Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)

autoreview

Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)
Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)

Signalement

Uitvoering208 Allure 1.2 PureTech 82
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst110.000 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opeenstapeling van missers

  • 110.000 km

Deze auto volgde mijn 207 1.4 op, in beide gevallen als lease auto. Het leek alsof ze bij Peugeot helemaal opnieuw zijn begonnen en alle slimmigheden van de voorganger in de prullenmand hebben gegooid.

Eerst even kort de sterke punten: prettige zit, relatief stil en mooie vormgeving aan de buitenzijde. Maar dan de rij ervaring: ronduit slecht, vergeleken met de 207. De motor bokt als een bezetene. File rijden is een drama, voor de Duitse snelweg te weinig pk's. Rondtoeren op de provinciale weg met 80 tot 100 gaat lekker, alles daaronder en daarboven is zeer matig. De vorige 207 had 90 pk en de dealer verzekerde dat het verlies aan pk's wel gecompenseerd werd door een lager gewicht: Not!

Dan de software: totaal onlogisch, irritante pop-ups (zoals melding blue tooth koppeling TERWIJL je de navigatie bestemming invoert, elke dag weer opnieuw). Ook deze totaal overbodige pop-up terwijl je naar achteren rijd en vertrouwt op de parkdistance in datzelfde scherm. Onbruikbare verkeersinfo (Geen indicatie of icoon op hoofdscherm, de lijst pas na 5 scherm interacties in beeld INCLUSIEF de meldingen van files die al gepasseerd bent). Missers in (o.a.) de bediening van de voorruit ontwaseming. De speciale knop zet de ventilator op standje orkaan (trilling in het stuur, tot zover prima), maar als je dan 1 stapje minder wilt, gaat ie weer op automaat, dus niet meer gericht op de voorruit. De bluetooth verbinding valt regelmatig weg met de melding "bluetooth uitschakelen gevraagd". Soms elk kwartier, soms na 2 uur. Verbinding opnieuw maken kost ca. 5 scherm handelingen. Telefoon lijst zeer slecht doorzoekbaar, zeg maar gerust onbruikbaar. In de lijst van recente gesprekken worden de nummers niet uniek gemaakt, dus als je daags ervoor 10 keer door de zaak bent gebeld, scroll je je (letterlijk) een ongeluk.

Kleine slimmigheden van de 207 hebben ze weggelaten: zoals het tonen van de km stand bij het op slot zetten met de sleutel: erg handig voor lease riiders die bij het afrekenen dit moeten invoeren. Kost niets, behalve 2 regels software. En toch dachten de 208 ontwerpers: nah, we slopen het eruit.

Olie verbruik op de snelweg is dusdanig dat je tussen 2 service beuren door, ca. 2x een liter bij moet vullen.

Ik kan deze auto niet aanbevelen, op basis van 5 jaar rondrijden. De ontwikkelaars hadden gewoon een weekje met een kladblok op de passagiers stoel moeten rondrijden voordat ze dit drama op wielen in serie gingen bouwen. Zonder verhoging van de kostprijs hadden ze er zo een veel betere auto van kunnen maken.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Peugeot 208

DirectLease
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 359
 
Arval
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 369
 
Alphabet
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 399
 
Peugeot
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 413
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens