Renault Clio 1.5 dCi 70 Team Spirit (2006)

autoreview

Renault Clio 1.5 dCi 70 Team Spirit (2006)

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 70 Team Spirit
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vorig jaar is mijn vriendin afgestudeerd en kreeg ze als lease auto een Renault Clio. De enige
keuze die ze daarbij kreeg was benzine of diesel. Aangezien diesels tegenwoordig heerlijk rijden
en je niet zo vaak hoeft te tanken zijn we dus voor de diesel gegaan. Afgezien daarvan wisten we
alleen dat er een radio/cd-speler in zou zitten. Tot de aflevering zou het dus een verrassing blijven
wat voor Clio het zou zijn. Zou het het oude model (’campus’) zijn, of misschien wel het nieuwe?
En een ware crisis-uitvoering, of misschien wel lekker luxe?

Na het invullen van de papieren, mochten we hem uit de garage vissen en het bleek dus een leuk
uitgevoerde Clio te zijn van de 3e generatie in een hele praktische kleur blauw.
Deze auto is uitgevoerd met o.a. airco, radio met stuurwielbediening, mistlampen en
bochtverlichting. Het interieur van de auto is leuk aangekleed met aluminum strips en een leren
stuurwiel.

De 70pk dieselmotor is aangenaam stil en tot zo’n 130km/u kom je lekker met het verkeer mee.
Boven die snelheid duurt het versnellen toch wel erg lang, wat met name op de Duitse autobahn
ronduit irritant is. Dit wordt nog eens versterkt door het vertrouwen wat de auto je geeft als je
eenmaal op snelheid bent. Op wintersport hebben we met een vol beladen auto hele stukken op
topsnelheid (170-180 op de teller, zal in werkelijkheid vast lager zijn) gereden, waarbij de auto zo
rustig blijft dat je echt niet meer het idee hebt met een ’kleine’ auto op stap te zijn.

Wat zeker aan het rijplezier bijdraagt zijn de voortreffelijke stoelen en dan doel ik daarbij
absoluut niet op Frans comfort. De stoelen zijn lekker groot en heerlijk stevig en kunnen daarmee
zeker de concurrentie aan met die uit de laatste paar auto’s van mijn vader (een Saab, BMW 3-serie
zonder sportstoelen en een Ford Mondeo, type 2001-2006) maar zijn ook weer niet zo keihard als
die van bijvoorbeeld Opel tegenwoordig zijn.

Enkele kleine zaken die mij zeer goed bevielen aan deze auto waren de bochtverlichting (merk je
eigenlijk pas als je weer in een auto zonder stapt) en de regelbare interval van de ruitenwisser.
Vaak kent deze alleen standen die een langere interval kennen dan de ’gewone’ interval, maar bij
deze auto kan je hem instellen tot een zeer korte interval, wat ideaal is wanneer het net niet hard
genoeg regent voor de continue stand. Een goede regensensor is natuurlijk altijd nog beter ;)

Het brandstofgebruik lag bij deze auto zeer laag. Ondanks regelmatig stevig optrekken en
consequent 20 a 30km/u te hard rijden op de snelweg lag het verbruik in de zomer op 5l/100km
en steeg dit in de winter tot 5,3l/100km, waardoor je een kleine 1000km op een tank doet (wel zo
prettig voor vakantieritten waar de tankpas niet werk).

******April 2007 is de Clio weer ingeleverd en hebben we privé een Mégane Cabriolet gekocht*****

PROBLEMEN

- De bochtverlichting weigerde af en toe dienst, wat verholpen was zodra er opnieuw gestart werd.
Na het vervangen van alle lampjes bij de 1e beurt heeft dit probleem zich niet meer voorgedaan.

- Rammeltje in linker deur. Was een bekend probleem en is eenvoudig verholpen bij de 1e beurt.

- Leasemaatschappij die geen winterbanden wilden kopen! Verholpen door zelf op reifenversand.com
een complete set wielen met winterbanden te bestellen.

- Aansluiten iPod. De dealer kon wel een aansluiting verzorgen in het dashboardkastje, maar vroeg
hiervoor dik €200 ex montage! Dit heb ik zelf opgelost met een groene(!!) ISO-stekker en 2
tulpstekkertjes. Links bovenin het dashboardkastje zit een opening die achter de radio uitkomt,
waardoor het snoertje eenvoudig weg te werken is.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.