Subaru Impreza/XV | 2022 XV v.a. € 40.500

Rutger DC

Actieve Gebruiker
2017-Subaru-Impreza-Sedan256.jpg

ipu07zkobbymfyqnucg3.jpg

2017_subaru_impreza_new-york-live_02.jpg

2017_subaru_impreza_new-york-live_07.jpg

2017_subaru_impreza_new-york-live_04.jpg

2017_subaru_impreza_new-york-live_05.jpg

The 2017 Impreza is the first production model from Subaru to sit on the automaker’s newly developed Global Platform that will form the base for most of their next-generation models. It’s larger than the car it replaces, with the wheelbase extended by 25mm (1 in.), the overall length by 41mm (1.6 in.) and the width by 38mm (1.5 in.), though its height has been reduced by 10mm (0.4 in.).

Bronnen:
https://www.carscoops.com/2016/03/heres-2017-subaru-impreza-sedan.html
https://www.caradvice.com.au/427446/2017-subaru-impreza-revealed-online-ahead-of-new-york-debut/

SVF

Gebruiker
Interieur best fraai, buitenkant vind ik tegenvallen en inderdaad gedateerd.

Jp053

Gebruiker
Passend in de traditie van Subaru van de laatste 15 jaar, netjes maar niet bijzonder. Hopelijk gaat de hatchback fraaier worden, een soort BRZ 5-drs.

Cd6lop

Gebruiker
Erg fraaie sedan, mooi ontwerp, erg Subaru en dat is ook goed zo, mooi interieur, wordt in de usa zeker een succes, nu de XV nog vervangen voor een nieuw model.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Inmiddels is ook de hatchback gepresenteerd.

Lengte × breedte × hoogte:
Hatchback: 4.460 × 1.777 × 1.455 mm
Sedan: 4.625 × 1.777 × 1.455 mm
Wielbasis: 2.670 mm
Motor: 2.0 DOHC
Maximaal vermogen: 112 kW/152 pk

s01.jpg

03.jpg

02.jpg

04.jpg

06.jpg

05.jpg

Live @ New York:

103.jpg

111.jpg

104.jpg

Meer foto's en informatie: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2016ny/20160324_749674.html

Laat ik met het positieve beginnen: het interieur is een flinke stap vooruit voor Subaru, ik zou het bijna eigentijds durven te noemen. Maar dan het exterieur... Oké, het front oogt best aardig en met de algehele proporties van de sedan is niet veel mis. Maar op detailniveau is het weer een zooitje. Subaru had vroeger de stijlloze ramen als kenmerk, maar elegante, onopvallende en hoogwaardig ogende raamstijlen ontwerpen heeft Subaru nog niet onder de knie. De achterkant is een beetje gedateerd, zonder dat witte stukje in de achterlichten was het mijns inziens overigens veel mooier geweest, al doet de auto daar dan nog sterker denken aan de laatste Galant die in de VS is verkocht. Van opzij zie ik zelfs wat trekjes van de Dodge Charger. De hatchback dan... Die spoiler, hoe krijgen ze het voor elkaar om zo'n afzichtelijk ding te ontwerpen?! De dakrailing doet het ontwerp meer kwaad dan goed en de neus is verhoudingsgewijs te zwaar voor de rest van het ontwerp. Nee, dit is weer ouderwets broddelwerk.

Durashift

Gebruiker
Nou, zeker Joep.

Eens met DC zijn analyse. Vooral de neus van de hatchback.. die lijkt mij niet anders dan de sedan.. toch komt het geheel heel anders over..

Wat betreft spoilers.. die op de sedan snap ik ook niet.

Als dit de voorbode voor de XV moet zijn.. laat dan de huidige nog maar even in tact, zou ik zo zeggen..

Jamiro

Gebruiker
Ja, dit is inderdaad weer EEn van de mooiste uit zijn klasse. Wat een plaatje, zeker de achterkant van de hatchback. Zo hoort een nieuwe auto er anno 2016/2017 uit te zien: EEn en al karakter!

Nu maar hopen dat we hem vaak in Nederland gaan zien en of we hem uberhaupt hier gaan zien. Laten we hoop hebben!

Zadelsnuiver

Gebruiker
@Jamiro: not sure if serious :D

De front overhang bij de hatchback is wel verschrikkelijk zeg.

Even snel op de telefoon een stuk van de voorkant afgezaagd:

YJ3ji10.jpg

Jamiro

Gebruiker
@zadelsnuiver

Ja, nu ik het teruglees is het inderdaad een beetje overdreven gezegd.. Ik vind het design iig zeker geslaagd.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
XV live @ Autosalon van Genève:

autosalon-geneve-2017-subaru-xv-287096-800.jpg

autosalon-geneve-2017-subaru-xv-287095-800.jpg

autosalon-geneve-2017-subaru-xv-287094-800.jpg

autosalon-geneve-2017-subaru-xv-287099-800.jpg

subaru-al-salone-di-ginevra-2017-1b076e891d5eccceba1615bf182af68e.jpg

autosalon-geneve-2017-subaru-xv-287103-800.jpg

subaru-al-salone-di-ginevra-2017-6ef294dbe7f4649c7eaa66834a71a661.jpg

autosalon-geneve-2017-subaru-xv-287102-800.jpg

subaru-al-salone-di-ginevra-2017-dffd1cdd555f767e23f12f02025274da.jpg

subaru-al-salone-di-ginevra-2017-26574365d8925176081532d15ecc5595.jpg

Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/maart/42526-onthulling-subaru-xv-op-autosalon-van-geneve-schijn-bedriegt
Subaru stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2017/stand/1649/subaru

Cd6lop

Gebruiker
Jammer van die suffe kleuren maar voor de rest een fraaie auto gebleven, met name interieur is een stap vooruit zo lijkt het afgaand op de foto's.

Maar dat je voor de presentatie van een nieuw model een dergelijke kleur kiest vind ik onbegrijpelijk, erg jammer.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Je vindt oranje suf?! Veel meer in het oog springend wordt het wat mij betreft niet. Het was echter tevens de introductiekleur van de huidige XV.

Cd6lop

Gebruiker
@D-C ik doelde meer op de 'lichtblauwe' kleur. Persoonlijk vind ik de oranje kleurstelling ook niet fraai, maar is inderdaad in het oog springend. Vind de XV in een metallic lak fraaier. Dus ik wacht nog even op afbeeldingen van deze XV in meer reguliere kleuren. Ik vind het interieur er erg goed uitzien overigens, Subaru maakt daarin toch wel stappen. Ik blijf het een zeer sympathiek merk vinden en inmiddels ook zeer succesvol (helaas niet in Nederland).

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Het is jammer dat de techniek achterblijft, want met de nieuwe Impreza heeft Subaru een behoorlijke sprong voorwaarts gemaakt op diverse vlakken (weggedrag en interieurkwaliteit bijvoorbeeld). De vernieuwde 2,0-liter benzinemotor maakt nauwelijks indruk volgens het Australische Caradvice, dat voorspelt weinig goeds voor de 1.6. Het zal voor een kleine fabrikant dat vast blijft houden aan zijn principes niet meevallen om de trend van downsize of anders de motoren met hoge compressieverhouding, zoals Mazda en Toyota's nieuwe 1.5, te volgen.

Test Impreza: https://www.caradvice.com.au/509609/2017-subaru-impreza-review-2/
Test Impreza sedan: https://www.caradvice.com.au/524829/2017-subaru-impreza-2-0i-l-sedan-review/

Cd6lop

Gebruiker
Toyota heeft nog steeds een belang dus wellicht vinden de nieuwe motoren van Toyota hun weg naar de XV. Ik heb een paar keer in de XV 1.6 gereden en ik moet zeggen dat dit best een fijne motor was, maar ik rij dan ook gewoon mee met het verkeer en doe niet aan stoplicht sprintjes of zo :). Maar inderdaad de Australische pers was scherp.

Ik vind het totaalplaatje echter er een stuk op vooruit gegaan, daarnaast is de wagen ook een stuk stijver geworden, max. +100% vlgs Subaru (was de oude dan zo slap?). Het interieur vind ik echt een opknapper. Hoop wel dat de afwerking en anti roestbehandeling sterk verbeterd is bij dit nieuwe model want de duurtest-XV van Autobild deed het toch erg slecht m.i. en dit voor een merk met het imago onverwoestbaar en duurzaam te zijn.

Durashift

Gebruiker
Even bij-gelezen. De nieuwe XV vind ik wel okay. Ik begrijp alleen niet zo de keuze voor die apart geboetseerde wielkastverbreders.. Wat was de gedachte daarbij?

Ik zie nu ook de foto's van de JDM Impreza. Zonder dakrailing heeft de hatchback gewoon een betere presentatie. Kan er best mee door, eigenlijk.
De achterwisser op de sedan is ff wennen.. maar zo'n witte kan het wel hebben, vind ik.

Carfanatic

Gebruiker
SUBARU IMPREZA KOMT NAAR NEDERLAND

ONTHULLING IN SEPTEMBER

In maart vorig jaar maakte de wereld kennis met de volledig nieuwe Impreza, een auto die op het nieuwe Subaru Global Platform van het merk is geplaatst. Subaru bevestigt vandaag dat de vijfde generatie Impreza ook naar Nederland komt!
https://www.autoweek.nl/nieuws/subaru-impreza-komt-naar-nederland/

Jamiro

Gebruiker
Ja, goed nieuws! Ik hoorde ook al dat 'ie aanstaande donderdag bij CITO Subaru in Capelle aan den IJssel te zien is. Ik ga zeker even een kijkje nemen.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Subaru maakt prijzen nieuwe Impreza bekend[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 1 september 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Nu Subaru eindelijk heeft besloten om de nieuwe Impreza naar Nederland te halen, geeft het merk gas. De Impreza is per direct te bestellen, de vanafprijs bedraagt 27.595 euro.

Subaru heeft de prijzen van de nieuwe Impreza vastgesteld. Instappen kan voor 27.595 euro. Een motor hoef je niet te kiezen, Subaru levert elke Impreza met een 1.6 benzinemotor die gekoppeld is aan een CVT-automaat. Ook vierwielaandrijving is aanwezig op elke Impreza.

Subaru biedt drie uitvoeringen aan: Pure, Comfort en Premium. Standaard is de Impreza uitgerust met een multimediasysteem met 6,5 inch beeldscherm, airconditioning met automatische klimaatregeling, Bluetooth, regensensor, lichtsensor en het EyeSight-systeem met diverse rijhulpsystemen.

De Comfort-uitvoering voorziet daarnaast in 17 inch lichtmetalen wielen, een groter (8 inch) aanraakscherm, keyless entry, meesturende led-koplampen, privacy glass en een achteruitrijcamera. Het topmodel Premium is uitgerust met 18 inch wielen, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, lederen bekleding, een navigatiesysteem en een schuif-kanteldak.

De nieuwe Impreza is vanaf nu te bestellen bij de Subaru-dealer, de leveringen starten in het vierde kwartaal.

Prijzen Subaru Impreza
1.6 Pure 27.995 euro
1.6 Comfort 31.995 euro
1.6 Premium 34.595 euro

subaru-impreza-290522-800.jpg

subaru-impreza-290523-800.jpg

subaru-impreza-290524-800.jpg

subaru-impreza-290525-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/september/43475-subaru-maakt-prijzen-nieuwe-impreza-bekend

Als dat geen succes wordt, weet ik het ook niet meer.

Carfanatic

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=ppAtyw1a9sQ

https://www.youtube.com/watch?v=hEZFKafKPfo

114pk Lijkt me wat aan de magere kant, CVT moet je ook maar net prettig vinden. Subaru's hadden altijd een hoog trekgewicht, de Impreza komt tot 1200kg.

Irwin

Gebruiker
Gisteren op het werk de eerste binnen gekregen. Meteen de camera en sleutels gevat en een shootje van gedaan. Dit is een 1.6 Premium en het grappige is dat de 1.6 nu zeker voldoende is. De automaat gaat beter om met het vermogen en er lijkt meer dan voldoende puf in te zitten. Dit in tegenstelling tot het uitgaande model met een 1.6.

01778512.jpg

01778518.jpg

01778537.jpg

Cd6lop

Gebruiker
Wat een mooie xv, ben erg benieuwd naar de eerste tests. Stoere wagen mooi afgewerkt zo lijkt het op de foto's en redelijke vraagprijs.

Cd6lop

Gebruiker
Wel te hopen dat de dealers wat klantvriendelijker worden. Half jaar geleden in de weer geweest voor een xv van 1 a 1,5 jaar oud. Er stonden er een aantal te koop infertijd bij de importeur en enkele dealers. Bijna geen van de dealers (!) reageerden op mijn e-mails met verzoek om informatie, slechts één belde en zou mij van zijn voorraad xv, 25k, informatie mailen. Nooit meer wat van gehoord..... . Dus maar uitgeweken naar ander merk.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Prijskaartjes voor nieuwe Subaru XV[/size]
[size=x-small]Gerben Witten | 8 december 2017[/size]

Subaru is geen merk dat het van de daken schreeuwt. Maar dat wil niet zeggen dat het geen interessant nieuws heeft. Zo stak het onlangs de stoere XV compleet in het nieuw en daarvan zijn nu de prijzen bekend.

Visueel onderging de nieuwe Subaru XV een voorzichtige evolutie, maar vanbinnen en onderhuids zou er meer merk- en voelbaar moeten zijn. Per direct is dat bij de dealer te ervaren, maar hier alvast de prijzen. Die beginnen bij net geen 30 mille.

Simpel leveringsprogramma
Zoals wel vaker bij Subaru is ook het leveringsprogramma van de nieuwe XV geen wirwar aan motoriseringen, uitvoeringen en allerhande opties. Slechts twee krachtbronnen zijn er verkrijgbaar, beide benzines en steevast gekoppeld aan een CVT-automaat.

Prijzen
Als basismodel schuiven de Japanners de 1.6 liter boxer-viercilinder met 114 pk naar voren. Die kost € 29.995,- in de uitvoering Pure. Het betreft hier dus de instapper, maar eigenlijk mag 'ie niet zo heten, want hiermee ben je al voorzien in onder andere 17 inch lichtmetaal, automatische airco, Apple Car Play en Android Auto, automatisch inschakelende koplampen met lichtsensor, Bluetooth met stuurwielbediening, adaptieve ruise control, DAB+ digitale radio, ruitenwisserontdooisysteem, spraakherkenning voor audio en telefonie, Subaru EyeSight rijassistent en aanrijdingpreventie en het Starlink-infotainmentsysteem met 6,5 inch scherm. Ook 4x4-aandrijving is als vanzelfsprekend van de partij. Kortom, een al zeer complete auto.

Wil je toch meer luxe, dan kan dat met de Comfort en Premium. Die eerste is er vanaf € 33.695,- terwijl de laatste, het meest luxe model, in de boeken staat voor € 36.095,-. Beide in combinatie met de eerder genoemde één-punt-zes.
Het absolute topmodel is de Subaru XV 2.0 Premium CVT. Deze 156 pk sterke motor is zelfs niet in een andere uitvoering beschikbaar. De prijs? Voor € 38.895,- ben je van alle Subaru-gemakken voorzien en rijd je er lekker stoer bij.

Bron: https://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/26196/prijskaartjes-voor-nieuwe-subaru-xv

Rutger DC

Actieve Gebruiker
In Japan is er inmiddels weer een hybride-uitvoering van de nieuwe XV, maar nu volgt er ook een Plug-in Hybrid. Die zal waarschijnlijk in tegenstelling tot de Hybrid wel in Europa op de markt moeten verschijnen.

[size=medium]Subaru Crosstrek Hybrid gepresenteerd[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 20 november 2018 10:15[/size]

Subaru heeft in de Verenigde Staten het doek getrokken van de Crosstrek Hybrid. Daarmee komt het internationale Crosstrek/XV-gamma uit twee hybriden te bestaan.

In september presenteerde Subaru in het thuisland de XV e-Boxer Hybrid, een 'reguliere' hybride versie van de XV. De XV gaat in Noord-Amerika door het leven als Crosstrek en het is die markt die nu wordt bediend met de Crosstrek Hybrid. Hoewel zijn naam anders doet vermoeden, is de Crosstrek Hybrid geen reguliere hybride zoals de Japanse XV e-Boxer Hybrid dat wel is. Nee, de Crosstrek Hybrid is een plug-in hybride en tevens Subaru's eerste hybride met een stekker.

De Crosstrek Hybrid heeft een 2,0-liter boxermotor in de neus, een benzinemotor die is gekoppeld aan twee elektromotoren. Schakelen gaat met een Lineartronic-automaat, een CVT-transmissie. Hoe groot het accupakket is, houdt Subaru nog even onder de pet. Wel zegt de fabrikant dat de auto 27 kilometer ver moet kunnen komen op één acculading. In elektromodus ligt de topsnelheid op ongeveer 105 km/h. Volgens de Amerikaanse meetcyclus moet het gemiddelde verbruik op 2,6 l/100 km liggen. In de Verenigde Staten gaat de Crosstrek Hybrid omgerekend zo'n € 30.500 kosten. Net als bij de reguliere hybride versie van de XV is ook van deze plug-in hybride niet zeker of hij naar Europa komt.

gebybtgb7lrz_800.jpg

pg9y4mub3byw_800.jpg

6s0ye48bslni_800.jpg

bjnyy69btbie_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/subaru-crosstrek-hybrid-gepresenteerd/

D Elzinga

Gebruiker
Een plug-in, dat lijkt me wel relevant voor Nederland. Komen ze misschien weer eens boven de 1000 auto's per jaar uit.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Crosstrek Hybrid (ofwel: XV Plug-in Hybrid) live @ Los Angeles International Auto Show:

14_o.jpg

08_o.jpg

03_o.jpg

Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2018LA/1155714.html

Durashift

Gebruiker
1500 pounds.
https://www.camelbacksubaru.com/blog/2018/july/25/what-are-the-2019-subaru-crosstrek-hybrid-towing-capabilities.htm

Dat batterij pakket is echt een jaren 00 oplossing (Civic hybrid moest ik aan denken). Je zou verwachten dat dit in deze tijd, met compactere pakketten toch iets minder ruimte zou innemen in bestaande voertuigplatformen.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]XV en Forester e-Boxer: hybride volgens Subaru[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 5 maart 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Subaru presenteert de XV en Forester e-Boxer. Dat is hybridetechniek, maar dan met alle voor Subaru kenmerkende ingrediënten, zoals een CVT-automaat en een boxermotor.

Subaru maakt zijn boxermotortechniek toekomstbestendig. Het merk presenteert de XV en Forester e-Boxer, hybridetechniek waarbij de elektromotor geïntegreerd is in de CVT-automaat. Een vlottere en vloeiendere acceleratie gaan hand-in-hand met een tot 11 procent lager verbruik.

Subaru heeft niet zomaar de bestaande 2.0 boxermotor gepakt in de hybrideversie toegepast, maar eerst 80 procent van de onderdelen vernieuwd. De ideale aandrijving wordt automatisch geregeld. Wegrijden vanuit stilstand gebeurt op de elektromotor, daarna schakelt de brandstofmotor bij en op snelwegtempo stopt de elektro-ondersteuning. Als de accu's vol zijn kunnen de XV en Forester e-Boxer maximaal 1,6 kilometer volledig elektrisch rijden, tot een snelheid van 40 km/u.

De nieuwe hybride-uitvoeringen worden later dit jaar leverbaar in Nederland. De prijzen zijn nog niet bekend.

subaru-xv-e-boxer-300883-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/maart/46190-xv-en-forester-e-boxer-hybride-volgens-subaru

Dus (nog) niet de plug-in hybride, maar de gewone hybride komt naar Europa.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Eerste en vooralsnog enige motorversie nieuwe Forester[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 3 mei 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Subaru maakt de prijzen bekend van de nieuwe e-Boxer-modellen. De eerste hybride Subaru’s zijn vanaf eind dit jaar te verkrijgen.

Subaru plakt prijskaartjes op de XV e-Boxer en de Forester e-Boxer. De hybride-modellen zijn eind dit jaar verkrijgbaar vanaf respectievelijk 37.995 euro en 43.995 euro. Met de bekendmaking van deze prijzen weten we ook meteen wat de nieuwe Forester kost, die vooralsnog alleen met de nieuwe hybride aandrijflijn leverbaar wordt.

Beide modellen hebben 150 pk sterke een 2.0 boxermotor en een elektromotor met 12,3 kW vermogen aan boord. De e-Boxer-modellen hoeven niet te worden opgeladen, de techniek regelt zelf de meest ideale aandrijving en het opladen van de accu. Over een afstand van maximaal 1,6 kilometer kunnen de auto’s volledig elektrisch rijden. Volgens Subaru zorgt de toevoeging van de elektromotor voor een 11 procent lager verbruik.

In eigen huis ontwikkeld

Subaru heeft de hybridetechniek in eigen huis ontwikkeld. De extra accu’s en elektromotor nemen geen interieurruimte in beslag. Daarnaast blijft het hoge trekgewicht behouden, de Forester e-Boxer kan een aanhanger tot 1.870 kilo trekken. Uiteraard zijn de twee SUV’s vierwielaangedreven en beschikken ze over een CVT-automaat.

De XV e-Boxer verschijnt als eerste in de showroom, in november. De prijzen lopen van 37.995 tot 41.995 euro voor de meest luxe Premium-uitvoering. De Forester volgt een maand later en heeft een prijslijst die bedragen laat zien van 43.995 euro tot 49.995 euro. Subaru organiseert voor geïnteresseerden een voorintroductie, aanmelden kan via de website van het merk.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/mei/46331-hybride-subaru-xv-e-boxer-en-forester-e-boxer-geprijsd

Curlew

Gebruiker
Facelift
3232fae9-2020-subaru-impreza-1.jpg

2cfd90f8-2020-subaru-impreza-7.jpg

d33b7113-2020-subaru-impreza-12.jpg

1988b47b-2020-subaru-impreza-6.jpg

1587e720-2020-subaru-impreza-13.jpg

7489d84f-2020-subaru-impreza-3.jpg

9c429796-2020-subaru-impreza-4.jpg

Meer pics en info: https://www.carscoops.com/2019/10/2020-subaru-impreza-unveiled-with-updated-looks-and-new-tech/

Als ze nou eens die achterlampen aanpakken..

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De vernieuwde Impreza is nu in Europa beland. De Impreza heeft voortaan ook de e-Boxer-aandrijflijn, het is echter nog niet bekend of de auto weer naar Nederland komt.

SUBARU-IMPREZA-50-1140x760.jpg

SUBARU-IMPREZA-21-1140x760.jpg

SUBARU-IMPREZA-36-1140x760.jpg

SUBARU-IMPREZA-35-1140x760.jpg

SUBARU-IMPREZA-41-1140x760.jpg

Bron: https://autorai.nl/eerste-indruk-subaru-impreza-e-boxer/

Uzzi

Gebruiker
Rutger DC zei:
De Impreza heeft voortaan ook de e-Boxer-aandrijflijn, het is echter nog niet bekend of de auto weer naar Nederland komt.

In CH voorlopig alleen nog in de XV en Forester. De Levorg blijft dus nog even. Maar mocht de Levorg of Outback als e-Boxer beschikbaar komen dan kan ik me voorstellen dat overstappen naar een hybride als werkpaard.

GT 1973

Gebruiker
Subaru moet mi. weer terug naar zijn kernwaarden. Daaronder vallen ook stijlloze portierramen. Dat zou de auto's een stuk meer premium laten ogen. En voor Nederland moeten ze de standaard AWD laten vervallen. De succesnummers van Subaru uit het verleden waren de voorwielaangedreven versies. Voor AWD betaal je veel te veel co2-taks.

speedtouch

Gebruiker
Aan de auto zal niets mankeren, maar ik vind die kunststof randen rond de spatborden, wat tegenwoordig in moet zijn, niet tonen.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Subaru Nederland heeft de website vernieuwd en actuele prijslijsten geplaatst. Boeiend, zul je zeggen. Nou ja, de vanafprijs is met tienduizend euro gedaald: van € 50.545 naar € 40.500. De reden is de terugkeer van de 1.6i atmosferische benzinemotor zonder elektro-ondersteuning. Een CVT-automaat is op alle uitvoeringen standaard.

1.6i Pure € 40.500
1.6i Luxury € 45.500
1.6i Premium € 47.500
2.0i e-Boxer Luxury € 51.700
2.0i e-Boxer Premium € 53.700

MCW

Actieve Gebruiker
Concurrenten beginnen bij 10.000 euro minder. Wat een kansloze prijzen zeg.

Bovenaan