SsangYong Korando TDX 2.9 (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Korando TDX 2.9 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 200 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wel: model, de hoge zit, gevoel van veiligheid.
Niet: alle problemen tot nu toe
verbruik
al de derde dealer
tegenvallende prestaties
kunststof onderdelen rondom
betrouwbaarheid
waardevermindering
PROBLEMEN
Vanaf dag een, rammels in de portieren, rammelende ventilatormotor, slecht werkend handschoenenkastje.
Bij 20.000 km was de autom.instelbare 4 wd. stuk.
Bij 25.000 km was de aandrijfriem stuk.
Bij 35.000 km was de automaat stuk.
Bij 50.000 km was er een bevestigingsbout in de ruimte van de koppelomvormer losgetrild, nieuwe omvormer + huis.
Na een jaar was de accu stuk.
Na een jaar was ak het kunststof aan de buitenkand verkleurd.
Na een jaar was de schakelaar voor de achterruitenwisser stuk.
Na een jaar was de verlichtingsunit van het rechter stadslicht stuk.
De handrem werkt vanaf het begin erg slecht,zeker met een caravan achter de auto.
Remblokken slijten erg snel(ben een rustige bestuurder), na 30.000 km, voor nieuwe blokken nodig.
Bekleding onder de pedalen liet binnen een jaar losen zit nog steeds los.
Na twee jaar l/r niewe motoren voor de portieren te sluiten.
Bij hellingen > dan 5% wordt autom.erg warm en gooit er dan olie uit,boven de 10% (er zit dan een caravan van 1500 kg achter de auto), zuipt hij olie en diesel (1op4)in z´n 3 bij 3800rpm kruipt hij dan met een slakkegangetje (65 km p/hr) de berg op.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.