Renault Espace RT 2.2i (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Espace RT 2.2i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 1994 |
KM-stand bij aanschaf | 20.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik rij nu bijna 12jr in deze auto, gekocht van directie Renault garage. Wegligging en comfort staan nog steeds op hoog niveau. Rijdt zeer makkelijk in stad en op snelweg.
Perfecte stuurbekrachtiging.
Motor 2.2i trekt nog als een tierelier, verbruik 1L:13km bij 130 Km/h, echt gemeten op lange afstanden!
Gemiddeld 1:11 tot 1:12.
Nul olieverbuik. Probleemloze simpele motor met 8 kleppen en enkelvoudige nokkenas, tot nog toe 1x kleppen gesteld.
Er zijn weinig auto"s die nu sneller optrekken omdat deze auto nog relatief licht is! Max koppel bij 3300 toeren!
Perfect remsysteem, achterwielen zijn nog nooit geblokkeerd. Bij 150000km nieuwe remschijven voor.
Schokdempers zijn na 12jr nog steeds perfect, klasse!
Vorig jaar met caravan van 1400kg, 4000km gereden zonder problemen (was wel in Frankrijk), perfecte caravantrekker door korte overhang en goede motor.
Ruime auto, ook voor mijn 1.93m lengte en 100kg, wel mijn stoel iets naar achteren en lager gezet. Handige auto voor ophalen en wegbrengen van allerlei spullen e.d.
Zeer overzichtelijk naar buiten toe.
Stoelen nog steeds zeer goed zittend, achterstoelen hebben helaas geen hoofdsteunen.
Je kunt lange afstanden afleggen zonder moe te worden.
Airco absoluut noodzaak in zomer.
Deze auto heeft mij nog nooit in de steek gelaten bij welk klimaat of omstandigheid dan ook.
PROBLEMEN
Na 12 jaar nog steeds geen grote problemen, binnenlampjes boven deuren werken geen van allen meer, blijken te corroderen of zoiets.
Uitlijning van de voorwielen was verkeerd, bleek na overmatige slijtage van voorbanden.
Laten bijstellen en is nu nog steeds perfect.
Rechter stabilisatorstang voorwiel is onlangs vervangen.
PVC dak is nu verkleurd en slaat hier en daar wit uit door onbekende oorzaak. Is echter nog 100% waterdicht.
Auto is altijd relatief windgevoelig geweest.
Geen bochtenauto, sterk overstuurd maar dus wel veilig.
Lekkende radiatoraansluiting gehad, twee keer een radiatorpil gegeven en nu nog steeds lekvrij.
Een injectieventiel zat vorig jaar vast waardoor een cilinder uitviel, schijnt door de zwavelarme benzine te komen?
Espace voelt zich niet lekker in de kou, veel geratel, stoten en hoog benzineverbruik gedurende de eerste km"s.
Eenmaal warm geen problemen meer.
Versnellingsbak gaat bij winterstart moeilijk in 2, heb al dunne olie en speciaal smeermiddel geprobeerd.
Al met al kleine probleempjes, maar dit mag bij een auto van 12 jaar, absoluut geen roest (polyester panelen) en het chassis is thermisch verzinkt: onverslijtbaar!
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Elektrische Renault 5: Goedkoper dan Zoe en concurrenten

Nieuwe Renault Espace: nieuwe SUV met plek voor zeven

Renault Safrane (1994) - Liefhebber Gezocht

Nieuwe elektrische Renault Scénic betrapt

Dit is de Renault Espace: Austral met plek voor zeven
