Nissan Micra 1.3 LX (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Micra 1.3 LX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 188.000 km |
KM-stand laatst | 196.580 km |
ERVARINGEN
- 192.000 km
Als tweede autotje erbij gekocht. Een auto om \'s ochtends goedkoop mee naar het werk te komen, niet te duur in aanschaf en ook nog betrouwbaar. Tja, weinig keus en een beetje gokken, maar goed het is deze geworden, een Nissan Micra uit 1995 met bijna 190.000 op de teller. Wel net nieuwe koppelingsplaten (3 andere proef gereden en die waren er ook echt aan toe).
Het autotje heeft wel wat meegemaakt. Het aantal deuken en krassen is niet mis, maar goed dat nemen we voor zoete koek. AL snel is denaam van de auto dus \"deukie\". We hebben deukie nu een half jaar en hij heeft ons geen seconde in de steek gelaten. Altijd starten en wegrijden. Na aankoop nog even laten nakijken en zoals we al hoopten, prima auto\'tje. Alleen de uitlaat gaat binnenkort een keer eraan.
Wat wennen is (echt een stapje terug) is het ontbreken van de stuurbekrachtiging. Je moet weer terug naar het oude rijden; niet sturen zonder te rijden. Lukt ook makkelijk want hij heeft een draaicircel van niks. Verder zijn de jaren goed te zien in de vekleuring van de plastic onderdelen; veel is heel licht geworden.
De 1.3 motor is echt heerlijk in zo\'n licht auto\'tje. Hij is net zo snel weg als onze 1.6 primera en tot 80 km per uur trekt ie als een grote. Veel harder dan 110 gaan we niet mee rijden. Dan merk je toch wel dat dit soort auto\'s wat instabieler zijn dan de grotere modernere. Het verbruik is prima te noemen, 1 op 16 ongeveer, en hij wordt meestal gebruikt voor ritjes tussen de 5 en 10 km en 80 km/uur
Qua luxe is het natuurlijk niet heel veel. Heerlijk die 5 deuren, maar een crime om de achterdeuren open te krijgen als je centrale deurvergrendeling gewend bent. Dus eerst een voorportier openen met de sleutel, armpje naar achter en openen die handel. Ook geen 3e remlicht, maar die was snel zelf ingebouwd.
Maar goed wat wil je voor nog geen 1000 euries. Tot nu toe dus 4000 probleemloze kilometers en we hopen op meer.
PROBLEMEN
- 192.000 km
nog geen, wonder boven wonder.
slachtoffer van de sloopregeling
- 196.580 km
Het is zo ver, we hebben afstand genomen van onze "deukie". Hij was niet op, kon gewoon door, maar ja, 1500,= voor dit ding bij aanschaf van een nieuwere was toch wel heel erg jammer voor hem; geen kans.
Het blijft een wonder dat een klein autotje zo betrouwbaar kan blijven. Zelfs na ongeveer 200.000 km.
De laatste rit van 115 km was dan ook een rare rit. Een auto die gewoon makkelijk 120 km/uur mee rijdt op de snelweg en nog wat over heeft wegdoen voor de sloop.
Als update kan ik nog zeggen dat hij bij de laatste APK een nieuwe uitlaat gekregen heeft en dat de ophanging van de uitlaat wat verfraaid is bij de kat. Mooi eindstukje erop en het geluid was fantastisch.
Samenvatting van bijna 2 jaar Nissan Micra:
aanschaf -999,=
hagelschade +450,=
sloopregeling +1000,=
inruil +500,=
kosten in de loop van de 1 1/2 jaar 500 euro aan uitlaat, riemen beurten etc.
-500
____________________
+451 euro; dat is nog eens goedkoop autorijden.
meestal rond de 1 op 13
slechts 1 keer niet gestart bij wegrijden (lampen aan laten staan)
165 op de snelweg
degelijk ding
uren lang plezier met pimpen (moderaat)
bedankt Micra en we zullen je missen. Ik hoop niet te veel want we hebben een Espace gekocht.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.