en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Wouter82 zei:10 jaar geleden konden ze het beter...
![]()
New cars in the pipeline are hoped to pick up some of the slack of the sales recovery. These include an updated XV, a facelifted Forester and the new Mk6 Outback off-road estate landing on UK shores in May.
Furthermore, Subaru will detail its first battery-electric car: an SUV, developed as part of a joint venture with Toyota, that will go on sale by 2025.
Rutger DC zei:New cars in the pipeline are hoped to pick up some of the slack of the sales recovery. These include an updated XV, a facelifted Forester and the new Mk6 Outback off-road estate landing on UK shores in May.
Furthermore, Subaru will detail its first battery-electric car: an SUV, developed as part of a joint venture with Toyota, that will go on sale by 2025.
Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/industry-news-retail/analysis-subaru-staying-europe-despite-2020-disaster
[size=medium]Vanafprijs nieuwe Subaru Outback bekend[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 12 april 2021 om 10:27[/size]
Vanaf 1 mei vind je bij de Subaru-dealers een compleet nieuwe Outback. Subaru heeft nu de vanafprijs van de avontuurlijke vierwielaangedreven stationwagon vrijgegeven.
Subaru levert de nieuwe Outback in Nederland straks in drie uitvoeringen, drie keer zoveel als het huidige aanbod. De Comfort is de instapper. Die krijgt de stoerder aangeklede Field-uitvoering boven zich. De Premium is de absolute topper van het vernieuwde Outback-gamma. Wat de Field en Premium gaan kosten, is nog niet bekend. Wél weten we dat de nieuwe Subaru Outback als Comfort een vanafprijs heeft van € 58.995. Daarmee is deze instapversie ongeveer even duur als de enige variant die het merk momenteel levert: de Premium.
De Comfort zit gelukkig wel al behoorlijk ruim in zijn spullen. Hij heeft niet alleen standaard 18-inch lichtmetaal, maar ook ledverlichting aan voor- en achterkant. Meer verwennerij komt in de vorm van een tienvoudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, over twee zones gescheiden klimaatregeling, een 11,6-inch scherm dat bij het infotainmentsysteem hoort, een verwarmbaar stuurwiel en naast verwarmbare voorstoelen ook nog eens een verwarmde achterbank. Adaptieve cruisecontrol is standaard, hetzelfde geldt voor systemen als Lane Departure Prevention, Pre-Collision Braking en verkeersbordherkenning.
Field en Premium
De Outback Field wordt vanbuiten aangekleed met speciaal zwart 18-inch lichtmetaal en krijgt bumperwerk dat met extra hoogglans zwarte delen is aangekleed. Ook zijn dakrails samen met in glanzend zwart uitgevoerde zijspiegelkappen én grille standaard. De Field krijgt onder meer speciale waterafstotende interieurbekleding, groene Outback-logo's rondom, aluminium pedalen en een elektrisch bedienbare achterklep.
De Outback Premium biedt daarbovenop een elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak, nappalederen bekleding, een met leer bekleed stuurwiel, Multi-View, automatisch inklapbare buitenspiegels met geheugenfunctie en een uitgebreid audiosysteem van Harkan Kardon met elf luidsprekers.
Elke Subaru Outback heeft een atmosferische 2.5 liter viercilinder boxermotor als krachtcentrale, die zijn krachten via een Lineartronic en permantente vierwielaandrijving op de weg brengt. Prijzen van de Outback Field en Outback Premium volgen samen met uitgebreide technische specificaties zeer binnenkort.
Moderator
Waarom moet dat een keus zijn? Er zijn zeer fraaie Subaru's geweest de afgelopen 40 jaar die ook qua kwaliteit en betrouwbaarheid op eenzame hoogte stonden....louisz zei:Wat een treurnis inderdaad. Niet de auto, maar de reacties hier. Kennelijk is het anno 2021 belangrijker dat een auto er hip uitziet dan dat het een goede, betrouwbare auto is.
Moderator
Precies dat, denk aan een SVX of de 2003 Legacy.MCW zei:En hip heb ik niet benoemd. Een auto kan ook ingetogen en fraai zijn.
Bimmert zei:Wat het verschil is tussen mooi en hip? Denk aan de hipster. Haar in knotje, te korte broekspijpen. Dat is hip. Maar verre van mooi.
Moderator
MBdoubleyou zei:Dat is ook maar een mening. Ook hier blijkt maar weer dat alles wat een beetje anders is vaak niet wordt gepruimd. Ik ken mooiere auto's dan de Outback. Maar die zijn vaak wel mainstream en hebben weinig eigens/karakter Ik kan de eigenwijsheid van Subaru erg waarderen. En qua design heeft Subaru slechtere periodes gekend
. Ik vind deze Outback zeker niet lelijk. Ook de vorige vind ik een leuke auto. Jammer dat het prijskaartje van een nieuwe Outback zo hoog geworden is vanwege de hoge CO2 uitstoot. Als ik de centen had zou de Outback zeker op mijn shortlist staan.
