Subaru Subaru Outback 2.0 D (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Subaru Outback 2.0 D |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 28.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Heerlijke auto
Ik heb de auto nu 1 1/2 jaar in mijn bezit en er 42000 km meegereden. Dit is mijn fijnste subaru die ik tot nu toe heb gehad. Hiervoor 3 jaar een Legacy op lpg3 gehad en daarvoor 7 jaar één op benzine. Alle 3 zijn fijne reis auto's maar de Outback Diesel heeft zoveel meer power dan de benzine versies en ook is deze qua uitvoering luxer dan de vorige 2. En ik rij er gemiddeld 1 op 15 mee.
Ik heb er 1 keer pech mee gehad in Frankrijk en dat kwam omdat er een slangkoppeling was losgelaten waardoor de motor geen vermogen meer had, Ik vond het een hele nare ervaring omdat ik hiervoor nog nooit pech had gehad met de subaru's. Het was nota bene direct na de 30000 km beurt en volgens de franse subaru garage was het een bekend feit en moet bij elke grote beurt de slangkoppelingen nagekeken worden. ( was mijn garage dat vergeten??)
Verder is een keer het motormanagement lampje een keer spontaan gaan branden en kon ik niet meer op de cruisecontrol rijden. Een dag later was er niets meer aan de hand en deed alles het weer perfect. Ook na controle bij de dealer bleek niets geks aan te geven.
Laatst heb ik 2 x achter elkaar de motor niet kunnen starten terwijl alle controlelampjes het deden.
Een bekende zei toen tegen mij dat ik de auto in zijn vrij een eindje achteruit moest drukken en zowaar het starten ging weer direct. De garage had hier geen verklaring voor. ( ja een atmosferische storing of een frequentie storing van een ander apparaat of auto waardoor de startonderbreker niet werkte)
En als ik nog een nadeel moet noemen dan is het de overbrenging van de versnellingen. Je moet snel opschakkelen van de 1 naar de 2 en ook andersom. Rijd je in de 2 zachtjes over bv een hobbel en je laat het gas los, geheid dat de motor met een schok afslaat. Ook en dat was ik niet gewend moet je met een snelheid van 50 echt in de 3 rijden en met 80 niet in de 5 maar in de 4 . boven de 85 lukt het wel in de 5 maar een snelheid boven de 90 is het fijnste in de 5.
Dus ik ben nog steeds erg tevreden met mijn outback diesel en hoop er nog vele jaren in te rijden.
Groet Henk
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren