Peugeot 208 Access 1.0 PureTech 68 (2013)

autoreview

Peugeot 208
Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208

Signalement

Uitvoering208 Access 1.0 PureTech 68
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf79.900 km
KM-stand laatst95.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Klein maar fijn

  • 80.500 km

Na ruim 4,5 jaar een rijbewijs te hebben en in een wagen van mijn ouders te hebben gereden toch eens mijn eerste wagentje gekocht. Aangezien ik een beginnend bedrijfje heb moest de wagen er fatsoenlijk uitzien en de kosten niet te hoog.

Na lang zoeken ben ik een mooie donkerpaarse/blauwe Peugeot 208 tegengekomen. Voor 10.250 euro bij een bekende dealer kreeg ik een wagen waarmee je prima bij klanten aan kan komen. De Peugeot is voorzien van een mooi multi-media touch scherm, dit geeft voor mij al direct een luxe gevoel. Verder is de wagen niet luxe te noemen, de voormistlichten ontbreken en de stoelen zijn gewoon van stof.

Mijn eerste indruk:
Ja, wennen.. Ik was gewend om de laatste 3 jaar te rijden in een luxe SUV van mijn ouders. Dit kleintje ziet er door het scherm en mooie dashboard luxe uit, maar vooral het geluid van de 3-cilinder doet mij erg denken aan een brommobiel. De wagen is voorzien van een klein stuur dat voor mij direct lekker in de hand ligt. Ondanks mijn lengte van 1,95cm zit ik goed in de Peugeot.
Volgens de verkoper is de wagen lekker zuinig, dat bleek zeker niet gelogen. In de wagen van mijn ouders was ik blij als ik 1 op 11 haalde, nu haal ik în de eerste weken gemakkelijk 1 op 17 gemiddeld. De prestaties van de 1.0 3 cilinder zijn oke, niet bijzonder, maar ik ben zeker niet als laatste weg bij het stoplicht, vooral de eerste 5 meter is de wagen sneller dan menig wagen..

Al met al, een nette wagen dat meer dan prima rijdt.

8000km naar volle tevredenheid

  • 88.400 km

De wagen had al aardig wat kilometers versleten voor mijn aankoop, en na mijn aankoop is het niet anders. Na 8000km kan ik zeggen dat ik heel blij ben met de Peugeot 208. Geen problemen gehad, altijd trouw doorgereden.

Voor mijn werk maak ik veel verschillende ritjes, dagelijks twee keer 1km om een zwaar pakket af te leveren, meerdere malen per week een half uur en geregeld ritjes van 150+km. Ik begreep dat vooral de korte ritjes niet bepaald bevorderlijk zijn voor een auto.

Het geluid van de motor is inmiddels een gewenning en ervaar ik al lang niet meer als storend. Bij lange ritten merk ik wel dat de beenruimte in de wagen voor het mooie net te krap is voor iemand va 1,95cm. Maar na een stopje van 5 minuten bij een parkeerplaats kan ik er weer even tegenaan.

Qua verbruik ben ik nog altijd zeer tevreden. Zeker als ik rustig met 120km/h over de snelweg rij is het brandstofverbruik grofweg 1 op 20. In de stad zakt dit wel naar 1 op 12/13 gemiddeld. Qua verbruik is de wagen dus relatief goedkoop, wegenbelasting goedkoop, onderhoud vooralsnog goedkoop, verzekering.. tja, voor iemand zonder schadevrije jaren is dit veruit het duurste.

Onlangs op vakantie geweest in een bergachtig gebied in de Ardennen. De wagen kan dit redelijk aan, er waren geen momenten dat de wagen echt kracht te kort had, maar bij de steilste heuvels maakte de motor wel enige overtoeren. Ook ontstaat er bij langere weggetjes een rijtje wagens achter mijn wagen, maar dat is misschien wel gebruikelijk voor een Nederlander in de Ardennen..?

Geen enkel probleem mee gehad, relatief goedkoop en veel opbergruimte voor een kleinere wagen.
Ik kijk nog altijd met enige trots achterom als ik weg loop van de wagen :)

De laatste kilometers

  • 95.000 km

Vorige week de Peugeot 208 verkocht, volgende week een nieuwe auto. De rede? Niet dat ik de Peugeot zat ben maar een grotere auto wilde door de aanschaf van een hond. Al moet ik zeggen dat onze pup zich prima vermaakt op de achterbank en in de achterbak van de 208.

De Franse herkomst is helaas wel boven komen drijven de laatste maanden. Zo heb ik de katalysator moeten vervangen (iets met milieu en iets dat normaal een autoleven mee gaat), verliest de radio regelmatig het FM-signaal en nog wat kleine rammeltjes. Na zo'n 1000 euro verder werkt dit weer redelijk goed.

Bij de keuze voor de grotere auto heb ik lang nagedacht of ik weer een Peugeot wilde, toch de negatieve verhalen en de rare problemen van de laatste maanden..
Uiteindelijk ben ik toch naar een Duits merk gegaan. Maar.. Ik zou zo weer voor de 208 kiezen, nog altijd een erg mooie wagen!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 208

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.