Renault Clio 1.5 dCi 80pk Privilège (2003)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 80pk Privilège
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf43.169 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een leuke auto, maar ben der niet echt tevreden van. Rij er ondertussen mee van november 2006, maar denk niet dat ik hem nog lang ga houden.

We zullen maar positief beginnen, de auto heeft een fantastische wegligging, het kan beter, maar je kan der lekker hard mee door bochten gaan voordat hij uitbreekt. Het probleem is wel dat hij niet voorspelbaar reageert, je moet eerst je auto kennen voordat je ermee sportief door de bochten kan. Vooral de achterkant durft al eens onverwacht weg te schuiven, wat raar is voor een voorwielaandrijver. Maargoed, bij normaal gebruik, en af en toe bruuks moeten uitwijken houd hij heel goed baan, vooral als je er 15-duimers onderstaan hebt ipv de standaart 14 duimers (dan zijn de banden iets breder).
Het interieur is ook mooi, maar de beige stof word heel snel vuil, en je ziet er echt alles op De stoelen vanvoor zitten wel heel goed en bieden enorm veel steun, vanachter is het wel erger, je hebt geen beenruimte, en mensen van 1M75 zitten al met hun hoofd tegen het dak, ik ben zelf 1M85, en kan al zeker niet achteraan zitten. Dit valt enorm tegen, tegenover de oude clio, net als de kofferruimte. Herinner me nog dat ik in mijn oude clio parket heb vervoert voor een hale kamer, in de deze krijg ik niet eens 1 pak in, zelfs een fiets waar het voorwiel uit is gaat slechts met zeer veel moeite.

Dan der motor, deze doet het zeer goed voor een dieseltje met weinig CC te zijn, alleen jammer van de betrouwbaarheid. Hij staat aan een stoplicht zeker zijn mannetje en laat menige auto’s in het stof bijten. Ook met een aanhangwagen van een ton erachter gaat alles nog vlot genoeg. Vooral het verbruik is ook een goede meevaller, ja krijgt het niet boven de 7 liter, en bij constant 130-140 te doen op de autosnelweg (pakweg 150KM heen en 150KM terug en tussendoor een 20KM over gewone weg) haalt hij een gemiddeld verbruik van 3,6 liter, en schiet ik nog vlot mee met het verkeer op. Met aanhangwagen van een ton erachter, en een voorzichtige maar toch nog vlotte rijstijl zit ik aan 5,3 liter.

PROBLEMEN

Ga er proberen geen enkele te vergeten, maar is al meer dan genoeg geweest, gelukkig ben ik zelf mecanieker, dan kost het wat minder.

-schokdemper links achter lekte olie (toen had ik hem nog niet gekocht, dus ze zijn alle 2 vervangen voordat ik hem kocht)
-startvergrendeling gaat niet uit bij koud weer, dan knippert het lampje hiervan en moet ik een 10 tal keer proberen totdat de elektronica opgewarmt is ofzo, en dan start hij terug (nog niet hersteld, ligt aan de stuurkolommodule)
-centrale deurvergrendeling werkt regelmatig niet of doet raar (defect stuurapparaat, nog niet herseld)
-lampje stuk :)
-airco stuk, de radiator was lek geslagen, alles leeg gelopen, de compressor is niet uitgevallen om de een of de andere reden, zonder olie gekomen en vastgelopen. (wegens teveel kosten heb ik de airco eruit gehaald
-auto verbruikte opeens veel te veel (defecte inlaatluchttemperatuursensor, deze gaf -40° aan, daardoor spoot hij meer brandstof in)
-klapband (ok niet echt een probleem, maar zat er wel mee), was in een bocht, dus weggeslagen en een borduur opgevlogen (gelukkig de vangrail nog kunnen ontwijken). Gevolg: achteras een beetje krom, spoorstangetje krom, en vooras te ver naar achter gekomen, de naloop moet tussen 5°30’ en 6°30’ zitten, en hij zit nu op 1°45’. Je ziet dit niet en voelt het ook niet tijdens het rijden, maar het is er wel, en de banden gaan hierdoor scheef slijten.
-gaat niet in derde, of met heel veel gekraak (synchromes in versnellingsbak vervangen)
-turbo stuk (vastgelopen), was gewoon aan het rijden, zette hem van 3de naar 4de, en de snelheid viel terug naar 50, en hij trok niet meer en op een licht bergje kreeg ik hem niet sneller dan 20. Gelukkig pompte hij niet al te veel olie in de in of uitlaat. Heeft me 600€ gekost aan een namaak turbo, en een pak gerij met een vervangwagen van de garage waar ik werk (mijn auto komt van een andere garage) om een turbo vast te krijgen.

Die turbo was het laatste probleem, en nu begin ik het een beetje beu te worden, zodra ik een andere wagen heb staat deze te koop, heb men zinnen nu zowat gezet op een astra coupé 1.8l 16V uit 2000. (door al deze problemen in de 10 maanden die ik hem heb liggen de gebruikskosten dus ook zeer hoog).

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.