Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Jaguar
  • I-Pace

Jaguar I-Pace EV400 S (2018) #3

autoreview

23
Jaguar I-Pace EV400 S (2018) #3
Vahid365
  • Vahid3658
  • Gebruikersreview
16 maart 2021 om 08:58
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringI-Pace EV400 S
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst80.000 km
Lezerswaardering: 82%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van I-Pace terug naar benzine (het liefst een V6 o

  • 80.000 km
  • 16 maart 2021

Sinds december 2018 rij ik in een Jaguar I-Pace. Ik ben een auto liefhebber en dit was mijn eerste elektrische auto. Wat proefritjes gemaakt en ik was snel verkocht.
Uiteraard was ik erg blij toen ik de auto kreeg, maar na 2 jaar en 80.000 km’s was ik ook erg blij toen de nieuwe eigenaar ermee wegreed.
Dit had enerzijds met de auto zelf te maken en anderzijds met elektrisch rijden. Ik zal proberen een en ander kort en bondig te delen.

Jaguar I-Pace

Sterke punten
1. Design: exterieur en interieur zien er mooi uit
2. Rijdt geweldig. Het is een rijdersauto met heerlijk stuurgevoel en sportief rijgedrag
3. Zeer snelle acceleratie. Het blijft wennen hoe snel de auto accelereert
4. Bouwkwaliteit is op een aantal puntjes na, erg goed te noemen. Na 2 jaar en 80.000 km geen enkel technisch probleem gehad (behalve de eerste dag dat ik de auto kreeg en alle schermen op zwart gingen…de oplossing duurde ruim een maand. Ik kreeg wel een vervangend vervoer)

Punten waar ik last van had:

Op elektronica gebied had de auto een aantal (voor mij) grote mankementen waar ik dagelijks moeite mee had. Ik beoordeel deze punten heel duidelijk naar de prijs van 85.000 euro die deze auto had

1. Multimediascherm is traag. Dit is een belangrijk punt van communicatie met de auto en door zijn traagheid is de algehele ervaring met de auto minder positief. Een simpele scenario waar de computer volledig van slag ging was: start de auto, zet direct je stoelverwarming aan en zet de auto in z’n achteruit (met achteruit camera aan). Dit zijn geen vreemde handelingen als je in de ochtend weg wilt rijden. Maar hierna was de computer voor een seconden of 20 à 30 volledig van slag.

2. Bij achteruit rijden, is er een duidelijke vertraging tussen het beeld en de werkelijkheid. Na het stoppen, gaat het beeld nog even een paar cm naar achteren! Dit is een bekend probleem bij de dealer. Een software update zou dit verhelpen, maar ik heb er weinig van gemerkt

3. Regensensor slaat op hol. Dit is bekend bij de dealer maar er is geen oplossing. Tijdens het regenen slaat de ruitenwisser regelmatig op hol door hard tekeer te gaan terwijl het haast niet regent. Dan moet je de sensor uit en weer aanzetten en dan doet ie het weer normaal…maar na een paar minuten gaat het weer.

4. Grootlicht assistent is onbruikbaar en de dealer wist niet wat ze er mee moesten. Het schakelt te laat naar normaal licht, waardoor het tegemoetkomend verkeer verblind raakt. Je krijgt dan ook regelmatig grootlicht waarschuwingen van je tegenliggers.

Conclusie: een mooie rijders auto maar kan me niet voorstellen ooit weer een Jaguar te nemen.

Elektrisch rijden:

Voordat ik mijn ervaringen deel even de volgende 2 punten
1. De ervaringen in dit artikel zijn vaak situatie afhankelijk. Lezers die een andere situatie hebben of een andere auto hebben (bv een Tesla) kunnen een andere ervaring hebben wat deze punten betreft.
2. Het is niet mijn bedoeling om EV als geheel te bekritiseren. Het is de onvermijdelijke toekomst voor ons allemaal en het heeft zeker veel positieve punten. Maar ook hier gaat het om mijn persoonlijke ervaring die ik deel. Wellicht dat het van nut kan zijn voor gelijkgestemden.


1. Ik gebruik een openbare laadpaal voor mijn huis. In de afgelopen 2 jaar heeft de exploitant van de laadpaal 3 x zijn prijs verhoogd. Het tarief was 28 cent per kwh en is inmiddels verhoogd naar 39 cent per kwh! Het probleem is dat je hier niks aan kon doen. Ik zat eraan vast.

2. Door mijn aanvraag van een laadpaal, werden 2 parkeerplekken omgetoverd tot laadplekken. De buren hebben zo minder parkeerruimte. Ok, dit zijn de nieuwe tijden. Maar wat doe je als je EV vol is en niet geladen hoeft te worden? Ga je ergens anders parkeren en zo een 3e plek bezetten in een buurt waar gebrek is aan parkeerplekken? Of blijf je op je laadplek zonder te laden en riskeer je een boete van 90 euro? Of moet je elke keer toch de kabel aansluiten en doen alsof je aan het laden bent?

3. En nog een reeks van punten zoals allerlei verplichte abonnementen bij je laadpassen, je betaalt je laadsessies vaak pas over een maand (en soms 2) waardoor je altijd open eindjes hebt in je administratie, laadstations die regelmatig niet werken, sportief rijden brengt direct range anxiety met zich mee, je bent veel vaker bezig je rit te plannen dan zorgeloos auto te rijden enz.

En dan de range:

Mijn vrouw en ik zijn gek op auto-vakanties en dit gaat niet lekker met een elektrische auto. Misschien wel met een Tesla maar niet met een I-Pace.
Afgelopen zomer wilden we via Duitsland naar Zwitserland met de auto. Dan heb je de volgende uitdaging:
Mijn I-Pace had een range van ongeveer 380 km. Maar dit is bij een snelheid van 100 km/u. Ik hoef zeker geen 200 te rijden, maar ik heb geen auto van 85.000 euro genomen met 400 pk om vervolgens op de Duitse snelwegen 10 uur lang 100 km/u te rijden!

Rij je 130 dan heb je 30% minder range = 266 km
Rij je 150 dan heb je 50% minder range = 190 km

Deze gegevens zijn gebaseerd op daadwerkelijke ervaringscijfers met mijn I-Pace
In de praktijk rij je nooit tot 0 voordat je laadt. Je wilt altijd iets van 50km overhebben als je bij een laadstation aankomt voor het geval de laadpalen niet werken, vol zijn of wat dan ook.
Dit brengt je bruikbare range (afhankelijk van je snelheid) nog maar tot 330, 216 of 140 km!
Dit werd voor mij de reden om een brandstof auto te huren.
Ik nam een BMW 1 serie met een aanschafwaarde die de helft was van mijn Jaguar.
En wat een verademing was die BMW!
- Geen range anxiety meer.
- Lekker vlot rijden en genieten van de weg
- Goed werkende elektronica! Na letterlijk 3 tellen was de navigatie op volledige snelheid beschikbaar.
- De rekening van je brandstof betaal je direct i.p.v. na een maand. Zo weet je precies waar je aan toe bent

En last but not least: het gebrek aan motorgeluid vermindert de autobeleving voor mij.

Een jaar nadat ik de auto in mijn bezit had, begon langzaam het gevoel te ontstaan dat ik rijplezier mis in de auto. Het duurde even totdat ik het kon plaatsen. Het beste kan ik het uitleggen aan de hand van het volgende: toen mijn vrouw voor het eerst in de I-Pace reed zei ze (en zij bedoelde het erg positief): “het lijkt alsof je een computer aan het besturen bent”. Ze kon het niet treffender zeggen.
Je bestuurt een computer, een robot…ja, het rijdt fijn en snel maar het heeft geen ‘ziel’. Ik kon er emotioneel geen verbinding mee maken. Natuurlijk is een brandstof auto ook een ‘ding’ maar gevoelsmatig (en auto rijden is gevoel) heb ik een connectie / beleving met de auto door het motorgeluid, schakelen (zelfs in een automaat).

Ben ik dus toch een petrol head?

Conclusie:
1. Jaguar I-Pace uit 2018 rijdt geweldig maar de rest omheen past niet bij de prijs die je ervoor betaalt. Voor mij geen Jaguar meer
2. EV’s zal ik zolang mogelijk proberen te vermijden
3. Wanneer het onvermijdelijke toch moet gebeuren, dan hoop ik dat ik op z’n minst een eigen oprit heb en voldoende geld voor een 2e brandstof auto ernaast.

