Nissan Almera Tino 1.8 Acenta (2005)

autoreview

Nissan Almera Tino
Nissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera Tino - interieurNissan Almera Tino - interieurNissan Almera Tino - interieur

Signalement

UitvoeringAlmera Tino 1.8 Acenta
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

We hebben de Tino nu 1 jaar en hebben er 13000 km mee gereden, het was 1 van de laatste van deze serie. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden want het is een dijk van een auto. Van buiten niet spectaculair natuurlijk, maar met goede rijkwaliteiten en veel comfort.
Stoelen, bediening, vering, besturing, zijwindgevoeligheid, remvermogen, motorgeluid, verlichting allemaal goed tot zeer goed. Ook het verbruik is OK, gemiddeld 1 op 13, met een automaat. In de winter op korte afstanden is het 1 op 11, maar op reis door Frankrijk haalden we bijna 1 op 14 met flink wat bagage. Dat is keurig en met de 60 liter tank kom je dan een heel eind zonder te tanken. Wel met de banden op 2,3 atm. Vaak vergeten mensen dat, maar dat kan echt 10% uitmaken!
De auto heeft nog geen eerste beurt gehad en de garage hebben we sinds de aflevering niet meer gezien.
Het enige punt van kritiek is de ventilatie, nodeloos ingewikkeld en omslachtig.
Als je de recycling inschakelt gaat meteen ook de airco aan en om de ventilatie te kunnen bedienen moet je eerst op 1 knop drukken anders doen de toetsen het niet. Je kan er beter een studie van maken voordat je er in wegrijdt!
Over de prestaties: je leest in reviews dat de Tino traag is. In het begin vond ik dat ook, de motor moest echt los komen. Nu gaat accelereren best snel, daarbij schakelt de automaat zeer snel 1 of zelfs 2 trappen terug. Wel merk je in de bergen dat de wagen 1300 kg is, met een zware caravan zal je dan rustig aan moeten doen.
Het olieverbruik is over 13000 km ongeveer 300 cc.

Update 15-12-2006 15000 km
ondertussen heeft de Tino zijn eerste beurt gehad en dat was een kleintje. Kostte ook maar 98 Euro. Wel zitten er ergens in het dashboard enkele flinke rammels vooral op klinkerwegen erg hinderlijk. Maar verder geen klagen, of de nieuwe Note net zo betrouwbaar is is nu de vraag. Het samengaan met Renault kan wel eens slecht uitpakken, de tijd zal het leren

PROBLEMEN

De ruitenwissers gingen erg schokkerig over de voorruit. Met ’Rain X’, een speciale vloeistof voor de ruiten glad te maken, is dat probleem helemaal verholpen. De ruiten blijven dan ook schoner en je krijgt minder snel krassen.
Verder helemaal geen problemen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens