangen door led lampjes.

De rest wat er voor de APK gedaan moest worden heb ik laten vervangen.

De olie lekkage werd steeds erger ik liet overal wat olie achter waar ik was geweest haha

Dus ik heb de Audi naar de garage gebracht en nou bleek de rubberen ring van het olie filterhuis helemaal verteerd te zijn dus de monteur heeft het vervangen. En de olie lekkage was voorbij.

Ik heb veel ervaring met deze Audi opgebouwd in bijna 1,5 jaar tijd.

Ik heb er mee over het circuit gereden op zandvoort en ik ga geregeld naar meetings.
En het blijft elke keer een genot om mee te rijden!
Je kan er lekker bij cruisen of je kan er wat sportiever in rijden ligt aan jezelf.

Ik rijdt veel snelweg en meestal rij ik lekker rustig zo rond de 100/110 kmh en dan kan je gemiddeld rond de 1:13 rijden wat mij totaal niet tegenvalt.
Maar tuurlijk koop je zo'n Audi niet om constant langzaam te rijden haha
Want zo gauw je het gas pedaal in trapt komt die turbo erbij en dan komt er een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht!

Ik heb er ook een blow off valve op gezet en die blow off valve zorgt voor het wel bekende afblaas geluid bij het overschakelen/gas los laten.

Er zijn wat dingetjes waar ik me wel aan stoor (optisch) maar dat komt voor namelijk door de leeftijd van de auto.
De hemel hangt.
Rond om gebruikers sporen.
Stoot strips die los komen rond om de auto.

Ik heb met veel plezier in deze Audi gereden!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A4

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens