Nissan Primera Wagon 1.6 GX (1999)

autoreview

Nissan Primera Wagon

Signalement

UitvoeringPrimera Wagon 1.6 GX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf114.000 km
KM-stand laatst142.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een heerlijk auto, snik...

  • 142.800 km

De Nissan Primera station kan ik serieus aanraden voor beginnende gezinnen. Ruim, goedkoop in onderhoud, verbruik (1:18 met dagelijks woon werk verkeer, netjes!), en rijdt heerlijk.

Ik mis hem wel, het trouwe beestje, hij heeft me werkelijk waar geen 1x laten staan in het bijna 1,5jaar dat ik hem gehad.
Door wind en weer, en bij kou, meteen starten zonder kuch of wat dan ook.
Weggedrag is natuurlijk wat minder, maar hij lag toch heerlijk in de bocht door de grote wielbasis. De bocht van de A4 de A12 op heeft voor veel plezier gezorgd. :) Zeker de gezicht van de nieuwere, zgn, sporteivere auto's. hahahaha. Even binnendoor evoorbij... Die blikken af en toe... Heerlijk, en dan kachel je gewoon rustig met 110/120 over een fly-over, helemaal niets speciaals, maar wel leuk...

Maar zoals ik al eerder zei, een echte gezinsaanrader.
Zeker met de hulp van japauto.nl, goede zaak waar je spot goedkoop reserve onderdelen kan kopen. Is het onderhoud ook nog is erg laag. Alleen de grote beurt voor de winter + APK waren de kosten.
Benzine?? met 1 op 18 viel dat ook hartestikke mee...
70Euries om 850km mee te rijden, denk dat meer mensen daarvoor tekenen...
En let wel, de airco gewoon aan, standaard 100km/u, soms net iets meer ;), en met inhalen trap je je pedaal toch even iets verder in
om het verkeer niet op te houden. Dus echt heel zuinig gereden iheb ik niet.

Dus hiermee de vraag, waarom een Hybride??? Een auto uit 1999 die 1 op 18 haalt... O.K. de uitstoot zal wel totaal uit het verband zijn met de hedendaagse auto's, maar dat valt volgens mij simpel aan te passen met een nieuw soort katalysator????

Kortom, er is veel meer winst te halen bij benzine-motoren, dan we nog steeds denken. Kijk naar de Multi-air techniek van de Fiat-groep. Werkelijk waar een wonderbare motor...
Krijgen ze nu van mij wel het krediet voor, tsja, de common-rail-techniek komt toch echt uit de scheepvaart.... Leuk dat je het kan verkleinen, maar dat kan Prof. Barabas ook.

Dag Nissan, we zullen je missen... Bedankt voor de heerlijke kilometers...





8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.