Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)

autoreview

Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)
Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)Nissan Almera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta (2004)

Signalement

UitvoeringAlmera Tino 2.2 dCi 136pk Acenta
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst42.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tino met eigen wil

  • 42.000 km

December 2004 deze Almera Tino nieuw gekocht, wat ik tot 42000 km. In mijn eerste verslag al heb gemeld op dit forum. Gekozen voor een sterke diesel om de caravan van 1360. Kg mee te kunnen trekken. Tot op heden geen spijt van deze keuze, de auto rijdt solo en met caravan nog steeds heel goed, de motor is bijzonder krachtig en met de zes versnellingen ook soepel.

helaas heb ik na de garantie periode wel te veel problemen met de auto ondervonden. Er is geen vakantie jaar voorbij gegaan of er was wel iets. De auto heeft ons nooit stil laten staan maar wel gezorgd voor te veel kosten en irritatie.

2008, in Luxemburg luchtmassameter defect. Auto met halve kracht op de camping gezet. Bij Nissan dealer laten repareren, voor 500 euro de volgende dag weer op pad.

2009, In Frankrijk veerpoot in twee gebroken. In NL laten repareren omdat breuk in de schaalveer zonder risico naar huis heb kunnen sturen.

2010, Vlak voor vertrek naar vakantie bleef tijdens het starten de gloei spiraal hangen. De spiraal stuk gebrand, was door garage snel verholpen. Echter bleek de Turbo veel geluid te maken, waardoor de vakantie ri. Frankrijk met Caravan door de garage afgeraden. Wel super, kreeg een Nissan X-Trail mee op vakantie van de garage!
Bij terugkomst een revisie exemplaar door me garage laten inbouwen, dat scheelde bijna 800 euro. Al met al toch 1200 euro vervaging Turbo.

2011, Vlak voor vertrek vakantie, de airco stuk. De radiator laten vernieuwen, bleek de oplossing. Tijdens de rit dacht ik de Turbo bijgeluiden ging maken, een gegil niet te kort. Bij terugkomst in NL bleek er moer van uitlaatspruitstuk los te zitten. De garage heeft de pakking vernieuwd, probleem verholpen. Jammer dat tijdens de montage men de schroevendraaier door de radiator heeft gehaald, gevolg een grote koelvloeistof massa onder de motorkap. De garage heeft dit kosteloos verholpen.

Ik moet eerlijk zeggen dat de auto vanaf de 185.000 tot de 240.000 kilometer die ik vanaf 2011 tot en met 2013 heb verreden, zonder enig mankement is verlopen. Ook de beide vakantie naar Spanje en Hongarije met de Caravan heeft de sterke dieselkrachtbron de combinatie vlot over de wegen voortbewogen. Het onderhoud om de 20.000 kilometer vermeld niet meer als het vervangen van een spoorstangetje, die niet meer voldeed aan de tolerantie van de maatvoering. Nu dit stangetje van enkele tientjes is vervangen, is ook direct het klapperende geluid verdwenen als ik over klinker weggetjes rijd. Kortom, het lijkt of de Tino in zijn laatste levensfase zich van de goede zijde laat zien. Om die reden ook totaal geen behoefte om deze auto in te ruilen.

Update 10-01-2015:
240.000 - 280.000 kilometer, gereden in 2013 / 2014. In december is de auto 10 jaar oud geworden en loopt nu richting de 3 ton aan kilometers. Inmiddels heb ik buiten het reguliere onderhoud als bijzonderheden de airco pomp (900 euro) en ruitenwisser stangenset (400 euro) moeten vervangen. Dan stel je telkens de vraag of deze investering nog loont, daarom uitgebreide inspectie laten uitvoeren. De garage maakte inschatting dat er geen grote reparaties waren te verwachten, daarom besloten om de airco te laten maken. Als de komende twee jaar de auto nog zonder al te veel problemen zijn werk doet, dan langzaam maar eens kijken voor vervanging. De grote vraag welke MPV dan opvolging moet gaan worden, de Renault Grand Scenic staat op mijn lijstje, maar ben wat terughoudend over de kwaliteit en exploitatie kosten van dit merk. Met het samengaan met Nissan is zeker een kwaliteitsslag gemaakt, maar hoor toch nog te vaak elektronica problemen....

3,0
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens