Peugeot 306 Break XT 1.6 98pk (2002)

autoreview

Peugeot 306 Break XT 1.6 98pk (2002)

Signalement

Uitvoering306 Break XT 1.6 98pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto dus nieuw gekocht wegens het Swiffie die voor een jong gezin met 2 kinderen toch wel wat aan de kleine kant was, dus ging er met deze Peugeot een zee van ruimte voor ons open, echt een fijne auto, het enige wat er tot nu toe aan gebeurd is zijn de standaard beurten en wat kleine dingetjes. Eén irritant euvel (zie problemen) moet wel zeggen dat ik de auto niet bij de Peugeot dealer in onderhoud heb want dat zijn hier in Zwolle/Kampen/Dronten en omstreken kleine criminelen. Heb ze al vaker op een leugen betrapt dus je ziet me hier ook niet meer.
Maar even over de auto, het is een genot, het zit goed het rijd goed, alles klopt, het enige waar ik me aan irriteer zijn toch de rammeltjes en kraakjes die de laatste tijd steeds meer hoorbaar worden.
Verder van alle luxe voorzien behalve cruise control, verder alles voor elkaar, 1 stand op de ’climate control’ alleen 21 graden maar dat is perfect, motorisch ook prima, 1 jaar met caravan naar Frankrijk geweest en dat ging uit de kunst, en ook naar Tsjechie op de autobahn ging het lekker, toch 180 op de teller maar dan is de koek op, maar voor Nederland perfect. Lekker rustig op snelweg bij 120 km/h en ik haal toch diverse malen de 1 op 15 met toch een rijstijl die toch vlot te noemen is.
Deze zomer gaan we met hem naar Spanje, maar dat moet ook zeker geen probleem zijn.

Update juni 06

Het raam aan de bestuurderskant lag weer onder in de deur, nu bleek dat het mechanisme was afgebroken, dit bestaat voor een groot deel uit kunststof en je moet het hele mechanisme in één keer vervangen want los is er niets verkrijgbaar, kosten maar liefst 200 euro! Nu maar hopen dat het blijft doen.
Ondertussen staat de teller op 78000 en verder geen problemen.

Update juli 06

Achterdemper vervangen, toch vrij normaal denk ik na 4,5 jaar, hij lekte nog niet maar de buitenmantel was helemaal verrot, en aangezien de vakantie naar Spanje leek het me verstandig een nieuwe te laten monteren, € 134,-
Verder 2 nieuwe banden laten monteren, en aangezien er op de teller bijna 80.000 staat en het de banden zijn die nog niet waren vervangen vind ik het toch een goed resultaat, 80.000 km met Contenital banden.

Update Februari 07

Na enkele keren tevergeefs mijn oude review proberen te updaten ivm ander e-mail adres heb ik me maar opnieuw aangemeld.

Er is veel gebeurd sinds laatste review, we zijn dus naar Spanje geweest, naar de Costa Blanca, een ongeloofelijk eind rijden, maar de Peugeot gaf geen krimp, hij heeft ons netjes heen en terug gebracht, verbruik zeer keurig weer gemiddeld 1 op 15 en dat toch over de tolweg met de auto volgepakt en 130 km p/uur.
Het enige smetje voor de auto op deze rit was dat er een Spanjaard te vlak langs reed, met het resultaat een flinke kras op de bumper, maar gelukkig hebben we het gezien en hebben we de schadeformulieren ingevuld en heb ik terug in Nederland het weer laten verhelpen.

Ondankt dat de auto erg goed bevalt hebben we deze maand een andere auto besteld, namelijk een Seat Cordoba, waar we veel zin in hebben.
Als het goed is krijgen we hem in April en ik houd jullie op de hoogte.

Update Maart 2007..

Op de valreep op 21 maart nog een lekke band, balen.... prop in laten schieten, banden waren wel aan vervanging toe volgens de garage, maar dat ga ik niet meer doen, 14 dagen nog... dus aftellen.

Vandaag was het dan zover, afscheid van de Peugeot.....toch wel raar... 5 jaar in de auto gereden en nu laat je hem achter bij een Seat garage, hier ga ik binnenkort een review over beginnen.

PROBLEMEN

Het raam aan de bestuurderskant is tweemaal naar beneden gevallen als ik hem naar beneden had, niet duur maar wel irritant.

Voorbanden vervangen (45.000)

Uitlaat tussenstuk is al vervangen,(bij 60.000) was bij ophanging totaal verrot, vreeemd !

Remmen voorkant gangbaar gemaakt, bleven licht hangen, piepen (60.000)

Oliepeilstok, onderste gedeelte (kunststof) afgebroken, (70.000)

Raammechanisme bestuurderskant vervangen (77.000)

Verder de gebruikelijke beurten en APK

Achterdemper + achterbanden vervangen € 134,- + € 196,- (79.400)

in Januari nieuwe APK en een beurt, het enige wat er stuk was is het lampje van het mistachterlicht.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.