Subaru Impreza 2.0 GT Turbo AWD (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Impreza 2.0 GT Turbo AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 200.000 km |
KM-stand laatst | 249.000 km |
Snel en "goedkoop"
- 206.000 km
Dit is mijn trackday wagen die enkel als hobby gebruik. Dit is een bloedsnelle wagen die zeer makkelijk te besturen is en veel veiliger is dan achterwiel aangedreven autos die tijdens een slip vaak niet meer te houden zijn. De auto is eenvoudig te tunen en kan zich meten met oudere porsches, ferrari's, tvr's, bmw m3 etc etc.
Door zijn fourwheeldrive is ie vooral in het voordeel bij bochten en stoplicht sprintjes. Helemaal in NL want het wegdek is hier meestal nat.
Verbruik op circuit is 1 op 3. Gecombineerd 1 op 8/9. Zuinigste verbruik ooit 1 op 11,6 (Dit is natuurlijk wel allemaal zonder kat).
Wegenbelasting is 50 euro per maand. Verzekering met 75% no claim is 20 Euro per maand.
Aanschaftips: let op dat ie een katalysator heeft en dat de orginele achterlichten erin zitten.(Die STI achterlichten hebben geen mistlicht). Zonder deze zaken krijg je hem niet door de volgende apk.
Een rijdende subaru kan je kopen vanaf ongeveer 7000 Euro. Dit is een gevaarlijke uitspraak want een goede is eigenlijk een nieuwe. Deze auto's hebben weleens achterstallig onderhoud. Wanneer de distributieriem springt zegt men (betrouwbare bronnen) dat de boxermotor niet kapot gaat.
De kosten die ik tot nu heb gehad zijn homokineet 730E een nieuwe tweedehands kat 240E Euro en de achterlichten 30 Euro. Geschatte maandelijkse kosten zijn 80 Euro per maand.
Vrouwen verafschuwen deze auto dus als je een mooie intelligente vriendin wil dan kan je beter niet met deze auto aankomen zetten. (of gewoon niet vertellen dat je er een hebt). Oh ja politie rijd echt op deze autos dus op verzekering, wegenbelasting, apk wordt iedere keer gratis gechecked.
Ik heb heel veel lol met deze auto het driften in de sneeuw is echt fantastisch. Omdat ie zo makkelijk te besturen is, niet zo duur en heel robuust laat je ook makkelijk andere mensen erin rijden. Zodat je met meerdere mensen kan genieten van deze auto!
Update
- 214.000 km
Hij doet het nog steeds perfect! APK was 300 Euro. Volgens mij moeten de banden volgend keer wel vervangen worden. De randen gaan rafelen. Verbruik olie 0,0. Volgende week weer naar de nurburgring. In december naar Monza! Ik ben eruit gereden door een nieuwe corvette! De eerste keer dat iemand mij voor bij kwam op de openbare weg. Niet echt een vernedering want de mijne is al 12 jaar oud en was iets goedkoper. Dit is zeker de sterkste auto die ik ooit heb bezit. Hij gaat voorlopig ook nog niet weg.
Hij gaat nog steeds als een Jecco
- 227.000 km
Tja, hij gaat maar niet kapot. Wat ik ook probeer en doe. Laatst zat er wel een onbelans in de auto. Bleek dat er hele stukken klei in de binnenkant van de velg geplakt zaten. Met een hamer weg gekrabt en toen was het weg. Ik rij er namelijk ook weleens mee door modderpoelen en weilanden. Mijn oude vader had hem ook geleend voor een week omdat zijn eigen auto (Citroen Picasso)een week in de garage stond. Hij vond hem niet lekker rijden. Te nerveus en hij vond de koppeling te zwaar bij filerijden. Ook klaagde hij erover dat toch veel mensen stoplichtsprintjes met hem wilden doen. Voor mij is dat geen probleem en vergroot de uitdaging met deze auto. Wel heb ik bijna een artikeltje 5 aan mijn broek gehad. Gelukkig alleen een berisping. Reden: ze konden traject meting niet doen omdat het een stoplicht sprint betrof. Ze konden mij inhalen omdat ik op een gegeven moment de toegestane snelheid weer reed toen ik de bebouwde kom weer in kwam. Eergister nog 230 (GPS) gereden in Duitsland met 4 personen erin. Ik heb hem niet op zijn top gehad maar wat kan dat ding snel. Verbruik Nederland Darmstad geloof het of niet 1 op 8. Dat vind ik echt zeer acceptabel. Nogmaals er zit geen kat in en hij zal wel gechipped zijn.
Audi TTS
- 228.000 km
Een goede vriend van mij heeft een nieuwe TTS met 272 pk.(21000 km op de teller) Zou in 5,4 seconden naar de 100 moeten rijden. Dit weekend de auto's naast elkaar gezet voor een sprint. En wat denk je de Subaru won met gemak met twee auto lengtes voorsprong. Heb me doodgelachen. En dat met een auto van 6500 Euro.
Besodemietert
- 232.000 km
Een nadeel van dit soort auto's misschien wel alle auto's is dat je weleens bedonderd wordt.
Bracht de auto voor APK met de mondelinge afspraak dat boven de 500E gebeld zou worden. Kom ik terug totale kosten 1390 Euries. Mocht hem laten staan van de garagehouder. Toch maar meegenomen. Thuis aangekomen zitten er twee verschillende remklauwen onder een zwarte en een grijze. Voor dit bedrag gemaakt met slooponderdelen!
Aller grootste grap; mijn remschrijven en blokken had ik twee weken voor de apk zelf vervangen. En echt die waren goed want er was nog geen 40 km meegereden.
Dank u wel bosch garage Berkel en Rodenrijs!
Bijna verkocht
- 238.000 km
Motor begonnen te stotteren en in te houden. Ook had ie een tik in de motor. Dacht dat een klep was en dus einde verhaal.
Nog eens goed gekeken naar het blok bleek een bougiekapje los geschoten te zijn. Na deze aangedrukt te hebben liep ie weer perfect. (Bougies zitten bij subaru op een onmogelijke plaats vandaar dat ik het niet meteen gezien had).
Verkocht
- 249.000 km
Met echt pijn in mijn hart heb ik hem verkocht. Maar ik reed er nooit meer mee en dat verdiende ie niet hij stond een beetje te verpientere voor de deur. Verkocht volgens mij aan echte Subaru liefhebber die er weer geld en tijd ingaat steken.
Het is gewoon beter zo.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.