Peugeot 306 Break XT 2.0 HDI (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 306 Break XT 2.0 HDI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De auto is comfortabel en luxueus. Voor een kleine meerprijs was klimaatregeling meegeleverd, deze bevalt uitstekend. De regensensor kan ik niet meer missen.
Het is een van de eerste met HDi-motor, deze is me uitstekend bevallen.
Het verbruik is met gemiddeld 1:16,5 minder zuinig dan verwacht.
De stoelen zijn voor mij (1.90 m.) aan de kleine kant.
Wat nou franse slag? Ik ben in "99 de showroom uitgereden, kom eens in de 20000 kilometer terug voor onderhoud en verder zien ze me nooit. Okee, de rammeltjes komen vanzelf en worden steeds talrijker, maar da"s dan ook alles. Ook gaan de lampen van de koplampen 2 maal per jaar stuk en met H7-lampen is dat toch elke keer weer een eurootje of 15.
Ik heb hem als auto van de zaak, binnenkort staat zijn opvolger voor de deur. Geen Peugeot, maar een Mazda6 CiTD Sportbreak. De peugeot 307 stond bovenaan mijn lijstje, maar doordat deze mij onvoldoende beenruimte geeft, is de keuze op de Mazda gevallen.
PROBLEMEN
Onlangs een probleempje met een van de poelies van de multiriem gehad. Er kwamen een paar metalen strips onder de motorkap vandaan, nadat er ineens een vreemd geraas was ontstaan.
2 maal nieuw glas voor mistlamp wegens steenslag.
regelmatig nieuwe lampjes voor de koplampen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren