Renault Clio 1.2 16V 75 Business Line (2008)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Clio 1.2 16V 75 Business Line |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 63.511 km |
KM-stand laatst | 70.211 km |
Clio welkom
- 63.511 km
Vorige week onze Clio in ontvangst genomen, als opvolger van onze Twingo. De behoefte aan 5 deuren, meer auto en airco heeft onze zoektocht gestart.
Eisen:
1.2 75 pk of TCE 5 deurs, 2008 of 2009, airco, het liefst elektrische spiegels, max 100 dkm.
Na een intensieve zoektocht op internet, waarbij het lastig bleek een exemplaar te vinden met deze eisen, verschillende exemplaren bekeken en gereden. Uiteindelijk deze als laatste bekeken en gereden bij VKV Spijkenisse (zie review) en uiteindelijk gekocht.
Het betreft een 1.2 16v Business Line 5 deurs van maart 2008, grisblue metallic.
Extra voorzien van 15 inch origineel lichtmetaal, trekhaak en achteraf ingebouwde cruisecontrol.
Tekst wordt zsm aangevuld....
Aanvulling
- 65.230 km
We hebben onze Clio nu ruim 1,5 maand in bezit. Tot nu toe zijn we erg tevreden; de Clio is verrassend ruim (de kofferbak is praktischer dan die van mijn Grande Punto) en de stoelen zitten goed. De auto staat momenteel op winterbanden (tja, waarom eigenlijk?).
Voor onze gezinskilometers nemen we nu soms ook de Clio mee, scheelt kilometers voor de Fiat.
Onze dochter kan prima achterin zitten en de kinderwagen en de buggy etc kunnen goed in de kofferbak. Geen gekruip meer, een verademing.
Het verbruik ligt nu op ongeveer 1:14,2. Het grootste aandeel van de ritten is het woon-werkverkeer a 8 km enkele rit.
Geen verkeerd verbruik tot nu toe, al zal het uiteraard nooit zo gunstig zijn als bij de Twingo.
Zijn er na 1,5 maand rijden nadelen van de auto te noemen? Ja, toch wel:
- hoge toeren bij 120-130 km/h. Wisten we door het proefrijden met meerdere Clio's al. Ons inziens mist deze auto een 6e versnelling. Daarmee zijn we in de Fiat wel erg mee verwend overigens.
- de koppeling; hoog aangrijpingspunt en naar mijn idee te klikkerig. Hier kon niets aan afgesteld worden omdat dit een hydraulisch systeem is.
- de cruisecontrol werkt goed, maar de bediening is erg priegelig. Ben bij wijze van iedere keer bang dat hij afbreekt. Ook vind ik dat bij het onderbreken en opnieuw resetten er een hele korte vertraging optreedt. Het voelt in ieder geval heel anders dan bij de Fiat.
- de op ons verzoek ingebouwde Parrot klinkt soms erg zacht
- de verlichting van de ventilatieknoppen werkt niet, waarschijnlijk door de inbluw van de Parrot. Voor de laatste twee genoemde zaken maken we binnenkort een garantieafspraak bij VKV.
Van de week de My Renault Plus gegevens ontvangen, pechulp etc is nu ook geregeld.
Fijne, verstandige aankoop!
- 70.211 km
Onze Clio, als 2e auto in bezit sinds eind december 2015 en ruim 7000 km verder verdient een nieuwe update.
De Clio heeft zich ruim bewezen als gezinsauto! De kofferbak is ruim genoeg om bv een buggy overdwars te vervoeren (kon bij mijn Punto niet!) en de zit achterin is ruim voor onze dochter.
De eerste maanden hebben we in verhouding wat meer kilometers gereden; we gebruikten de Clio ook wel als gezinsauto ivm de ruimte ten opzichte van de Fiat. Door de komst van mijn Focus Wagon is de Clio nu weer echt onze tweede auto.....woon/werk, kinderopvang, boodschappen, etc. Ik rijd zelf zelden in de Clio (ja, als hij gewassen of onderhouden moet worden) maar met plezier tuf ik erin weg.
Sinds we hem hebben hebben we een keer stil gestaan met een kapotte accu. Deze is onder de garantie vervangen. Ook is onder garantie de verlichting in de ventilatieknoppen gerepareerd. Keurig en snel geregeld door VKV.
De Parrot werkt nu goed, geen klachten meer.
Het verbrúik ligt nog steeds op eerder genoemde niveau.
Recent hebben we een geurbehandeling laten uitvoeren. Er kwam bij warm weer toch een rooklucht tevoorschijn. Dit is nu verholpen.
Kortom; een prima, betrouwbare auto voor nog jaren rijplezier.
De auto moet om de 30 dkm of 2 jaar onderhoud hebben. In ons geval is dat aantal kilometers natuurlijk nooit in beeld. Ik overweeg om hem wel gewoon eind december een beurtje te laten geven.
Onderhoud besteden we straks weer uit aan onze universele garageman die ook ddr Twingo onder zijn hoede heeft gehad.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio

Uitgelicht aanbod
Lees ook

Test: Skoda Fabia - Suzuki Swift - Toyota Yaris - Peugeot 207 - Renault Clio - Seat Ibiza

Renault Clio 1.5 dCi 70 Expression (2006)

Nieuwe Renault Espace: nieuwe SUV met plek voor zeven

Renault Safrane (1994) - Liefhebber Gezocht

Nieuwe elektrische Renault Scénic betrapt
