Renault Mégane C-C 2.0 16V Tech Line (2006)

autoreview

Renault Mégane Coupé-Cabriolet
Renault Mégane Coupé-CabrioletRenault Mégane Coupé-CabrioletRenault Mégane Coupé-CabrioletRenault Mégane Coupé-CabrioletRenault Mégane Coupé-CabrioletRenault Mégane Coupé-CabrioletRenault Mégane Coupé-CabrioletRenault Mégane Coupé-CabrioletRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane C-C 2.0 16V Tech Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Renault Megane CC bijna 1,5 jaar in het bezit.
Het is een heerlijk auto om in te rijden. Het blijft genieten als het (glazen)dak dicht is, maar helemaal het rijden in open air. Met het windscherm achter je om hoog en de ramen omhoog voel je bijna geen wind. Zelfs open rijden met de buitentemperatuur onder nul is totaal geen probleem. De verwarming (incl de stoel verwarming) werken uitstekend.
Met 2 personen heb je zee van ruimte. Met nog 2 personen achterin wordt het wat behelpen. De voorstoelen moeten naar voren en voor de bestuurder is dit een gevoel van ’ik zit onder mijn stuur’ ondanks dat je het stuur kan verstellen.
De Tech Line uitvoering is zeer compleet. Regen sensor, speed-control, snelheidsbegrenzer, automatische verlichting, airco, leren bekleding(zwart met rode stiksels) 17 inch velgen, noem het maar op.
In de winter zitten er 16 inch velgen met winterbanden onder.

Motorisch had ik liever de T (165 pk) gehad, maar die was in het oude model niet meer leverbaar. De 136 paarden doen het in deze 2 liter ook goed hun best. Op de Duitse autobaan gaf mijn Tom Tom 184 km/u aan. Het rechter stokje kon ik nog verder trappen, maar regen bedorf mijn plezier om het maximale uit de auto te halen. (misschien maar beter ook als je niet gewent bent om zo hard te rijden)

Onder mijn auto zit een trekhaak waar een Dethleffs camper 450DB aan gehangen wordt.
Deze caravan is een beetje te zwaar voor mijn auto, maar als je wat spullen uit de caravan haalt dan gaat alles goed. De wegligging is zeer goed te noemen. Ook de trekkracht is goed. De 6 bak doet zijn werk naar behoren. Veel in de 6e versnelling kunnen rijden. Zelfs de fietsen gaan mee. Op de plaats van bestemming gaan de fietsen op een drager die heel makkelijk in de grote kofferbak past.
Bij open rijden blijft er niet veel meer over van de kofferbak. Het netje in de kofferbak zorgt ervoor dat het een signaal geeft dat het dak open kan. (gelukkig maar, want anders wordt je kofferbak een glasbak.

AANVULLING 15-09-2007
Zojuist terug van een vakantie Franse Alpen.
De auto met caravan hebben zich uitstekend gehouden.
Percentages van 10% was voor de combinatie geen probleem. In de 3e ging het rap naar boven.
Met het mooie weer was het genieten met het dakje open.

Trouwens wil je bekijks hebben moet je open rijden met een caravan er achter (zie foto). Het is wel gevaarlijk voor de medeweggebruikers. Zij kijken meer naar jou dan dat ze opletten voor het overige verkeer.(slecht één maal zo gereden. Kofferbak ligt redelijk vol met vakantiespullen en dan kan het dak niet open)

PROBLEMEN

Helaas heb ik toch wat negatieve punten.
Bij aanschaf bleek het alarm een probleem te geven. Tot 3x toe bleef het alarm na enkele dagen steeds af te gaan (sorry buren). Na deze 3 keer is en een hele nieuwe in gegaan en het probleem is verholpen (probleem Renault of of alarm?)
De remmen gingen na zo’n 10.000 km piepen. Bij het achteruit rijden werd het een hels kabaal. De dealer (Berkman & Visser in Barendrecht) heeft zowel de voor- als achterremmen incl. de klauwen gratis vervangen.
Nu km stand 25.000 beginnen ze weer herrie te maken. (Nog niet bij de dealer geweest)
Ook het stuur met het gehele stuurhuis is vervangen. Bij het sturen hoorde je een ratelend geluid. Ook dit werd gratis vervangen.
Knipperlicht voor vervangen!!! Ik mag wel zeggen dat ik een doe-het-zelfer ben, maar bij het vervangen van het lampje voor kwam het lampje klem te zitten. Resultaat diepe krassen in hand, pols en onderarm en ritje naar de dealer waar de bumper gedemonteerd moest worden. (instructieboekje geeft ook aan om de dealer dit te laten doen. Ik weet waarom)

AANVULLING:

Voor dat ik met vakantie ging kreeg de auto zijn 30.000 km beurt.
Ja helaas ik had gemerkt dat er iets niet goed ging met de startmotor. Dealer gaf aan dat deze een beetje blijft hangen. Volgende week wordt deze vervangen. Garantie.
De piepende remmen (bij achteruit inparkeren) blijft een probleem. Jammer.
Maar voor de rest, gewoon doorgaan. Voor je het weet is je hele auto qua onderdelen vervangen en rij je weer zo goed als nieuw ;-).

Aanvulling 14-10-2007

Helaas de auto heeft een dag voor niets in de garage gestaan.
De startmotor is vervangen, maar binnen een paar dagen bleek dat dit niet het probleem was.
Auto is inmiddels weer ruim een halve dag in de garage onderhanden genomen. Het bleek volgens de dealer iets met/bij de distributieriem te zijn. Het zal allemaal wel.
Ook het piepen van de remmen komt meer terug.
In mijn vorige aanvulling gaf ik aan dat voor je het weet je nieuw kan rijden.
Ik ga ik niet meer meemaken. (qua auto dan). Na alle technische zaken en de piepjes kraakjes regenwater lekkages heb ik bijna een contract gesloten met een ander merk.
Mijn CC gaat nu echt de deur uit.

Aanvulling 21-10-2007
20 oktober 2007 is de kogel door de kerk gegaan.
De CC gaat definitief de deur uit.
Contract getekend bij Toyota. Het wordt een Verso 2.2 D-cat Luna.

Sorry Renault veel plezier gehad aan het open rijden, maar niet aan de garage bezoeken.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.