Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)

autoreview

Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)
Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)Opel Corsa 1.7 D Onyx (2000)

Signalement

UitvoeringCorsa 1.7 D Onyx
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf220.620 km
KM-stand laatst220.720 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gratis? Das weinig

  • 220.672 km

Nog een Corsa b die ik niet langer als een week heb gehad. En dit keer een 5 deurs Viva (hangt gelijk met de Onyx geloof ik) 1.7 DIESEEEEL! Mijn teerbeminde stiefzus (lees: Eucalypta) Vroeg mij wat het zou kosten om dit ding terug inorde te krijgen. Want de kinderen moeten toch op school geraken. Dus ik maak een offerte op (misschien een tikje overkill, maar weet wel dat er 5 jaar achterstallig onderhoud ligt te wachten!) Van €2700. Zij zei moet ik niet. En upgrade naar een corsa c 1.3 cdti van 2004. Die wel onderhouden is. En na 6 maanden er nog niet vanaf te geraken heb ik de oude b meegekregen. Het ding MEURT naar de rook, zit vol met deuken en krassen, gemorste kinderatributen. En roest. Geen cent meer waard, en al helemaal niet met de lage emmissie zones van tegenwoordig. Dus wat moet ik daarmee....?

De trip naar huis.

  • 22.650 km

De trip naar huis was... bewogen om het ligt te zeggen. Eucalypta is gehuisvest in Antwerpen en ik in de Kempen. Een dikke 70 kilometer dat ik met een oud verrot corsatje b moet doen. Bovenop alles werkt de tankmeter niet. Dus dat was gokken. Na een beetje geschud toch beoordeeld dat de tank vol genoeg zat om thuis te geraken. Vaarwel stiefzus, tot de volgende versleten corsa en ik was op de baan. Bij elke bocht piept hij alsof er een chihuahua onder de wielen zit. En er staat een rood airbaglampje in mn gezicht te branden. Maar bon daar bijt ik me wel even door. Op de weg naar huis stond de politie bij een ongeval, niet fijn als je er met een kapot achterlicht en 2 verschillende nummerplaten langsrijd! Maar bon dat is mn eigen fout. Nu, 20 kilometer verder slaat het noodlot toe. Ineens niets meer, flikkerend motorlampje, de hele bataclan. Dus ik zet me netjes op de pechstrook in wat officieel mijn eerste echte panne is met een Opel! Na breed 4 jaar opel rijden stond ik er nu mee aan de kant. (Opnieuw, ik steek het op 5 jaar achterstallig onderhoud. Maar ik ben er zeker van dat een paar boomers in de comments hier anders over zullen denken.) Dus maar even de beste sleepdienst van het westelijk halfrond opgebeld. Team grootvader met de dikke Vectra diesel. En we waren weer op pad. Uiteindelijk thuis kan ik de corsa eens goed onder de loep nemen.

Inspectie

  • 220.670 km

Dus, wat is er mis en beter nog wat ging er mis op de autostrade. Ik noem maar een paar punten uit mijn hoofd, de lijst is te lang.
- radiator, gedeukt maar werkt nog
-koelvloeistof, of beter genoemd koeldrek
-oliepeil, te weinig, lekte ook wel aardig wat
- distributieriem, laatst vervangen 100.000 km geleden maar was van 2010 geleden
- aircopomp (ja, het ding had airco) loopt regelmatig vast zorgt voor creperende chihuahua geluiden.
-airbag fout, lampje brand altijd
-alternator laad slecht bij
- 2 vuistgrote roestgaten in beide wielkasten achter.
-enz. Enz. Enz.

Nu de grote vraag wat ging er mis op de autostrade? Wel, een injector gaf er de brui aan. Die is met welverdiend pensioen gegaan na 220.000 km. Dat zorgde ervoor dat de computer het even niet meer wist en gewoon een burnout kreeg op het midden van de e313.
Wat is de oplossing hiervoor? Een week laten staan blijkbaar. Na 5 dagen dacht ik ach ik probeer nog eens. Sloeg gewoon van de eerste keer aan. Uitzonderlijk, maar mij was het goed

Crossa

  • 220.670 km

Fijn, het ding werkt, dus nu? Crossen natuurlijk. Een keer door het bos een keer door een veld. Een keer bijna in de sloot (astra f flashbacks). Dolle pret dus. Kookte wel een keer over vanwege te weinig koeldrab, en olie. Maar mijn zondag was toch goed.

Die zien we nooit meer terug!

  • 220.720 km

Ik volg avondles automechanica. De ideale plaats om zelf je auto bij te werken. En intussen ook nog iets bij te leren. Maar zoals altijd zijn de lesauto's die daar staan compleet op, vermiste schroeven, vermiste alternatorriemen. Enz. Maar dus de perfecte locatie voor een versleten auto te doneren. Zelfs een corsa b met een kapotte injector. Meestal doen we er 3 jaar over om zo'n ding echt sloopwaardig kapot te krijgen dus ik ben benieuwd. Deze corsa zal nooit meer de openbare weg betreden. En in sommige opzichten is dat maar goed ook.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens