Renault Espace RN 2.1 dT (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Espace RN 2.1 dT |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 230.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Heerlijk die ruimte van deze auto. De 3 kinderen hebben elk een eigen plek los van elkaar. Eindelijk kan ik tijdens de vakantierit weer eens door de achterruit kijken want er blijft een zee van ruimte over bagage. Ik heb er 2 zonnedaken in en airco armsteunen el. ramen spiegels etc.
De diesel laat zich goed horen maar is wel zuinig (1 op 14,5) en kan goed meekomen. In de bergen met een vouwwagen is het geduld hebben. De zit is ook op lange ritten goed.
Je kunt je armen op gelijke hoogte neerleggen en de schouders zijn volledig ontlast. Er zijn ook voldoende opbergvakken en die aan de linkerkant in het dashboard kun je je voet inzetten en dat rijdt heel relaxed.
De auto is grotendeels van kunststof en heeft een verzinkte bodem en roest daarom niet. Er zit geen kostbare computer in en nog geen katalysator.(Na 95 wel)
Het dak is niet gespoten en wordt daarom wel grijs.
Het gewicht van deze auto is relatief laag (1415 kg) voor een MPV. Er bestaat een Espace internet forum in Duitsland.
PROBLEMEN
Voor een hobbyzelfsleutelaar als ik is het een prima auto.
Je kunt overal redelijk tot goed bij. Als je niets zelf kunt repareren, moet je dikke buidel hebben als je alles perfect in orde wil hebben.
De grootste investering was een lekke aircocompressor.
Ik heb de aandrijfassen en voorwiellagers moeten vervangen vanwege het schudden van de voorkant bij plm. 70 km/u.
Startproblemen door een defekte startonderbreker (direkt eruit uitgesloopt).
Spanningregelaar defekt (gaf 18V af en daarom viel de radio uit, echt waar!). Draaihendel van voorste zonnedak afgebroken. Verlichtingproblemen door een slechte connector in de zekeringkast. Dit moet een typische Espace type 2 kwaal zijn. Diverse lampjes vervangen maar dat heb je in elke auto wel een keer. Ondanks de problemen heb ik er reeds 44.000 heerlijke km"s mee gereden en wil dat voorlopig blijven doen.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild
