Subaru Impreza Plus 2.0R AWD (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Impreza Plus 2.0R AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 55.000 km |
KM-stand laatst | 86.000 km |
Ervaring met Subaru
- 86.000 km
Deze auto voldoet volledig aan mijn verwachtingen.
Niet alleen trekt hij moeiteloos mijn caravan onder lastige omstandigheden maar het is ,net als mijn vorige auto,ook een heerlijke auto tijdens dagelijks gebruik.
Ik was jarenlang een overtuigd Nissan rijder maar ik moet toegeven dat deze Subaru duidelijk beter aansluit op hetgeen ik van een auto i.c.m. een caravan graag zie.
De ontegenzeggelijke + van deze Plus is namelijk de beschikking over H/L gearing net zoals bij de forester.
Als je wilt weten wat dat uitmaakt dan adviseer ik je te kijken op de site van Caravantrekker.
De Nissans bleken ongelofelijk betrouwbaar te zijn....gewoon niet stuk te krijgen.
Uiteraard heb ik me ,voordat gewisseld werd van merk, uitputtend verdiept in de kwaliteit van Subaru.
Nou , dat zit wel goed hoor!
Leuk was voor mij trouwens al spittende te ontdekken dat Subaru bijv. lucht en oliefilters gebruikt van Nissan.
Maar om even terug te komen op rij ervaringen:
De body voelt strak en betrouwbaar aan : er lijkt nauwelijks sprake te zijn van torsie in snel genomen bochten.
Stuurgedrag blijft lang neutraal met daarna ietwat onderstuur wat dan vervolgens netjes in controleerbaar overstuur uitmond.
Onder droge omstandigheden moeilijk uitte lokken maar onder echt gladde omstandigheden een stuk sneller optredend.
Want dan grijpt het 4WD systeem betreffende verdeling V/A duidelijk in op de constatering dat er over de voorwielen gegleden wordt.(dat er teveel sprake is van onderstuur dus)
Rap gaat het kontje dan om...geeft niet , is beter zelfs , maar tis maar dat je het weet.
Wat me ook bij deze auto opvalt is de gelijke "afstand" tussen de versnellingen.
Bij veel auto's is er sprake van verschil tussen overbrenging.
Bijv. een lange 1,een kortere 2 en weer een langere 3 dan wel 4 en meestal een korte 5.
Bij deze Subaru zijn de stapjes in de bak van 1 tot 5 helemaal gelijk....telkens ong. 750t/min. Close ratio heet zoiets..ken ik uit de racerij maar is niet zo gebruikelijk bij de gemiddelde gezinsauto.
Ook niet zo common is de boxermotor.
Alleen bij de 9 series Porsche zien we verder nog zo'n soort aggregaat
Ik vind zo'n torretje heerlijk met z'n kenmerkende roffel.
Maar ik vrees dat de dagen van boxermotoren geteld zijn omdat ze steeds moeizamer in staat lijken te zijn te voldoen aan moderne emissie eisen hetgeen me brengt tot het verbruik.
Mijn Suubje lust namelijk wel een slokje.
Waar ik het met mijn Primera 2.0 L. schopte tot max. 1 op 14 blijf ik nu steken bij 1 op 11.5.
Maar goed , daar piep ik verder niet over , wist dat wel door eerder gespit betreffende deze auto.
En over de vormgeving:
Nou...menigeen prefereert de sedan...ik ook wel een beetje maar die heeft geen H/L gearing dus ja....
Groetjes,
Martin.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.