Wouter82 zei:MBdoubleyou zei:Dat is ook maar een mening. Ook hier blijkt maar weer dat alles wat een beetje anders is vaak niet wordt gepruimd. Ik ken mooiere auto's dan de Outback. Maar die zijn vaak wel mainstream en hebben weinig eigens/karakter Ik kan de eigenwijsheid van Subaru erg waarderen. En qua design heeft Subaru slechtere periodes gekend
. Ik vind deze Outback zeker niet lelijk. Ook de vorige vind ik een leuke auto. Jammer dat het prijskaartje van een nieuwe Outback zo hoog geworden is vanwege de hoge CO2 uitstoot. Als ik de centen had zou de Outback zeker op mijn shortlist staan.
Bijzonder dit, een mening over een specifiek, niet voor Europa bedoelde uitvoering, de Wilderness, wordt achteloos doorvertaald naar het gehele fenomeen OutbackEen beetje zorgvuldiger lezen graag.
Moderator
Moet dat er zwart-op-wit bijstaan? MCW post ruim een maand na het laatste bericht foto's van dat model en binnen drie kwartier volgen daar drie reacties op. Dan mag je er toch vanuit gaan dat dat over het specifieke model van dat specifieke bericht gaat...MBdoubleyou zei:En waar staat dan dat het specifiek over deze Wilderniss uitvoering gaat. Bijzonder dit. Ik lees over de gewone uitvoeringen ook weinig positiefs. Misschien moet jij wat beter lezen?
Wouter82 zei:MBdoubleyou zei:Dat is ook maar een mening. Ook hier blijkt maar weer dat alles wat een beetje anders is vaak niet wordt gepruimd. Ik ken mooiere auto's dan de Outback. Maar die zijn vaak wel mainstream en hebben weinig eigens/karakter Ik kan de eigenwijsheid van Subaru erg waarderen. En qua design heeft Subaru slechtere periodes gekend
Bijzonder dit, een mening over een specifiek, niet voor Europa bedoelde uitvoering, de Wilderness, wordt achteloos doorvertaald naar het gehele fenomeen OutbackEen beetje zorgvuldiger lezen graag.
OK, dat geldt voor *alle* nieuwe auto, dus in de "nieuwe auto's"-rubriek kan per saldo nooit iets over betrouwbaarheid gezegd worden? Of zou je op basis van de reputatie van het merk en de vraag of er sprake is van voornamelijk nieuwe of doorontwikkelde techniek toch best iets over de verwachte betrouwbaarheid kunnen zeggen? Ik neig naar het laatste.Rutger DC zei:over de betrouwbaarheid valt überhaupt nog niet zoveel te zeggen.
louisz zei:OK, dat geldt voor *alle* nieuwe auto, dus in de "nieuwe auto's"-rubriek kan per saldo nooit iets over betrouwbaarheid gezegd worden? Of zou je op basis van de reputatie van het merk en de vraag of er sprake is van voornamelijk nieuwe of doorontwikkelde techniek toch best iets over de verwachte betrouwbaarheid kunnen zeggen? Ik neig naar het laatste.
louisz zei:Wat een treurnis inderdaad. Niet de auto, maar de reacties hier. Kennelijk is het anno 2021 belangrijker dat een auto er hip uitziet dan dat het een goede, betrouwbare auto is.
MBdoubleyou zei:Bimmert zei:Wat het verschil is tussen mooi en hip? Denk aan de hipster. Haar in knotje, te korte broekspijpen. Dat is hip. Maar verre van mooi.
Dat is ook maar een mening. Ook hier blijkt maar weer dat alles wat een beetje anders is vaak niet wordt gepruimd. Ik ken mooiere auto's dan de Outback. Maar die zijn vaak wel mainstream en hebben weinig eigens/karakter Ik kan de eigenwijsheid van Subaru erg waarderen. En qua design heeft Subaru slechtere periodes gekend
MCW zei:Ik vind dat sommige mensen een mening wel erg persoonlijk aantrekken. Niet alleen hier.
louisz zei:Ik ging vandaag met onze XV naar de dealer voor een grote beurt en kreeg een Outback mee als leenauto. Gelukkig was het niet het nieuwe model, dus ik kon er gewoon in rijden zonder voor sociale uitsluiting te hoeven vrezen.
[OK dit is flauw maar ik kon het toch niet laten]
Moderator
cor 5251021 zei:Ben zelf bereider van Out Back van okt. 2021