Wat wordt mijn volgende auto:
Ben opzoek naar een BMW 335i of een 550i uit 2008 / 2009 om het gemis aan autobeleving van de afgelopen tijd te compenseren 😊

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Jaguar I-Pace? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Jaguar I-Pace
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Jaguar I-Pace EV400 SE INCL.BTW! (€ 45.372,- ex.btw/ Pano/Leder/Camera/Led)

    Jaguar I-Pace EV400 SE INCL.BTW! (€ 45.372,- ex.btw/ Pano/Leder/Camera/Led)

    • 2018
    • 74.332 km

    € 54.900

    Jaguar I-Pace EV400 SE Business Pack

    Jaguar I-Pace EV400 SE Business Pack

    • 2019
    • 49.950 km

    € 62.500

    Jaguar I-Pace EV400 S HSE | PANO | HEAD UP | MERIDAN | € 57.950.- Ex.

    Jaguar I-Pace EV400 S HSE | PANO | HEAD UP | MERIDAN | € 57.950.- Ex.

    • 2020
    • 14.489 km

    € 57.950

Meer Jaguar I-Pace occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Jaguar I-PACE

    94
    • 21 februari 2022

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Jaguar I-Pace specificaties
  • Jaguar I-Pace occasions
  • Jaguar I-Pace video's
Advies en informatie
  • Jaguar I-Pace tests
  • Jaguar I-Pace gebruikersreviews
  • Jaguar I-Pace index
PREMIUM
Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace - Dubbeltest

Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace - Dubbeltest

De elektrische auto is volop in ontwikkeling. Dus hoewel we de Audi E-Tron en Jaguar I-Pace...

Lees meer
 

Jaguar I-Pace reviews

  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S (2019)

    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S...

    8
    • 20 april 2022
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV320 S Business Pack (2020)

    Jaguar I-Pace EV320 S Business Pack (2020)

    2
    • 2 april 2022
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 S (2018) #3

    Jaguar I-Pace EV400 S (2018) #3

    23
    • 16 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S (2019)

    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S...

    29
    • 9 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    11
    • 12 april 2020
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    7
    • 20 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    11
    • 15 november 2019
meer reviews
Test: BMW iX3 vs. Jaguar i-Pace

Test: BMW iX3 vs. Jaguar i-Pace

Vaak zie je dat merken eerst een bestaand model (eventueel met plug-in hybride-techniek) elektrificeren,...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S (2019)

    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S...

    8
    • 20 april 2022
  • Nieuws
    Deze auto's werden vorige maand slechts één keer verkocht

    Deze auto's werden vorige maand slechts...

    63
    • 14 april 2022
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV320 S Business Pack (2020)

    Jaguar I-Pace EV320 S Business Pack (2020)

    2
    • 2 april 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Jaguar i-Pace in de praktijk

    Zo ver komt de Jaguar i-Pace in de praktijk

    132
    • 27 maart 2022
  • Nieuws
    Jaguar I-Pace nu ook als Black Limited Edition

    Jaguar I-Pace nu ook als Black Limited...

    60
    • 2 februari 2022
  • Nieuws
    Elektrische Jaguar I-Pace als Black

    Elektrische Jaguar I-Pace als Black

    36
    • 20 april 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022
  • Koopwijzer
    Koopwijzer Jaguar XF - alles wat je weten moet over de eerste generatie

    Koopwijzer Jaguar XF - alles wat je weten...

    34
    • 30 april 2022
  • Nieuws
    Jaguar XE en XF alleen nog verkrijgbaar als R-Dynamic

    Jaguar XE en XF alleen nog verkrijgbaar...

    23
    • 28 april 2022
  • Nieuws
    De bouw van de Jaguar XJ220 - Uit de Oude Doos

    De bouw van de Jaguar XJ220 - Uit de Oude...

    15
    • 27 april 2022
  • Gebruikersreview
    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S (2019)

    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S...

    8
    • 20 april 2022
  • Nieuws
    Jaguar 420G (1968) - In het Wild

    Jaguar 420G (1968) - In het Wild

    29
    • 19 april 2022
  • Weblogs
    Weblog - En toen kwam de eerste rekening

    Weblog - En toen kwam de eerste rekening

    67
    • 15 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden