Subaru Outback (2016)

autoreview

Subaru Outback (2016)

Signalement

UitvoeringOutback
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tijd voor de 3rd Outback

Na de introductie van de nieuwe Outback, was ik zeer geïnteresseerd. Subaru heeft weer een totalal nieuwe auto neer kunnen zetten, met een hoop nieuwe snufjes om het rijden nog leuker te maken.

Ik woon inmiddels in de VS (Californië) en het viel mij al op hoeveel Subaru's hier rond rijden. In Nederland wordt vaak het argument aangehaald dat 4-wiel aandrijving zonder sneeuw onzin is. Raar dan dat zoveel mensen in Californie het toch fijne wagens vinden :-)

Dus, aan het sjoppen geweest, en omdat er (relatief) goedkope benzine is, geen BPM en geen CO2 tax, maar voor een 3.6R gegaan.

Hieronder de eerste impressies.

- Lekker stil vanwege de 6 cylinder. Rij nu ongeveer 8L/100km met 80/20 snelweg/bebouwde kom was eigenlijk best meevalt
- Eyesight and Lane Keep assist: heerlijk om lekker lang te toeren. Rijden lijkt veel minder vermoeiend. Adaptieve Cruise Control is ook ideaal in de file was het stapvoets rijdt.
- CVT is nog beter geworden dan in de vorige generatie. Programmering lijkt nu meer op een meertraps automaat.
- Sturen is strakker vergeleken met vorige model
- Kaart en Multimedia systeem zijn ook veel beter. Deze uitvoering heeft een Subwoofer in de kofferbak, en dat merk je!
Verder leuke integratie (de navigatie zoekt al bij een laag brandstof niveau naar dichtstbijzijnde tankstations.
- Auto is bijzonder stil.
- Afwering niveau is zeer hoogwaardig. Mooi soft touch overal en houtaccenten.
- Eerste kms in de sneeuw gehad. Lijkt strakker en stabieler dan alle Subaru's die ik tot nu toe heb gehad. En dat op all season banden.

Twee minpunten:
- Eyesight werkt heel goed. Alleen bij een steile afdaling (zoals hier in San Francisco) geeft ie soms alarm omdat de wegdek als object wordt gezien. Misschien dat een niveaumeter/gyroscoop hier had geholpen?
- 1 week na aanschaf meteen een terugroepactie voor de stuurkolom. Auot werd voor de deur opgehaald en verder alles netjes afgehandeld.
- De automatische achterklep is soms verwarrend. Gaat niet open als je bijvoorbeeld auto in N hebt staan of in sommige andere situaties. Snap wel dat het voor de veiligheid is, maar is soms niet intuïtief.
- Aanwijzingen/waarschuwingen van de navigatie kunnen niet op stil. Zeer onrustig als je de navigatie alleen aan heb voor verkeersinfo.

Leuke plus: naast alle leuke nieuwe snufjes en sensoren, is er ook een pincode functie om de auto te openen. Zeer handig als je gaat surfen zodat je jouw sleutel niet hoeft mee te nemen!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens