en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
36 reacties
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De tweede generatie Clio is een Renault van een zeer goede lichting. We kennen die als een robuust model. De 2,0-liter 16V is de GTI-achtige variant van die auto. Hoe houdt die zich over de jaren? Nino van Leijenhorst kocht er een aantal jaren geleden een voor een habbekrats en ging er mee aan de slag. Eens kijken of die auto de toets der kritiek inmiddels kan doorstaan.
Merk | Renault |
---|---|
Model | Clio Sport 2.0 16V |
Carrosserie | 3-deurs, hatchback |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 27.000 |
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cc |
Maximaal vermogen | 124 kW / 169 pk bij 6.250 tpm |
Maximaal koppel | 200 Nm bij 5.400 tpm |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Lengte / breedte / hoogte | 3.812 mm / 1.639 mm / 1.417 mm |
Wielbasis | 2.472 mm |
Massa leeg | 1.010 kg |
Laadvermogen | 480 kg |
Banden | 195/45R16Prijzen |
Topsnelheid | 220 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,2 s |
Brandstofverbruik | 8,1 l/100km |
CO2-uitstoot | 194 g/km |
Lezersreacties (36) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.