Nissan Primera Wagon 2.0 SLX (1993)

autoreview

Nissan Primera Wagon 2.0 SLX (1993)

Signalement

UitvoeringPrimera Wagon 2.0 SLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Update: 2 december 2006

Deze Nissan Wagon was mijn derde Primera binnen 6 jaar, de bouwjaren lagen tussen 1991 en 1993.
Nog nooit heeft een van deze Primera’s mij laten staan. Ze zijn zeer betrouwbaar en redelijk zuinig met brandstof. Ook de bagageruimte is vrij groot en met neergeklapte achterbank kan er met gemak een fiets in worden vervoerd.
De Wagon uitvoering kwam uit Japan, volgens ingewijden de beste kwaliteit van het fabricage proces. Het huidige model Wagon is geproduceerd tot modeljaar ’97, toen deed de 2e generatie Wagon’s zijn intrede.
Vanaf dit model werd de fabricage uitgevoerd vanuit
Engeland. Of mijn volgende auto weer een Nissan wordt weet ik nog niet. Dit heeft niets te maken met het merk maar met het type auto ( ruime MPV ).

Ik heb sinds 28 januari 2006 een VW Sharan 2.8 VR6 bj.96, My Review van deze auto is terug te vinden bij VW Sharan.

Zoals al eerder vermeld heeft het wisselen van merk niets te maken met de betrouwbaarheid van Nissan, maar met het type auto. Nissan levert in Europa geen grote MVP’s, die wel wereldwijd worden geproduceerd. Jammer...

PROBLEMEN

Tot op heden zijn er geen problemen geweest. Achter de auto hangt regelmatig een toercaravan (1250 kg)
en wordt probleemloos getrokken in binnen- en buitenland. Als de onderhoudsbeurten regelmatig worden uitgevoerd en de auto op het technisch vlak
met zorg wordt behandeld (rijstijl), zullen er
geen problemen ontstaan. De carosserie is nog in perfecte staat en roest is in het geheel niet waarneembaar. Ga naar een dealer voor onderhoud of als men het onderhoud zelf doet, gebruik originele onderdelen!! Het verschil in kosten tussen origineel en imitatie verdient zich dubbel en dwars terug.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.