SsangYong Korando TDX 2.9 (2000)

autoreview

Ssang Yong Korando
Ssang Yong KorandoSsang Yong KorandoSsang Yong KorandoSsang Yong KorandoSsang Yong KorandoSsang Yong Korando - interieur

Signalement

UitvoeringKorando TDX 2.9
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf200 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wel: model, de hoge zit, gevoel van veiligheid.

Niet: alle problemen tot nu toe
verbruik
al de derde dealer
tegenvallende prestaties
kunststof onderdelen rondom
betrouwbaarheid
waardevermindering

PROBLEMEN

Vanaf dag een, rammels in de portieren, rammelende ventilatormotor, slecht werkend handschoenenkastje.

Bij 20.000 km was de autom.instelbare 4 wd. stuk.

Bij 25.000 km was de aandrijfriem stuk.

Bij 35.000 km was de automaat stuk.

Bij 50.000 km was er een bevestigingsbout in de ruimte van de koppelomvormer losgetrild, nieuwe omvormer + huis.

Na een jaar was de accu stuk.

Na een jaar was ak het kunststof aan de buitenkand verkleurd.

Na een jaar was de schakelaar voor de achterruitenwisser stuk.

Na een jaar was de verlichtingsunit van het rechter stadslicht stuk.

De handrem werkt vanaf het begin erg slecht,zeker met een caravan achter de auto.

Remblokken slijten erg snel(ben een rustige bestuurder), na 30.000 km, voor nieuwe blokken nodig.

Bekleding onder de pedalen liet binnen een jaar losen zit nog steeds los.

Na twee jaar l/r niewe motoren voor de portieren te sluiten.

Bij hellingen > dan 5% wordt autom.erg warm en gooit er dan olie uit,boven de 10% (er zit dan een caravan van 1500 kg achter de auto), zuipt hij olie en diesel (1op4)in z´n 3 bij 3800rpm kruipt hij dan met een slakkegangetje (65 km p/hr) de berg op.

3,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.