SsangYong Korando (e-Motion EV v.a. € 39.990)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
SsangYong heeft de vierde generatie Korando op de thuismarkt gepresenteerd. De naam Korando, die staat voor Korea Can Do, wordt sinds 1983 gebruikt en was toen nog een nieuwe naam voor de sinds 1964 in licentie gebouwde Jeep. Dat model is alleen op speciale bestelling leverbaar geweest in Nederland en werd in 1996, kort na de Nederlandse introductie van het merk, gevolgd door het hier beter bekende model. Dat was een veel modernere terreinauto met in licentie gebouwde Mercedes-Benz-techniek en een lijnenspel dat is getekend door de legendarische Ken Greenly, de meesterontwerper die ook verantwoordelijk was voor de Musso, Kyron en designicoon Rodius. Na een moeizame periode, waarbij SsangYong het maar net wist te overleven, volgde in 2010 de door Giorgetto Giugiaro getekende derde generatie, een rustig vormgegeven SUV. Na negen jaar staat er dus een nieuw model klaar, dat vanaf juli in productie zal gaan. De auto heeft standaard een 1.5 Turbo viercilinder benzinemotor met een vermogen van 120 kW/163 pk en standaard milde hybride-technologie voor een lager verbruik. Later volgt een elektrische uitvoering, waarmee SsangYong wellicht eindelijk wat potten kan gaan breken op de Nederlandse markt. Dat lukte alleen lang geleden enigszins met de Rexton, de laatste tien jaar is het merk vrijwel onzichtbaar, in tegenstelling tot bij onze zuiderburen. De elektrische Korando krijgt waarschijnlijk een 140 kW/190 pk sterke elektrische motor die door een 61,5 kWh batterijpakket wordt aangedreven en een actieradius heeft van tussen de 320 en 450 kilometer. De Korando heeft een digitaal, 10,25 inch groot instrumentarium en een 9 inch scherm op de middenconsole. De bagageruimte bedraagt 551 liter. Op de foto's is de Koreaanse uitvoering te zien, op de thuismarkt gebruikt SsangYong andere logo's, het oude logo dat hier ook in de jaren negentig werd gebruikt.

7flyu5cb5fwm_800.jpg

u55y02fbk3gg_800.jpg

iaiysh6bd6kn_800.jpg

iwuyloobwe47_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-ssangyong-korando-duikt-op/

D Elzinga

Gebruiker
De naam Korando, die staat voor Korea Can Do,

Ha, nooit geweten dit.(y)

Voor wat betreft dit nieuwe model: ziet er eigenlijk best geslaagd uit! In tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, toen men onze ogen regelmatig terroriseerde met visuele aanslagen als de Actyon en Rodius, lijkt er nu bij Ssangyong qua design een goede weg ingeslagen te zijn.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
a9e90d10.jpg

c6381710.jpg

b5b2f410.jpg

7ea94d10.jpg

D Elzinga zei:
Voor wat betreft dit nieuwe model: ziet er eigenlijk best geslaagd uit! In tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, toen men onze ogen regelmatig terroriseerde met visuele aanslagen als de Actyon en Rodius, lijkt er nu bij Ssangyong qua design een goede weg ingeslagen te zijn.

Ik ben er minder enthousiast over, vind het nogal een rommeltje. Dat positieve zie ik niet zo omdat ik juist de bestaande Korando (voor alle facelifts) echt een strak ogende auto vind. Een beetje een bolletje en inmiddels echt wel achterhaald, maar wel prettig op het netvlies liggend, vind ik.

ssangyong-korando-2011-203748-800.jpg

ssangyong-korando-2011-203742-800.jpg

D Elzinga

Gebruiker
Ik ben er minder enthousiast over, vind het nogal een rommeltje. Dat positieve zie ik niet zo omdat ik juist de bestaande Korando (voor alle facelifts) echt een strak ogende auto vind. Een beetje een bolletje en inmiddels echt wel achterhaald, maar wel prettig op het netvlies liggend, vind ik.

Dat oude model is ook wel acceptabel maar inderdaad, die heeft zo onderhand wel een opvolger nodig (hij doet me nogal denken aan een soort van opgehoogde eerste generatie Cee'd). De nieuwe is qua lijntjes her en der wat druk maar ach, ik heb in het crossover/suv-segment al veel erger gezien.

brg

Gebruiker
De uiterlijke familietrekken worden verdergezet over het volledige gamma (zoals bij Audi)... die geaccentueerde wielkast achteraan ben ik stilaan beu gezien.
Het is gewoon een veel grotere Tivoli en iets grotere XLV...

Rutger DC

Actieve Gebruiker
SsangYong zet een 1,5-liter grote geblazen benzine motor én een 1,6-liter grote viercilinder dieselmotor op de Europese motorenlijsten. Die benzineversie levert waarschijnlijk 163 pk en is voorzien van mild-hybrid techniek. Ook de Tivoli en Tivoli XLV krijgen dit jaar nog de beschikking over die motoren. Die Tivoli's krijgen onder meer een nieuwe 1,2-liter turbomotor, eveneens een benzineblok. Herman Clases, directeur van SsangYong Middle Europe, kon eerder aan AutoWeek al bevestigen dat hij er bij SsangYong in Zuid-Korea op aandringt om die 1.2 ook in de Korando te monteren. Daarnaast kon AutoWeek eerder al melden dat SsangYong een volledig elektrische versie van de Korando op de markt brengt.

bzqye0rboc0p_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-ssangyong-korando-nu-voor-europa/

brg

Gebruiker
Als ik naar de eerste generatie kijk (Wrangler-kloon)

Korando.JPG

en ook nog even de tweede generatie in aanmerking neem

1280px-SsangYong_Korando_front_20080711.jpg

moet ik vaststellen dat het model van een terreinbeul tot een softie afgegleden is...

Rutger DC

Actieve Gebruiker
ssangy10.jpg

ssangy12.jpg

ssangy14.jpg

ssangy15.jpg

ssangy18.jpg

ssangy19.jpg

ssangy22.jpg

112ac010.jpg

In de catacomben van de autobeurs van Genève:

fc1adf10.jpg

b110d610.jpg

Bron: https://worldscoop.forumpro.fr/t6643p50-2019-ssangyong-korando-iv-c300

Wouter82

Moderator

Ik vind het vooral een heel erg Chinees ontwerp. Grosso modo niet lelijk of verkeerd, met net te veel lijnen, te weinig samenhang tussen details en een neus en kont die ergens doen denken aan bekende auto's (VW, Kia).

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Korando e-XDi 160 dieselmotor heeft een 1,6-liter dieselmotor met een vermogen van 100 kW/136 pk. De CO[sub]2[/sub]-uitstoot van de versie met automatische transmissie is vastgesteld op 134 g/km (in Zuid-Korea) en de auto weegt 1535 kg. Ter vergelijking, de Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 heeft een 1,5-liter dieselmotor met 131 pk, stoot 108 g/km uit en weegt 1405 kg. Al met al kun je de diesel alvast afschrijven voor Nederland, ik ben benieuwd of de benzinemotor een beetje kan wedijveren. Anders komt het volledig aan op de elektrische uitvoering. SsangYong zal snel moeten handelen, want nu is de concurrentie nog dun gezaaid.

Het uiterlijk zou al heel erg opknappen als die lelijke aluminium-look boogjes niet zouden zijn toegepast op de neus en kont. De doorlopende chroomstrip die ineens ophoudt waar de motorkap begint slaat ook nergens op.

d8bb0215abb409333a985b71263ea96b_1551230922_1665.jpg

d8bb0215abb409333a985b71263ea96b_1551230921_9519.jpg

2944185860_lHLqy5eX_1.jpg

d8bb0215abb409333a985b71263ea96b_1551230922_2464.jpg

d8bb0215abb409333a985b71263ea96b_1551230922_378.jpg

d8bb0215abb409333a985b71263ea96b_1551230922_206.jpg

d8bb0215abb409333a985b71263ea96b_1551230923_0683.JPG

d8bb0215abb409333a985b71263ea96b_1551230923_112.JPG

Meer foto's: https://global-autonews.com/bbs/board.php?bo_table=ct_097&wr_id=1983

Rutger DC

Actieve Gebruiker
929V6 zei:
Het dashboard is ook wel irritant glimmerig, wat mij betreft.

Eens, had liever gewone kunststoffen gezien. Of mooi (nep)hout ter afwisseling. Het hele dashboardontwerp vind ik goedkoop ogen. Jammer, want de Rexton en Musso hebben wel een mooi luxueus dashboard. SsangYong-eigenaar Mahindra is eigenaar van Pininfarina, gebruik die talenten dan ook.

Wouter82 zei:
Die golvende chroomstrip achterop had de DS 7 al.

Ik zat ook al te denken, welke auto heeft dat nu ook achterop.

Toyota-RAV4-Limited-2019%20(5).jpg

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Genève:

luc_3143.jpg

luc_3144.jpg

img-3570.jpg

img-3569.jpg

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/new-ssangyong-korando-suv-capable-roader

mns afd AE en D

Gebruiker
Serieuze auto geworden. Komt, merkwaardigerwijs, in het gebroken wit imho beter tot zijn recht dan in het rood. Bij de rode springen de chroomstrips te veel in het oog. Op de foto althans. Interieur, niet te strak, niet te digitaal, beetje rommelig, bevalt me, afgezien van de pianolak, best.

De achterzijde had echter wat mij betreft wat ingetogener gemogen: golvende chroomstrip, dubbele lichtunits, en dubbele brievenbus onder de nummerplaat. Beetje veel allemaal. Net als de derrière van landgenoot Niro, trouwens. Rutgers RAV4 fotootje bewijst dat minder soms méér kan zijn. Soms, niet altijd, en probleem blijft: if less is more, how are you keeping score? o_O
Gun deze Korando een nieuwe kans.

mvrgr, m'ns

GT 1973

Gebruiker
Er zijn plots wel veel dezelfde SUV's met dezelfde lijnen. Ik denk aan de Jeep Compass en dan ben ik er vast een paar vergeten.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Belgische prijzen van de Korando zijn bekend:

1.5 T-GDI Crystal 19.490
1.5 T-GDI Amber 21.890
1.5 T-GDI Amber automaat 23.990
1.5 T-GDI Amber 4WD automaat 25.890
1.5 T-GDI Quartz 24.790
1.5 T-GDI Quartz automaat 26.790
1.5 T-GDI Quartz 4WD 26.590
1.5 T-GDI Quartz 4WD automaat 28.690
1.5 T-GDI Onyx 26.390
1.5 T-GDI Onyx automaat 28.490
1.5 T-GDI Onyx 4WD 28.290
1.5 T-GDI Onyx 4WD automaat 30.390
1.5 T-GDI Sapphire 28.990
1.5 T-GDI Sapphire automaat 30.990
1.5 T-GDI Sapphire 4WD 30.890
1.5 T-GDI Sapphire 4WD automaat 32.890
1.6 D Crystal 22.490
1.6 D Amber 24.790
1.6 D Amber automaat 26.790
1.6 D Amber 4WD automaat 28.690
1.6 D Quartz 27.590
1.6 D Quartz automaat 29.590
1.6 D Quartz 4WD 29.490
1.6 D Quartz 4WD automaat 31.490
1.6 D Onyx 29.290
1.6 D Onyx automaat 31.290
1.6 D Onyx 4WD 31.090
1.6 D Onyx 4WD automaat 33.190
1.6 D Sapphire 31.790
1.6 D Sapphire automaat 33.890
1.6 D Sapphire 4WD 33.690
1.6 D Sapphire 4WD automaat 35.690
Meer info: https://www.ssangyong.be/nl/modellen/new-korando

De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend, maar die doen er ook niet erg toe met een extreem amateuristische Nederlandse importeur.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
SsangYong Korando 1.6 Diesel vs. Skoda Karoq 2.0 TDI:

01_5.jpg

02_5.jpg

03_5.jpg

10_2.jpg

11_3.jpg

1. Skoda Karoq
2. SsangYong Korando

Complete vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/ssangyong/korando/108327/ssangyong-korando-vs-skoda-karoq

Rutger DC

Actieve Gebruiker
SsangYong leeft! De Nederlandse website was in 2018 voor het laatst geüpdatet, maar de website is nu weer actueel. Daardoor weten we nu ook wat de Korando moet kosten. Geheel passend bij een potentieel verkoopkanon als de Korando zijn er net als in België 34 varianten beschikbaar...

De Korando 1.5 T-GDI Crystal begint bij € 36.213, terwijl de 1.6 D begint bij € 38.865. De Korando is ook op grijs kenteken beschikbaar met altijd de dieselmotor (nogmaals 17 uitvoeringen), waarvan de prijzen beginnen bij € 22.826.

Complete prijslijsten: https://www.ssangyong.nl/nl/prijslijsten-en-specificaties

Hopeloos. Hopelijk komt de elektrische uitvoering gauw.

Wouter82

Moderator

Echt een professionele organisatie :LOL:

C:\Users\ad.*.b*n\Documents\SY Motors NL 27.07.2011\Sales\prijslijst 2020\interne prijslijst\archief\Interne prijslijst Tivoli benzine my 2020 BPM 2020.xls

Edit, om zelf niet de AVG te overtreden naam onleesbaar gemaakt.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Dit was weer eens typisch zo’n dag dat ik dacht ik had echt veel beter in bed kunnen blijven liggen. Eerst moest ik in Alphen a/d Rijn nieuwe Hyperpro voorvorkveren laten monteren op mijn Honda MSX 125 en vervolgens in de stromende regen 2/3 binnendoor en 1/3 over de snelweg naar SsangYong Nederland in Alblasserdam. Ik had al een plan gemaakt om met de trein en bus te gaan want op mijn kleine motor daar helemaal binnendoor naartoe in de stromende regen zag ik niet zitten. Tja en dan kijk je naar die compleet waanzinnige prijzen van de NS (=10,80 euro enkele reis) want de bus gaat nog met 2,61 euro. Maar zelfs de bus is duurder dan mijn kleine Honda MSX 125 die 1:55 rijdt en dus maar 1,42 euro (= 48,8 km) aan benzine kost. En dan te bedenken dat ik volgend jaar november mijn Honda MSX 125 al heb terugverdiend omdat ik ruim 70,- per maand winst maak op de reiskosten van mijn werkgever.
Trein + bus enkele reis 13,41 euro x 2 = 26,82 euro retour
Honda MSX 125 enkele reis 48,8 km = 1,42 euro x 2 = 2,84 euro retour
Tja dat is bijna 10 maal zo duur dat is toch ronduit dieverij van het OV, dan ben je toch knettergek als je met het OV reist of niet dan? En dus ben ik toch maar op mijn kleine Honda MSX 125 naar Alblasserdam gereden. Ondanks de af en toe stevige wind lukte het me om 90-100 km/u te halen en als ik achter een vrachtwagen reed was dat helemaal geen probleem. Niet te dicht erop uiteraard want ik heb geen zin om net als die vrouw eerder deze week volledig geplet te worden tussen twee vrachtwagens. Met reeds voor de tweede keer een zeiknat kruis (koop nooit Engelbert Strauss regenkleding!) dat net opgedroogd was bij Hyperpro in Alphen a/d Rijn kwam ik in Alblasserdam aan. Gelukkig had Ad heel snel een heerlijke bak koffie klaar staan en mocht mijn Honda MSX 125 in de showroom staan. Maar ach wat zeik ik nou de Nederlandse wegen zijn 1.000x maal beter dan de wegen in Kazachstan waar ik tijdens mijn motorvakantie in juli/augustus deze zomer letterlijk overheen ben gestuiterd.

Complete rijtest: https://autotesten.nl/ssangyong-korando-sapphire-1-6-e-xdi-2wd-6at-2019-autotes/

Huh rijtest? Jazeker, dit is het intro van een rijtest met de nieuwe Korando, waarin je alle kenmerken van de Korando bovenkamer van de redacteur zijn genoteerd.

Wouter82 zei:
Echt een professionele organisatie :LOL:

Die naam prijkt ook bovenaan het Tivoli-topic. Het is in ieder geval een goede voorspeller gebleken: "SsangYong Nederland heeft veel vertrouwen in de Tivoli. Ad de Bruijn van SsangYong Nederland laat in een interview met AutoWeek weten dat SsangYong verwacht volgend jaar in totaal zo'n 2.000 auto's te verkopen. Ter vergelijk: dit jaar werden ongeveer 200 stuks verkocht."

Misschien zijn autotesten.nl en SsangYong Nederland nog een verrassend goede match. ;)

der Magistrat

Gebruiker
Wat een waanzinnig absurde tekst in die quote. Vast iemand die zichzelf net wat te graag hoort spreken.
Nee, dat nodigt wel uit om de rest van de rijtest te lezen!

D Elzinga

Gebruiker
Prima rijtest, ik verwachtte gewoon wat te lezen over een crossover maar in plaats daarvan ben ik ook helemaal bijgepraat over de lokale weginrichting van Leidschendam, de grapjes van Ad, de familiebanden van de auteur, en de gewenste psychische zorg voor de pathologische leugenaar Mark Rutte.(y)

Edit: haha, al die rijtesten zijn zo.o_O Absoluut fascinerend, wisten jullie dat een Dacia Logan zo krachtig is dat het moeite kost om niet bij elk stoplicht of bocht per ongeluk een burnout te maken? Dat terwijl de redacteur naar eigen zeggen een professional is en eerder in het verhaal een uiteenzetting doet over het belang van een goede rijvaardigheid.

D Elzinga

Gebruiker
rzasa zei:
Wat een mafklapper, die zo te lezen er ook nog eens een lompe rijstijl op na houdt.

Daarna ben ik over de ventweg naast de N44 met zijn vele verkeersdrempels heen gereden. De eerste is de hoogste en daar ben meteen maar in volle vaart overheen gevlogen. Als ik dat met mijn motor doe en dan ga staan komt het achterwiel soms wel tussen de halve meter en één meter los. Op een gegeven moment reed ik een auto achterop die voor elke verkeersdrempel stil ging staan, die heb ik dan ook maar ingehaald want kamperen is niet mijn ding.
De SsangYong liet zich heerlijk over de snelheidsbrekers heen jumpen, kijk zo hoort het dit is nou een auto die precies dat doet waarvoor de gemaakt is.
Ik reed over de hoge stoepranden van de brede stenen middenberm heen zodat ik rechtsaf kon slaan op de kruising waar ik vandaan kwam zodat ik om kon rijden via de Rijn en Schiekade.
Er zat dus niets anders op dan via de zijberm de weg Lammenschansweg op te rijden en daarna via de middenberm de andere kant op want richting Voorschoten was de weg wel vrij. Jeetje wat is zo’n SUV toch handig als het verkeer muurvast staat en je over allerlei verkeersobstakels toch verder kunt rijden.
De hoge snelheidsbrekers zijn een eitje voor de SsangYong Korando en hoe harder ik over de snelheidsbrekers heen rijdt hoe beter het aanvoelt.
De springbulten zoals ik ze noem zijn voor een auto als deze SsangYong Korando lekker avondeten. Bij de laatste en hoogste springbult land een auto na de jump altijd keihard op zijn voorkant dus daar kun je alleen zonder af te remmen overheen met een auto met lange veerwegen zoals een echte 4WD of een SUV zoals deze SsangYong Korando.

Etc, etc. Ik geloof niet dat ik dit exemplaar (of enige andere auto die door deze rijtester aan de tand is gevoeld) tweedehands zou willen kopen, het lijkt erop dat de ophanging het nogal voor z'n kiezen heeft gekregen.:T

Rutger DC

Actieve Gebruiker
:LOL:

D Elzinga zei:
Ik geloof niet dat ik dit exemplaar (of enige andere auto die door deze rijtester aan de tand is gevoeld) tweedehands zou willen kopen

Helaas zijn er geen andere Nederlandse exemplaren. :D
Is niet eens een grapje... https://kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php?merk=SSANGYONG&merk2=&voertuigsoort=Alles&filter=korando

Hersendood volkje bij AutoWeek.

Voordat ik met dit testverslag begin moet ik eerst even stoom afblazen. Soms word ik zo ontzettend boos om de ongelofelijke bullshit die ik in de online autobladen lees, en/of op De Nationale Autoshow van BNR Nieuwsradio hoor. De rechtuit-stabiliteit van deze Suzuki SX4 S-Cross zou volgens Autoweek.nl matig zijn, en wat denk je?, inderdaad prompt zijn er mensen die de Suzuki-importeur (=BV Nimag) hierover gaan bellen. Ik was werkelijk totaal verbijsterd toen ik deze onzin op Autoweek.nl las, de rechtuit-stabiliteit van de Suzuki SX4 S-Cross is uitstekend en helemaal niets mis mee. Maar ja als een of andere mislukte Libelle-journalist die na een herplaatsingstraject bij Autoweek aan de slag is gegaan dat vindt, dan zijn er ineens allemaal bezitters van een Suzuki SX4 S-Cross die daar ook last van denken (=100 procent inbeelding) te hebben. Autoweek schrijft het en dus is het waar! Ach, ach die Nederlandse autojournalisten toch, man, man wat een hersendood volkje is dat toch. Hoe onwaarschijnlijk hersendood ze zijn kan ik zelfs keihard bewijzen, dat is namelijk nog het allerleukste van alles.

Waarom importeurs hun auto's nog uitlenen aan deze zelfvoldane malloot is mij een raadsel.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De prijzen zijn alweer met bijna 3.000 euro verlaagd door de lagere BPM. In de prijslijst staan de benzine-uitvoeringen op geel kenteken en de diesel op grijs kenteken. Dat is al wat minder gecompliceerd.

1.5 T-GDI Crystal € 33.400
1.5 T-GDI Amber € 37.250
1.5 T-GDI Quartz € 40.200
1.5 T-GDI Onyx € 42.000
1.5 T-GDI Sapphire € 44.700
Meerprijs automaat behalve op Crystal: ± € 6.000

Bron: https://ssangyong.nl/sites/default/files/inline-files/GammabrochureNLv3.PDF (pdf)

Pjötr

Actieve Gebruiker
Ik zie de naam SsangYong staan en ik denk ineens aan de Korando die ik vorig jaar zag.

De Korando, later de ook Tivoli, werd in Duitsland niet alleen via dealers verkocht. Maar ook via de Duitse supermarktketen Real.
Duits stukje over SsangYong en Real

Of het echt een succes is(geweest) weet ik eigenlijk niet.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]2021 SsangYong Korando e-Motion EV Enters Production, Electric Pickup To Follow[/size]
[size=x-small]15 Jun 2021, 9:05 EDT · by Cristian Gnaticov[/size]

SsangYong has given a glimpse of its first electric vehicle, the 2021 Korano e-Motion. Production of the zero-emission model has already commenced in its home market of Korea, on Monday, June 14, and it is due to arrive in Europe later this year.

Even though they haven’t released any juicy details about it, the 2021 Korando e-Motion appears to be largely based on the ICE-powered one. However, in order to be easily distinguished, they have given it bespoke front and rear ends, as previewed by the official picture released by SsangYong.

Nevertheless, we should find out everything there is to know about it in the near future, as it will start arriving in Europe in August. It will also launch in the United Kingdom later this year, the company said, adding that its assembly is currently affected by the global semiconductor shortage.

The automaker relies on the electric vehicle to rejuvenate it, as it has been struggling financially, even after being rescued by Mahindra in 2010. They filed for bankruptcy in Korea last year, and are now looking for a new investor to save them.

“We are establishing a strong foothold for corporate rehabilitation through a successful M&A (merger and acquisition) and putting our very best efforts into new car development by addressing the rapidly changing automotive trends”, SsangYong Receiver, Yong Won Chung, explained. “In addition, we are expanding the line-up of eco-cars, discovering future growth opportunities such as new business models, and preparing for renewed competitiveness.”

In other related news, SsangYong has announced that it is working on yet another electric SUV. The medium-sized vehicle, codenamed the J100, will launch in 2022. The teaser image previews a muscular design, with wide fenders, generous ground clearance, large wheels and LED lights at both ends.

Moreover, they will also expand their zero-emission lineup with a pickup, presumably as the spiritual successor of the Musso, though they didn’t say anything else about it at the time of writing.

ssangyong-pops-its-ev-cherry-starts-making-the-2021-korando-e-motion-in-korea-163280_1.jpg

Bron: https://www.autoevolution.com/news/2021-ssangyong-korando-e-motion-ev-enters-production-electric-pickup-to-follow-163280.html