Nissan Almera Tino 1.8 Acenta (2004)

autoreview

Nissan Almera Tino
Nissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera Tino - interieurNissan Almera Tino - interieurNissan Almera Tino - interieur

Signalement

UitvoeringAlmera Tino 1.8 Acenta
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Hoewel nog niet zolang in bezit is de ervaring positief. De automaat rijdt fantastisch. Het geluidsniveau is zeer aanvaardbaar, meer wind en banden dan motorgeluid. Ruimte is voldoende en zeer veel opbergmogelijkheden. De achteruitrijcamera is een zeer handig hulpmiddel bij inparkeren. De gebruiksmogelijkheden zijn legio. Alleen het vebruik, 9,2L/100km is wat aan de hoge kant maar dat zal nog verbeteren. Kortom, een prima, betrouwbare auto.
Inmiddels vakantie mee gereden in de Belgische Ardennen. Op de hellingen(tot 10%) met de automaat géén enkel probleem gehad. De auto gaat goed omhoog en omlaag even de automaat naar stand 2 en er wordt keurig afgeremd op de motor en dat spaart weer de remschijven. Het verbruik ligt inmiddels op 8.9L/100km, nog niet echt zuinig maar het wordt beter. De ruimte voor bagage bleek ruim voldoende. De airco heeft ook fantastisch gepresteerd en geeft een hoop comfort. Op de bochtige en soms steile wegen stuurt de auto prima en het inparkeren en of keren op de best wel smalle wegen is, gezien de draaicirkel, vergeleken met mijn vorige auto, de Primera, een verademing. Kortom, Klasseauto! Inmiddels de 15000 beurt achter de rug. Géén enkel punt van kritiek! Het verbruik blijft stabiel rond de 9L/100km. Dit zou beter worden volgens de dealer maar dat ga ik nu betwijfelen. Wel moet gezegd worden dat de airco altijd wordt gebruikt. De tellerstand komt in de buurt van de 20000 en nog geen enkel probleem gehad.

Inmiddels 80500 km mee gereden. De Airco ging op een gegeven moment enorm te keer.
Probleem was bekend bij de dealer en na lang aandringen is de pomp van de airco, onder garantie, vervangen. Probleem verholpen! Waarom er zolang moest worden aangedrongen?
Verder, buiten het normale onderhoud, geen bijzonderheden. Alleen het verbruik blijft aan de hoge kant. 1:11 is tot nu toe het maximaal haalbare gebleken. Wel altijd de airco aan. Jammer dat de Tino uit productie is. De modellenreeks van Nissan wordt een beetje mager. De opvolger Qashqai is het net niet. Bagageruimte valt t.o.v. de Tino wat tegen. Ook is het net geen terreinauto hoewel Nissan geprobeert heeft die uitstraling mee te geven. Ook de automaat is erg prijzig.
Volgende zal dus waarschijnlijk geen Nissan worden.

PROBLEMEN

Airco

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens