Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Porsche
  • 911 Cabriolet

Porsche 911 Carrera Cabriolet (1994)

autoreview

9
Porsche 911 Carrera Cabriolet (1994)
Dutchy993
  • Dutchy9939
  • Gebruikersreview
5 september 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering911 Carrera Cabriolet
Versnellingen4, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf62.000 km
KM-stand laatst122.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 98.000 km
  • 5 september 2008

Voor mijn dertigste wilde ik graag een Porsche 911 hebben. Zo gezegd zo gedaan, een aantal reisjes naar Duitsland gemaakt om een aantal dealers te bezoeken en uiteindelijk gevallen voor een prachtige 993 cabrio met blauw rafleer, een blauwe kap en polar silver. De mooiste combi die er volgens mij mogelijk is.

Na een aantal keuringen (RDW e.d.) hem op kenteken gezet en het grote genieten begonnen.

Er zit een soud pakket op waardoor tunnels een prachtige ervaring worden. Geen nieuwere generatie 911 kan er tegenop. Z'n top is 270 wat ik ook regelmatig heb gereden. Wel spannend met de kap open, aangezien ik (nog) geen windschot heb waaien je oren dan bijna van je hoofd.

Comfort is prima, rijd niet als een cart zoals vaak word gedacht, drempels zijn prima te nemen. Stoelen zitten heerlijk al zijn de stoeltjes op de achterbank alleen voor kinderen tussen de 0 en de 6 te gebruiken.

Gebruik valt eingelijk best mee, 1 op 10 met rustig rijden en iets minder bij sportief gebruik. Onderhoud is wel aan de prijs, maar goed dat weet je als je eraan begint. Ik zal deze 911 altijd houden maar een 993 turbo S is nog een model waar ik van kan dromen!

PROBLEMEN

  • 98.000 km
  • 5 september 2008

Nieuw stuurhuis/remschijven/blokken (beurtje van € 4500
Nieuwe airbag computer € 1000
regulier onderhoud zo'n € 400 per jaar
Accu altijd binnen twee weken leeg, schijnt niets aan te doen te zijn en bij een 993 te horen.

De zomer komt er weer aan

  • 101.000 km
  • 16 april 2009

Na een lange winter de 911 weer eens van stal gehaald. Hij deed het meteen omdat ik de accu had losgekoppeld waardoor deze niet kon leeglopen.

Even netjes gepoetst en we zijn er weer klaar voor om van het zonnetje te gaan genieten. De aanschaf van het windschot is nog steeds een fijne investering vanuit het vorige cabrio seizoen.

Wel wat problemen met de ruitensproeier, daar het ik vorig jaar een nieuwe pomp in gekregen maar hij werkt nog niet echt lekker. Ga er nog een keer voor naar de garage toe. Dan krijgt hij meteen z'n jaarlijkse beurt zodat we deze zomer geen pech hoeven te verwachten.

Kleine beurt

  • 101.266 km
  • 9 juni 2009

Na een fantastische rally door de achterhoek hield mijn auto af en toe in. Het was toch tijd voor z'n jaarlijkse beurt dus direct een afspraak gemaakt bij de porsche specialist.

Na 4 uur onderzoek bleek dat de massakabel niet goed meer was. Een nieuwe kabel en een kleine beurt verder rijd hij weer helemaal perfect.

Kosten zijn € 1189, maar goed, dan zijn we er weer een jaar vanaf.
De kosten van een kleine beurt bleek € 600 te zijn, de rest was meerwerk.

We gaan weer genieten!!!

Winterstalling

  • 106.000 km
  • 7 januari 2011

Momenteel staat mijn 993 aan de druppellader in de winterstalling. Vroeger moest ik altijd mij accu los koppelen als ik een week niet ging rijden. Gelukkig is dat dankzij de druppellader niet meer nodig.

Even wachten op lekker weer maar dan gaat hij de stal weer uit.

De lente is in aantocht

  • 107.000 km
  • 11 april 2012

Met de lente in aantocht de 993 weer van stal gehaald. Ondanks een druppellader was de accu toch overleden. Nieuw erin en nu maar weer lekker knallen.

Even een weekend heen en weer naar Inglostad gereden. Hij doet nog steeds 265 echte kilomters op de navigatie.

Enig probleem dat afgelopen weekend optrad is dat het portierslot niet meer werkte. Nu komt er een nieuwe in die € 800 kost.

Komend weekend weer een rally, we gaan hem weer testen.

Dealer of Porsche specialist

  • 107.000 km
  • 29 maart 2013

Mijn 993 moet een grote beurt krijgen maar bij Porsche hebben ze nu een actie waardoor het onderhoud bij de Porschespecialist niet meer zoveel scheeld als voorheen.

1000 bij de specialist en 1300 bij de dealer, wat zouden jullie doen?

Verder heeft de 993 lekker aan de druppellader gestaan tijdens de winter en moet hij over drie weken z'n eerste rally van het jaar gaan finishen.

We hebben er weer zin an.

Wat een heerlijke toer wagen

  • 116.000 km
  • 10 augustus 2017

De afgelopen weken weer aardig wat kilometers gereden met de 993. Eerst naar Brussel en daarna naar Duitsland.

Met de kap af heerlijk cruisen is echt zo verschrikkelijk lekker.

Geen onderhoudsproblemen gehad de laatste jaren. Enig minpuntje aan de 993 is het wind geluid als de kap dicht is.

Maar daarom rij ik met name als het lekker zomer weer is.

De handling is echt super en hij gaat heerlijk door de bocht. Wat zo leuk aan deze auto is, is dat je snel het gevoel hebt dat je veel harder gaat dan je daadwerkelijk doet. Je hebt het echte auto rij gevoel.

Hij gaat nooit meer weg!

Grote beurt

  • 122.000 km
  • 20 februari 2020

Na een aantal jaar was het weer tijd voor een grote beurt. Eigenlijk is alles even nagekeken en vervangen. Uiteindelijk 3500 euro moeten afrekenen maar dan kun je er ook wel weer een tijd tegenaan.

Enig punt is dat als je niet veel rijd de accu niet lang meegaat dus die is de afgelopen jaren regelmatig vervangen.

Het zomer seizoen komt er weer aan dus dan mag hij weer vaker van stal.

Een 993 is geweldig voor het echte rijdersgevoel. Een tunnel in z'n 2 in en dan even gas geven is een geweldige ervaring zeker door het sound pakket dat er bij ons op zit.

  • Rijd je zelf met een Porsche 911? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Porsche 911
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Porsche 911 Cabrio 3.6 VarioRam

    Porsche 911 Cabrio 3.6 VarioRam

    • 1997
    • 206.290 km

    € 59.993

    Porsche 911 Cabrio 3.6 I 993 I NL. AUTO I 2E EIG.

    Porsche 911 Cabrio 3.6 I 993 I NL. AUTO I 2E EIG.

    • 1994
    • 150.884 km

    € 62.999

    Porsche 911 Cabrio

    Porsche 911 Cabrio

    • 1996
    • 83.106 km

    € 89.750

Meer Porsche 911 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Porsche 911 (992)

    56
    • 28 april 2022

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche 911 specificaties
  • Porsche 911 occasions
  • Porsche 911 video's
Advies en informatie
  • Porsche 911 tests
  • Porsche 911 gebruikersreviews
  • Porsche 911 index
PREMIUM
Porsche Macan GTS - Test

Porsche Macan GTS - Test

Het is nogal tegenstrijdig, niet waar? Deze snelste Porsche Macan is voorzien van een gigantisch...

Lees meer
 

Porsche 911 reviews

  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Cabriolet (1996)

    Porsche 911 Carrera Cabriolet (1996)

    8
    • 4 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Cabriolet (1996)

    Porsche 911 Carrera Cabriolet (1996)

    4
    • 1 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Cabriolet (1995)

    Porsche 911 Carrera Cabriolet (1995)

    5
    • 21 maart 2009
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Cabriolet (1994)

    Porsche 911 Carrera Cabriolet (1994)

    9
    • 4 september 2008
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    9
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Coupé (1999)

    Porsche 911 Carrera Coupé (1999)

    10
    • 12 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera T Coupé (2018)

    Porsche 911 Carrera T Coupé (2018)

    4
    • 31 december 2021
meer reviews
Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

53

De atmosferische benzinemotor nadert langzaam maar zeker zijn einde. Porsche voelt dat einde...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911 voor Ken Block

    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911...

    23
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    9
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 Sport Classic: 911 Turbo met achterwielaandrijving en handbak

    Porsche 911 Sport Classic: 911 Turbo met...

    81
    • 27 april 2022
  • Nieuws
    Opgehoogde Porsche 911 'Safari' over de Ring

    Opgehoogde Porsche 911 'Safari' over de...

    27
    • 27 april 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 (997) - Facelift Friday

    Porsche 911 (997) - Facelift Friday

    86
    • 15 april 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Porsche 911 in verschillende gedaantes onderweg

    Gefacelifte Porsche 911 in verschillende...

    20
    • 25 maart 2022
  • Achtergrond
    Wat is de turbobadge nog waard bij Porsche?

    Wat is de turbobadge nog waard bij Porsche?

    77
    • 20 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911 voor Ken Block

    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911...

    23
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088 pk sterke EV!

    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088...

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne Turbo (2012)

    Porsche Cayenne Turbo (2012)

    6
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Porsche Panamera de Nürburgring op

    Nieuwe Porsche Panamera de Nürburgring...

    18
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500 pk

    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500...

    6
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Bij Alois Ruf gaat er altijd een schepje bovenop

    Bij Alois Ruf gaat er altijd een schepje...

    13
    • 8 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    9
    • 5 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden