Nissan Primera 1.8 Selection (2006)

autoreview

Nissan Primera
Nissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan Primera - interieur

Signalement

UitvoeringPrimera 1.8 Selection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst32.910 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen tot nu toe!

  • 32.910 km

Op 1 mei 2009 werd de auto afgeleverd, gekocht als occasion bij een goede indruk makend, algemeen autobedrijf.

Ik rijd al jaren Primera, vanaf het eerste model. Daarvoor reed ik in een aantal modellen Blue Bird. Ik ben dus redelijk merkgebonden. De huidige Primera is een 1.8 benzine uitvoering terwijl ik de laatste jaren, i.v.m. een caravan voornamelijk 2.0 benzine uitvoeringen reed.

In het normale gebruik is het verschil van 24 PK nauwelijks te merken. Wel is het benzinegebruik veel gunstiger.
Met de caravan aangekoppeld maakt het echter weldegelijk een verschil.

Afgezien van dit laatste bevalt de auto redelijk tot goed. Ik ben van mening dat het weggedrag van de voorgaande modellen beter is. Met name het sturen. Dit vraagt bij de huidige Primera meer aandacht dan bij de vorige die, naarmate je er sneller mee reed,`strakker` stuurde.

Ook is de nieuwe Primera nogal zijwindgevoelig. Het geluid van de banden, Dunlop sport 300, dringt bovendien behoorlijk in de auto door. De auto trok aanvankelijk ook enigszins naar links. Na uitlijnen bij de dealer is dit nagenoeg verdwenen. De eerste investering in deze auto zullen een paar nieuwe (voor)banden betreffen. Het zicht rondom maakt parkeren e.d. er niet gemakkelijker op. De eerste krassen zitten al op de voorbumper.
De achteruitrijcamera is een geweldig hulpmiddel en maakt het aankoppelen van de caravan ook een stuk eenvoudiger.

De geïntegreerde radio ontvangt uitstekend. Het geluid vind ik eveneens van een heel behoorlijk niveau. Wel zit je met zo`n radio altijd vast aan dezelfde uitvoering, d.w.z. voor zover ik weet kun je niet gemakkelijk een moderner apparaat met b.v. Blue Tooth aanschaffen en inbouwen.

Al met al heb ik (nog) geen spijt van deze aanschaf.
Wordt t.z.t. vervolgd.

HET IS NU 30 MEI 2012. De primera heeft intussen ruim 94000 km op de teller staan.
(Toen ik hem kocht ongeveer 20.000 km). Ook nu, zoveel kilometers later heb ik nog geen spijt van de aanschaf van deze auto. Wel spijt het me dat Nissan de Primera al sinds 2006 niet meer maakt. In 2007 werden de laatsten verkocht. Het is een hele fijne, betrouwbare en kwaliteitsvolle auto gebleken. Hij ziet er, op een enkel krasje en parkeerdeukje na, nog net zo uit als toen ik hem kocht. Ook het onderhoud heeft weinig om het lijf. D.w.z. dat er nooit veel aan hoeft te gebeuren. Hij gaat steeds op tijd voor onderhoud naar de dealer maar er zijn eigenlijk nooit bijzonderheden en de rekening valt vrijwel altijd mee.
Ook het model van de Primera vind ik nog steeds bijzonder mooi. Het bijzondere dashboard bevalt uitstekend. Alle functies met behulp van het in het dashboard ingebouwde beeldscherm zijn bijzonder functioneel en handig. Als ik uiteindelijk een andere auto zal aanschaffen zal ik dit mogelijk flink missen. Kort na de aanschaf heb ik andere voorbanden laten monteren waardoor zowel het geluidsniveau als het stuurgedrag behoorlijk zijn verbeterd. Er zitten nu inmiddels rondom Bridgestone banden onder, op advies van de dealer. Het scheelt een flink stuk geluid in het interrieur. Dat is namelijk een minpuntje van deze auto. Ook moet er af en toe een beetje motorolie bij, iets wat ik bij de oudere modellen niet vaak mee maakte. Ik hoop er nog een jaartje mee te rijden en ga dan eens naar een vervanger uitkijken. Het zal nog niet meevallen om iets te vinden op hetzelfde niveau in ongeveer dezelfde prijsklasse.

Het trekken van een caravan, Burstner van 1300 kg, inclusief belading, is eigenlijk toch wel meegevallen. Ik heb er heel Engeland mee doorkruist, inclusief Schotland met soms flinke klimmen, maar het ging altijd prim(er)a.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens