Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Dít is de Jaguar I-Pace!

480 kilometer ver met 400 pk

241
Dít is de Jaguar I-Pace!
Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!Dít is de Jaguar I-Pace!
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
1 maart 2018 om 19:15
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2018:

 Meer info: www.gims.swiss.

Jaguar heeft zojuist de langverwachte I-Pace aan de wereld voorgesteld, een volledig elektrische Engelsman, die zelfs direct al is te bestellen!

Tijdens de Los Angeles Motor Show van 2016 liet Jaguar met de I-Pace Concept zien wat het op relatief korte termijn op elektrogebied van plan was. Jaguar blijkt met dat studiemodel een behoorlijk nauwkeurige vooruitblik te hebben gegeven. De productierijpe I-Pace die Jaguar vandaag presenteert, lijkt er namelijk heel veel op. Hoewel dat opmerkelijk is te noemen, is dat niet het meest bijzondere van deze door tekenmeester Ian Callum ontworpen vijfzitter.

Techniek

Nog veel spannender dan het opvallende uiterlijk van deze Jaguar met zijn opvallend korte en lage motorkap is natuurlijk zijn volledig elektrische aandrijflijn. "Waar andere merken slechts over de toekomst spreken, bouwen wij die toekomst", klinken de woorden van Ralf Speth, CEO van Jaguar Land Rover. De cijfers zijn in elk geval indrukwekkend. De vierwielaangedreven I-Pace beschikt over twee elektromotoren, die samen goed zijn voor 400 pk en 696 Nm aan koppel. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is daarmee in 4,8 seconden een feit. Relevanter is in dit geval de actieradius. De I-Pace is uitgerust met een 90 kWh groot accupakket en daarmee moet een actieradius van 480 kilometer volgens de nieuwe, meer realistische WLTP-cyclus mogelijk zijn. De actieradius ligt volgens de oude en minder nauwkeurige NEDC-methode op 543 kilometer. Ter vergelijking: een Tesla geeft voor de Model X 100D een NEDC-waarde van 565 kilometer op. Voor de P100D en 75D liggen die waarden op respectievelijk 542 en 417 kilometer.

Accu leeg? Geen zorgen. Met een 100 kW-lader is het accupakket in 40 minuten tot 80 procent van zijn capaciteit vol te laden. In 15 minuten zit er weer genoeg stroom in voor een actieradius van 100 kilometer. Wie de I-Pace thuis aan een AC-wallbox (7 kW) hangt, heeft zo'n tien uur nodig.

Jaguar belooft dat de I-Pace stijver is dan welke andere Jaguar dan ook. Het accupakket is zo laag mogelijk in de koets onder de vloer geplaatst. Het merk spreekt over een gewichtsverdeling van 50:50 en een ophanging die aan de voorzijde uit dubbele triangels bestaat. Achter is een Integral Link-ophanging aanwezig. Luchtvering en een adaptief onderstel zijn optioneel. De cW-waarde ligt op 0,29. De I-Pace krijgt van Jaguar een actieve grille mee, die zich kan sluiten om de luchtweerstand te verminderen.

Ruimte en verwennerij

De wielbasis van de 4,68 meter lange I-Pace meet 2,99 meter. Jaguar vergelijkt de interieurruimte van zijn Benjamin met die van andere SUV's. Onder de achterste zitplaatsen zijn opbergmogelijkheden voor bijvoorbeeld een tablet te vinden. De laadruimte meet 656 liter. Wie de achterbank neergooit, moet 1.453 liter aan spul kunnen verstouwen.

Op het dashboard nemen we onder andere het Touch Pro Duo-infotainmentsysteem waar, een uit twee touchscreens bestaand systeem dat we onder andere al van de Land Rover Range Rover Velar kennen. Ook op de middenconsole vinden we touchgevoelige oppervlakken en het instrumentarium is volledig digitaal en valt dus af te stemmen op de eigen smaak. De I-Pace is overigens 'over the air' te updaten.

Wie wel gecharmeerd is van de I-Pace en zijn op papier in elk geval al indrukwekkende cijfers kan nu al zijn order plaatsen. De vanafprijs is vastgesteld op € 80.330. De I-Pace komt beschikbaar als S, SE en HSE. Tijdelijk is een First Edition te bestellen.

Testfase

Een auto als de I-Pace komt natuurlijk niet zomaar tot stand. Volgens Jaguar zijn wereldwijd meer dan 500 engineers bezig geweest met de ontwikkeling van het model. Jaguar heeft meer dan 200 prototypen gebouwd, testmodellen die gezamenlijk meer dan 1,5 miljoen testkilometers hebben afgelegd en daarnaast duizenden uren in laboratoria zijn getest. De auto's hebben zelfs meer dan 400 testrondes op Nardo en op de Nürburgring afgelegd.

  • Houd me op de hoogte over de Jaguar I-Pace
Jaguar Jaguar I-Pace Salon van Genève 2018

Uitgelicht aanbod

    Jaguar I-Pace EV400 First Edition HSE, Pano dak, Head Up display.

    Jaguar I-Pace EV400 First Edition HSE, Pano dak, Head Up display.

    • 2018
    • 45.999 km

    € 57.995

    Jaguar I-Pace EV400 SE | 20" | BlackPack | DriverAssist

    Jaguar I-Pace EV400 SE | 20" | BlackPack | DriverAssist

    • 2018
    • 99.759 km

    € 56.800

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (4% bijtelling,sfeerverlichting,mederian,leer,keyless)

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (4% bijtelling,sfeerverlichting,mederian,leer,keyless)

    • 2018
    • 73.362 km

    € 60.367

Meer Jaguar I-Pace occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Jaguar I-PACE

    94
    • 21 februari 2022

Lezersreacties (241) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Jaguar I-Pace specificaties
  • Jaguar I-Pace occasions
  • Jaguar I-Pace video's
Advies en informatie
  • Jaguar I-Pace tests
  • Jaguar I-Pace gebruikersreviews
  • Jaguar I-Pace index
PREMIUM
Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace - Dubbeltest

Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace - Dubbeltest

De elektrische auto is volop in ontwikkeling. Dus hoewel we de Audi E-Tron en Jaguar I-Pace...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S (2019)

    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S...

    8
    • 20 april 2022
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV320 S Business Pack (2020)

    Jaguar I-Pace EV320 S Business Pack (2020)

    2
    • 2 april 2022
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    23
    • 16 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S (2019)

    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S...

    29
    • 9 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    11
    • 12 april 2020
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    7
    • 20 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    11
    • 15 november 2019
meer reviews
Test: BMW iX3 vs. Jaguar i-Pace

Test: BMW iX3 vs. Jaguar i-Pace

Vaak zie je dat merken eerst een bestaand model (eventueel met plug-in hybride-techniek) elektrificeren,...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Deze auto's werden vorige maand slechts één keer verkocht

    Deze auto's werden vorige maand slechts...

    63
    • 14 april 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Jaguar i-Pace in de praktijk

    Zo ver komt de Jaguar i-Pace in de praktijk

    132
    • 27 maart 2022
  • Nieuws
    Jaguar I-Pace nu ook als Black Limited Edition

    Jaguar I-Pace nu ook als Black Limited...

    60
    • 2 februari 2022
  • Nieuws
    Elektrische Jaguar I-Pace als Black

    Elektrische Jaguar I-Pace als Black

    36
    • 20 april 2021
  • Test: BMW iX3 vs. Jaguar i-Pace

    Test: BMW iX3 vs. Jaguar i-Pace

    • 26 maart 2021
  • Nieuws
    Facelift Jaguar i-Pace opgedoken

    Facelift Jaguar i-Pace opgedoken

    57
    • 4 december 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    ‘Jaguar komt met drie dure, elektrische cross-overs vanaf 2025’

    ‘Jaguar komt met drie dure, elektrische...

    30
    • 30 juni 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022
  • Koopwijzer
    Koopwijzer Jaguar XF - alles wat je weten moet over de eerste generatie

    Koopwijzer Jaguar XF - alles wat je weten...

    34
    • 30 april 2022
  • Nieuws
    Jaguar XE en XF alleen nog verkrijgbaar als R-Dynamic

    Jaguar XE en XF alleen nog verkrijgbaar...

    23
    • 28 april 2022
  • Nieuws
    De bouw van de Jaguar XJ220 - Uit de Oude Doos

    De bouw van de Jaguar XJ220 - Uit de Oude...

    15
    • 27 april 2022
  • Nieuws
    Jaguar 420G (1968) - In het Wild

    Jaguar 420G (1968) - In het Wild

    29
    • 19 april 2022
  • Nieuws
    Deze auto's werden vorige maand slechts één keer verkocht

    Deze auto's werden vorige maand slechts...

    63
    • 14 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden