Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 9-5 Estate

Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2002)

autoreview

Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2002)
MSL
  • MSL3
  • Gebruikersreview
29 juni 2018 om 15:18
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering9-5 Estate 2.3 Turbo Aero
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf213.360 km
KM-stand laatst252.990 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Twee jaar genieten

  • 252.990 km
  • 29 juni 2018

De stap van een 9-5 2.3t naar een Aero was een gewenste. Qua uiterlijk vind ik dit type de mooiste ooit gemaakt en ook de kleur past hem als een warme jas. Ik heb mijn vorige 9-5 ingeruild op deze, die 3 jaar jonger en 50dkm minder op de teller had. Tel daar de complete uitvoering en sportievere rijprestaties bij op en de geringe bijbetaling was prima te overzien. De Aero stond bij een Saab cabrio-specialist in Abcoude, was daar ingeruild en ging zonder garantie weg.

Bij thuiskomst baarde een olielekkage me een slapeloze nacht, maar dit werd door Saab Wassenaar verholpen. Het bleek een afwezige vacuumoverdrukklep (?) + een losse wartel van de carterontluchting. Godzijdank geen black sludge. Ik heb via Marktplaats een afneembare trekhaak op de kop getikt voor 50 euro incl. montage (!). Dit adresje heb ik ook regelmatig gebruikt voor een kleine beurt en olieverversing, waardoor de kosten binnen de perken bleven.

Het rijden was een feest, hoewel de sportieve vering niet iedereen zal bekoren. De auto rijdt een stuk directer dan de low-pressure turbo. Soms bijna zenuwachtig door de turbo die snel inspringt, maar dit went snel. De topsnelheid heb ik nooit gehaald, maar 200 km/u was een peulenschil.

In twee jaar tijd bijna 40dkm gereden zonder grote kostenposten:

215.000 nieuwe accu EUR 160,00
220.000 kleine beurt EUR 600,00 (Saab Wassenaar)
223.000 schokd. achter+stabilisatorstang EUR 330,00
229.000 APK + multiriem EUR 110,00
233.000 Kleine beurt + gerev. gasklep + bougies EUR 170,00 (hobbyist+Saab-liefhebber)
240.000 Gerev. slot achterklep EUR 90,00
242.000 Nieuwe Xenonpitten EUR 260,00
246.000 Kleine beurt EUR 110,00

Al met al genoten van deze soepele, snelle en sportieve estate. Vakanties naar Frankrijk waren een genot, met een gemiddeld verbruik van 1 op 11 en voldoende ruimte voor 4 personen en kampeerbenodigdheden. Uiteindelijk verkocht aan wijkopenautos.nl. De prijzen via Marktplaats en inruil bleken teleurstellend en vanwege te verwachte kosten (motor liep rauw, roestplekje op achterdorpel) voor een faire prijs aan de 'handel' geschonken. Volgens RDW is de auto geëxporteerd. Ik heb de overstap naar een 9-3 estate gemaakt, maar die maakte een stuk minder indruk.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Saab 9-5? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 9-5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Saab 9-5 2.3t Linear Business Pack

    Saab 9-5 2.3t Linear Business Pack

    • 2003
    • 278.504 km

    € 2.750

    Saab 9-5 2.0t Linear

    Saab 9-5 2.0t Linear

    • 2003
    • 415.456 km

    € 1.850

    Saab 9-5 2.3t Vector - Airco - Leer - LPG

    Saab 9-5 2.3t Vector - Airco - Leer - LPG

    • 2002
    • 340.543 km

    € 1.950

Meer Saab 9-5 occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 9-5 specificaties
  • Saab 9-5 occasions
  • Saab 9-5 video's
Advies en informatie
  • Saab 9-5 tests
  • Saab 9-5 gebruikersreviews
  • Saab 9-5 index
PREMIUM
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Anders dan de deels ontmantelde verkeersvliegtuigen op het platform van Twente Airport hebben...

Lees meer
 

Saab 9-5 reviews

  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2002)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2002)

    4
    • 2 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 (2001)

    Saab 9-5 (2001)

    3
    • 5 april 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2002)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2002)

    • 29 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 t Vector (2002)

    Saab 9-5 Estate 2.3 t Vector (2002)

    4
    • 17 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 t Linear (2002)

    Saab 9-5 Estate 2.3 t Linear (2002)

    7
    • 25 februari 2017
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2005)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2005)

    1
    • 20 juli 2014
meer reviews
Saab 9-5 2.3 Turbo Aero - 2001 - 430.531 km - Klokje Rond

Saab 9-5 2.3 Turbo Aero - 2001 - 430.531 km - Klokje Rond

51

Zes jaar geleden kocht Kees Steenbeek voor een prikkie een Saab 9-5 Aero waarvan het schoepenwiel...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    5
    • 3 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    2
    • 14 oktober 2021
  • Saab 9-5 2.3t Limousine Coleman Milne (2004) - Blits Bezit

    Saab 9-5 2.3t Limousine Coleman Milne (2004)...

    • 8 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2002)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2002)

    4
    • 2 juli 2021
  • Saab 9-5 2.3t SE - Op de Rollenbank

    Saab 9-5 2.3t SE - Op de Rollenbank

    • 20 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 (2001)

    Saab 9-5 (2001)

    3
    • 5 april 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder leven als EV

    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder...

    60
    • 17 april 2022
  • Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    49
    • 6 april 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    5
    • 3 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022
  • Nieuws
    Saab staat weer te koop

    Saab staat weer te koop

    27
    • 19 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    2
    • 14 oktober 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden