Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 208

Peugeot 208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech 82 (2014)

autoreview

1
Peugeot 208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech 82 (2014)
Anoniem
  • Gebruikersreview
18 maart 2021 om 19:05
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech 82
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf66.000 km
KM-stand laatst84.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke auto!

  • 79.000 km
  • 18 maart 2021

Vorig jaar juni heb ik deze Peugeot 208 (bj: 2014) aangeschaft als vervanging van mijn Citroën C1 uit 2011. Ik rijd veel woon-werkverkeer en af en toe wat langere trips naar het oosten van het land (woon zelf in Den Haag) en wilde net iets meer auto onder mijn kont en ging dus op zoek naar een vervanger.

DE AANKOOP:
Ik was al bekend met de Peugeot 208, omdat mijn moeder een dergelijke auto leasete. Heb het altijd een mooie en prettige auto gevonden en het was daarom ook mijn eerste keuze voor mijn tweede eigen auto. Na lang struinen op marktplaats, kwam ik deze 208 tegen. Met maar weinig kilometers en voor een goede prijs voor alles wat je erbij krijgt. Een paar dagen later gaan kijken en na de proefrit wist ik eigenlijk al dat dit hem ging worden. Het enige puntje wat naar boven kwam tijdens de proefrit waren piepende remmen. In eerste instantie schreef ik dit af als roest (auto had lang stilgestaan bij de oude eigenaren) en dat het vast wel vanzelf zou verdwijnen. Later meer hierover.

OPTIES
De auto heeft de volgende opties:
- Automatische ruitenwissers (regensensor)
- Cruise Control
- Climate Control (Dual)
- Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel
- Parkeersensoren achter
- Automatische verlichting
- Navigatie (wel verouderd)
- Bluetooth

DE EERSTE GROTE BEURT
Afgelopen oktober had de auto dan zijn eerste grote beurt onder mijn naam. Een aantal dingen kwamen toen naar voren:

- Achterbanden waren aan vervanging toe (voorbanden waren al gloednieuw)
- Ophanging van de uitlaat had op 1 punt losgelaten en moest opnieuw gelast worden
- Riem in de motor (ben even vergeten welke) moest vervangen worden, omdat deze scheurtjes vertoonde

Ik had gehoopt dat de piepende remmen opgelost konden worden, maar de monteur vertelde mij dat de remschijven en -blokken nog in uitstekende staat verkeerden, maar omdat deze wat van een harder materiaal gemaakt zijn, maken ze kleine groeven en dat is wat je hoort. Het enige middel is de remblokken en -schijven te vervangen, maar als het niet nodig is, waarom dan de kosten maken? De remmen piepen dus nog altijd en ik moet er maar gewoon aan wennen..

Helaas pindakaas.

TIJDENS HET RIJDEN
Afgezien van de piepende remmen (laatste keer dat ik het vermeld) rijdt de auto als een zonnetje. De wegligging is goed en het rijden zelf is een genot. Het is een 3-cilinder, dus de 82PK sterke 1,2 liter motor maakt redelijk wat geluid als je de auto even doortrekt in een lagere versnelling. Ik vind dit echter niet per se storend. Zo'n roffeltje is juist wel leuk! Wanneer ik gewoon 100 rijd op de snelweg, vind ik de motor goed stil.

De stoelen zitten ontzettend comfortabel! In mijn oude C1 kregen ik en mijn vriendin nog wel eens last van onze rug na een rit van 1+ uur. Nu is dat absoluut niet meer het geval. Met deze auto kan ik zonder problemen wat langere afstanden rijden. Door de coronacrisis zijn échte lange afstanden helaas nog niet gelukt.

Ik vind de Climate Control een verbetering op de standaard airconditioning. Ik ben zelf niet gauw tevreden over de temperatuur en ben dan de warmteknop altijd aan het verstellen. Nu is het alleen een kwestie van temperatuur instellen en de auto doet de rest. Heerlijk!

De automatische ruitenwissers zijn (en ik ben heel eerlijk hier) niet de beste optie. Tijdens lichte regen gaat die veel te snel waardoor die vaak een al droge ruit staat te wissen...Alleen bij echte, wat hevigere neerslag is het wel een handige optie, maar zelfs dan ga ik toch vaak voor de manuele optie.

De automatisch dimmende achteruitkijkspiegel is heel erg fijn wanneer het donker is buiten of wanneer je in een tunnel rijdt. Het scheelt een hoop dat je niet constant felle koplampen in de achteruitkijkspiegel ziet. Goede Optie!

De automatische verlichting staat bij mij eigenlijk altijd uit (heb altijd de dimlichten aan), dus hier kan ik niet echt een oordeel over vellen

Als laatste dan de parkeersensoren: doen wat het moet doen. punt. geen negatieve dingen hierover.

Het geluid van de speakers is goed en ik heb hier nog geen problemen mee ondervonden.

Het infotainment-systeem is goed, maar niet het meest snelle. Het navigatiesysteem is nogal verouderd, dus die gebruik ik eigenlijk niet (als iemand weet hoe deze voor een goede prijs geüpdate kan worden, hoor ik het graag)

- VERBRUIK
volgens de boordcomputer is het gemiddelde verbruik ongeveer 1 op 16. Met 100 op de snelweg kan dit nog is het verbruik ongeveer 1 op 21/22, wat heel erg netjes is. Met 130 km/uur is het verbruik ongeveer 1 op 13. Helaas voor mijn eigen portemonnee heb ik nogal de neiging om ook 130 te rijden op het moment dat het mag...
Er gaat 50 liter in de tank en ik rijd meestal door totdat het waarschuwingslampje begint te branden (niet heel goed, iknow). Tot nu toe haal ik makkelijk de 610 km of meer op 1 tank.

EINDCONCLUSIE
Ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn Peuzjootje. Voor een tweede auto en met mijn budget is het een behoorlijke vooruitgang en ik hoop ook zeker dat ik nog jaren met plezier erin mag rijden. Ik zal proberen deze review af en toe te blijven updaten.

De eerste problemen

  • 84.000 km
  • 23 juni 2021

Inmiddels een vol jaar nadat ik de auto heb gekocht en de eerste problemen dienen zich aan. Eind mei en al een aantal weken ervoor begon de auto ernstig te stotteren bij het optrekken vanuit stilstand. In eerste instantie heel naïef gedacht dat het aan mijzelf lag. Mijn koppeltechnieken zijn gewoon niet zo verfijnd...dacht ik. Toch maar even besloten langs de garage gegaan ermee en die hebben het motormanagement geüpdatet naar een nieuwere versie. Kosten: zo'n 70 euro en een advies om voortaan euro 98 te tanken ipv 95, want daar zou de motor beter op lopen en minder pingelen. Vervolgens een aantal weken prima mee gereden zonder al te grote problemen, tot begin juni ongeveer wanneer de problemen zich opnieuw aandienden en er zelfs een kort moment het motorstoringslampje ging branden na opnieuw haperen. Dus toch maar weer terug naar de garage. Bougies zijn allen vervangen (1 was doorgeslagen), samen met het luchtfilter. Kosten, zo'n 170 euro...

Fast forward naar 2 weken later (heden). De auto rijdt sinds de laatste beurt weer geheel normaal en ook totaal geen last meer van stotteren gehad. In plaats daarvan kon ik zowaar gewoon vloeiend wegrijden. Echter ging het weer mis. Tijdens mijn rit van werk naar huis begint weer het motorstoringslampje te branden. Weer gelijk de garage opgezocht om de auto te laten uitlezen. Volgens de monteur waren de storingen vreemd. Volgens zijn computer was er een storing met de katalysator (wellicht verstopt volgens hem) en het inleren van de gasklep...Ik heb er zelf de ballen verstand van helaas.

Ik moest het aankijken en als de storing terugkwam, dan weer een afspraak maken en dan zouden ze weer van vooraf aan beginnen. Hij ging er echter al wel vanuit dat de storing ook echt terug zou komen.

Ik baal als een stekker dat ik in een maand tijd 3 keer bij de garage heb gestaan en dat waarschijnlijk (wanneer de storing terugkomt) weer moet. De kosten beginnen op te lopen en ik ben er op dit moment een beetje klaar mee. Voor een auto die nog maar weinig km's gelopen heeft, zouden dit soort dingen toch niet voor moeten komen? of heb ik het dan helemaal mis?

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Peugeot 208? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 208
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Peugeot 208

INFO
Auto.nl
Auto.nl
Peugeot 208 Active Pack 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 329
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 349
Stel samen ▸
Athlon
Athlon
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 364
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
Peugeot e-208 Active Pack EV 50kWh 136 (5D/CVT)
€ 469
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Peugeot 208 Like 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 319
 
Peugeot
Peugeot
Peugeot 208 Like 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 383
 
Peugeot 208 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 208 1.2 VTi Access | NL-auto | Dealeronderhouden | Cruise control

    Peugeot 208 1.2 VTi Access | NL-auto | Dealeronderhouden | Cruise control

    • 2012
    • 92.488 km

    € 7.450

    Peugeot 208 80 VTi Active

    Peugeot 208 80 VTi Active

    • 2013
    • 84.987 km

    € 7.800

    Peugeot 208 Active 82pk | Airco | Cruise Control | Bluetooth | Touchscreen |

    Peugeot 208 Active 82pk | Airco | Cruise Control | Bluetooth | Touchscreen |

    • 2013
    • 37.066 km

    € 8.425

Meer Peugeot 208 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Peugeot 208

    195
    • 3 december 2020

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 208 specificaties
  • Peugeot 208 occasions
  • Peugeot 208 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 208 tests
  • Peugeot 208 gebruikersreviews
  • Peugeot 208 index
PREMIUM
Skoda Fabia - Hyundai i20 - Toyota Yaris - Opel Corsa - VW Polo - Peugeot 208

Skoda Fabia - Hyundai i20 - Toyota Yaris - Opel Corsa - VW Polo - Peugeot 208

Er gebeurt veel in het B-segment. Skoda heeft een nieuwe Fabia, bij Hyundai staat de verse...

Lees meer
 

Peugeot 208 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    • 1 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2014)

    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2014)

    4
    • 29 september 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech 82 (2014)

    Peugeot 208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech...

    1
    • 18 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    • 18 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)

    Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)

    2
    • 30 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech 82 (2012)

    Peugeot 208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech...

    6
    • 6 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Allure 1.6 e-HDi 92pk 88g (2013)

    Peugeot 208 Allure 1.6 e-HDi 92pk 88g (2013)

    • 15 december 2017
meer reviews
Dubbeltest - Renault Clio vs Peugeot 208

Dubbeltest - Renault Clio vs Peugeot 208

80

Het gaat er heet aan toe in het populaire B-segment, niet in de laatste plaats dankzij twee...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k, 15k en 25k

    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k,...

    44
    • 24 april 2022
  • Nieuws
    Peugeot 208 en 2008 krijgen nieuwe automaathendel

    Peugeot 208 en 2008 krijgen nieuwe automaathendel

    69
    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

    33
    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Urban Soul 1.2 PureTech 82 (2015)

    Peugeot 208 Urban Soul 1.2 PureTech 82...

    • 4 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100 (2021)

    Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100...

    • 24 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    • 1 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2020)

    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2020)

    7
    • 31 december 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 108 TOP! Allure 1.0 e-VTi 72 (2019)

    Peugeot 108 TOP! Allure 1.0 e-VTi 72 (2019)

    • 26 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden