| 

In 1998 werd de Saab 900 na een facelift omgedoopt naar 9-3. De eerste 9-3 werd verkocht als driedeurs Coupé, vijfdeurs hatchback en Cabriolet. In 2002 werd een nieuwe generatie gepresenteerd, nu uitsluitend als vierdeurs die de aanduiding Sport Sedan meekreeg. Net als zijn voorganger staat de 9-3 op het platform van de Opel Vectra. In 2003 volgde opnieuw een Cabriolet. De Sport Estate, een stationcar, volgde pas in 2005. In 2007 onderging de 9-3 een uitgebreide facelift, die de auto een voornamer aanzien geeft. Door het faillisement van Saab was het in 2011 definitief over voor de 9-3. Productie op basis van deze 9-3 zou mogelijk in 2014 weer opgestart kunnen worden. Overnamepartij National Electric Vehicle Sweden is bezig met het ontwikkelen van elektrische auto's.

overall waardering
ster volster volster volster volster leeg 4,1
comfort
ster volster volster volster volster half 4,4
prestaties
ster volster volster volster volster leeg 4,2
betrouwbaarheid
ster volster volster volster volster leeg 4,1
kosten
ster volster volster volster halfster leeg 3,5
op basis van 63 reviews

Saab 9-3 Occasions

Saab 9-3 Sport Estate
2005 | 201.916 km | € 2.950
Saab 9-3 Sport Estate
2005 | 182.500 km | € 5.950
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t
2012 | 304.159 km | € 6.950
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T
2007 | 127.248 km | € 14.995
Saab 9-3 Coupé 2.0
2002 | 129.484 km | € 8.900
Saab 9-3 2.0t Vector
2002 | 249.950 km | € 2.450

Occasions

Verbruiksmonitor

Uitgelicht:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero Exklusiv
Gemiddeld verbruik over 10.436 km: 7,8 l/100km

Brochures

Er zijn tenminste 12 brochures beschikbaar uit de periode 1997 t/m 2010 van de 9-3.

Alle Saab 9-3 brochures
close