Renault Clio RT 1.9 D (1998)

autoreview

Renault Clio RT 1.9 D (1998)

Signalement

UitvoeringClio RT 1.9 D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf303.000 km
KM-stand laatst329.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een betrouwbare en zuinige voiture

  • 329.000 km

Na een jaar Japans te hebben gereden op benzine, hebben de stijgende brandstofprijzen mij doen besluiten een lichte gebruikte diesel te zoeken.
Een Clio II 1.9 diesel voldeed aan die eisen en het is een vrij moderne, veilige auto met complete uitrusting.

Voor een zacht prijsje gekocht in het begin van 2012 en sindsdien al een kleine 30.000 km gereden. De motor dieselt er lustig op los en koud klinkt hij als een oude tractor. Maar onverwoestbaar zijn ze wel, deze ouderwetse voorgloei diesels.
Eenmaal warm beschikt hij over betere manieren en is het goed toeven in de Clio met prima comfort, lekkere stoelen en voorin goed de ruimte. Hij is ook voorzien van airco en die werkt ook nog prima.
Roesten doen ze niet meer deze Renaults, hij voelt ook degelijk aan.

Kosten
Brandstofverbruik schommelt rond de 1 op 19 zonder heel erg mijn best te doen. Ik rij toch vaak 130 km/h op de snelweg, dat rijdt lekker met deze auto. Als je beter je best doet, zal het verbruik wel dalen tot 1 op 21/22.
Ik heb uit voorzorg distributie vervangen omdat niet bekend was wanneer dit voor het laatst was gebeurd. Verder alle filters, motorolie, remschijven en blokken.
Door het gewicht van 950 kg valt hij in de categorie 850-950 kg en betaal je rond de 60 euro wegenbelasting. Dat heb ik er wel voor over, want een nieuwe zit er helaas niet in. En de mensen die nu spaardiesels rijden, gaan volgend jaar ook de volle mep betalen of accepteren een mega afschrijving bij inruil. Nee, laat mij maar lekker voordelig tokkelen in mijn lekkere dieseltje.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.