Subaru Impreza 2.0 GT Turbo AWD (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Impreza 2.0 GT Turbo AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn Subaru Impreza Stars 25 Blue Steel bevalt mij prima, zeker gezien de prijs prestatie verhouding kan (kon)je gewoon niet om deze auto heen.
De aanschaf prijs in 1999 lag met 53.495 zeker niet te hoog voor dit actie model die in twee kleuren te koop was, te weten in black micra en blue steel, verder zijn de actie modellen te herkennen aan de goudkleurige 16inch velgen en alcantara interieur bekleding.
De motor als vanouds een viercilinder boxermotor met turbocompressor perst er ruim 218pk uit deze 2 liter, hierdoor bereik je de 100km al in een kleine 6 seconden, en gaat het feest door tot je een snelheid hebt bereikt van >230km per uur. Wel lust de auto bij sportief gebruik wel een flinke slok benzine ( 1:7 ) maar daar krijg je wel een heleboel rijplezier voor terug .
Maar bij de prestaties van deze snelle auto behoort ook een wegligging die dit geweld veilig op de weg brengt, en door zijn AWD is dit geen probleem, de auto ligt als een kart op de weg, zijn bochtensnelheid ligt zo enorm hoog dat het voor de jonge onervaren chauffeurs wel even goed oppassen is, want als je over de grens van zijn grip heen gaat zijn de snelheden al zo hoog dat het dan ook goed fout kan aflopen, maar in beginsel is deze auto door iedereen erg makkelijk snel te berijden.
Ook zijn er voor deze auto erg veel onderdelen te krijgen die de motorprestaties nog verder kunnen verhogen tot wel 300pk en meer, ook zijn er div wegliggingssets te koop voor deze Impreza, al gaat dit vaak wel ten koste van het weinige comfort dat de auto al bied.
Een ander hoofdstuk dat wel enige kritiek verdient zijn de remmen van de auto, deze zijn niet bestand tegen het geweld, veel voorkomende problemen zijn scheurtjes in de remschijven , maar dit probleem is sterk afhankelijk van je rijstijl.
Verder is de auto prima als gezins auto te gebruiken, doordat hij vier portieren heeft en een redelijk ruime kofferbak.
Dus al met al een aanrader.
PROBLEMEN
Tot op heden zijn er weinig problemen geweest, buiten een slijtplek in de lendesteun van de bestuurders stoel zijn er geen storingen of ander ongerief geweest, wel heeft het vervangen van de stoelleuning 16 maanden op zich laten wachten.
Wat momenteel wel erg speelt bij de Subaru Impreza GT Turbo bezitters is het grote aantal motoren dat stuk gaan, in de meeste gevallen is er een lager uitgelopen of een stuk van de zuiger gesmolten, het betreft in de meeste gevallen auto’s van het bouwjaar 1999/2000 waarvan het in de meeste gevallen om standaard motoren gaat, en in de meeste gevallen pas rond de 60000km hebben gelopen.
En omdat deze schades zijn erg kostbaar zijn wordt er vanwege het nog vrij jonge auto’s betreffen een beroep op coulance van de Importeur Subaru Nederland gedaan, maar in de meeste gevallen levert dit weinig op, dus is de schade voor eigen rekening.
Ook is er tot op heden geen echte aanwijsbare oorzaak voor de motorschades te vinden, waardoor je nooit weet of het jouw zal overkomen, met alle financiële gevolgen van dien.
En het is helaas de harde waarheid dat de Importeur van Subaru service niet erg hoog in het vaandel heeft staan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren