AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Opel Gm Ranger II 17S (1973)

autoreview

Opel Gm Ranger II 17S (1973)

Signalement

UitvoeringGm Ranger II 17S
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1973
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf85.500 km
KM-stand laatst89.950 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gm Ranger 1,7S

  • 89.950 km

Een vroege zondagmorgen, je kan niet slapen en surft wat rond op het internet... En dan gebeurt het: Je komt wat zeldzaam tegen, waar je altijd van gedroomd hebt. Je moet en zal het hebben...

Zo ongeveer is de aanschaf van deze zeldzame Gm Ranger 1700s verlopen... Overigens had ik toen al 3 klassiekers (2 Kadett C's en een Taunus TC1) en 1 recente wagen (Vectra) op de oprit staan. Aan de Taunus zat ellendig veel werk, dus deze gauw verkocht. Ondertussen had ik de Ranger al aangeschaft.

Ik wist al van kindsbeen het bestaan af van dit merk, dat nauw verwant is met Opel en vauxhall. In principe is het een doodgewone D-Rekord, maar dan met wat extra opsmuk onder de vorm van andere logo's, dubbele koplampen (manta a), brede powerbulge op de kap, zwarte strook tussen e achterlichten en een rood kleppendeksel. De rest is allemaal identiek Opel.


Ik kocht deze wagen van de kleinzoon van de 1ste eigenaar, die hem sedert '98 in bezit had. Hij was nog gekeurd en in redelijke staat.

Ik kan zeggen dat een erg fijn rijdende wagen is, waar ik recent al redelijk wat zaken aan vervangen heb. Oa. de stabilisatorstangen vooraan zijn vervangen nadat er 1 afbrak op de terugweg van een oldtimertreffen.

Het weggedrag is lekker zompig, de zetels veren als een oude beddebak en het zuipt redelijk veel. Zo'n 12 a 13 liter op 100km is géén uitzondering, maar met 83Pk voor zulk een zware wagen is dat vrij normaal.

Technisch staat hij perfect nu, optisch moet er nog wat aan gebeuren. Zo is de kofferbodem redelijk gaar en ook de reserverwielbak is eraan...

Toch is het een echte eye-catcher, en krijg ik erg veel positieve reactie's op de wagen, want haast niemand schijnt het merk nog te kennen.

Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren