Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 TS+ (2011)

autoreview

Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 TS+ (2011)

Signalement

UitvoeringMX-5 Roadster Coupé 1.8 TS+
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Al vier maanden plezier

  • 120.000 km

Door een zeer goede ervaring met onze eerste Japanner wist ik dat ik dat opnieuw wou, maar dan sportiever en plezieriger. Na heel wat research waren er eigenlijk maar een aantal modellen die in aanmerking kwamen, waarvan er één opnieuw een Honda was, de S2000. Het prijskaartje voor een beetje nette variant dacht daar anders over. Dat zou me niet beletten om te slagen in mijn opzet, en al snel had Mazda mijn aandacht volledig weten te bemachtigen. Een MX-5, er was nauwelijks iets slechts over te zeggen.

Na veel forums, specificaties, video's en notities, zou het de NC worden, onderandere omdat het de grootste MX-5 is qua interieur, comfortabeler dan de voorgangers, en iets veiliger. Wel was ik specifiek op zoek naar een exacte uitvoering. Het moest en zou de facelift variant zijn, onderandere vanwege de sterkere motoronderdelen, dus beginnend vanaf 2009. Ook wou ik absoluut een hard-top, ondanks het extra gewicht. Leren stoelen was een must, net zoals mistlichten en cruise control. Voor de rest wou ik geen grijze auto meer. Ik heb lang getwijfeld tussen de 1.8 of de 2 liter motor, vanwege het sperdifferentieel en de 6 versnellingen, maar dat is hem niet geworden. De dag dat mijn vriendin en ik afscheid namen van onze vorige auto, was de dag dat deze nieuwe occasie ingeschreven en verzekerd was.

De auto is een plezier om mee te rijden, je bent echt elke keer dat je onderweg bent bezig met rijden. Jij bestuurd de auto, en niet omgekeerd. Het was even wennen, maar ik heb het gevoel dat ik nu al een betere chauffeur ben dan ik ooit had kunnen zijn in de vorige. Deze auto maakt me een liefhebber in plaats van iemand die zich verplaatst. Met de stoelverwarming en de radiator aan, en een wollen sjaal om m'n nek, gaat het dak naar beneden, ook al is het ijskoud.

De auto heeft een fantastische wegligging, je rolt niet uit je stoel in de bocht. Het stuur is heel precies, en drempels zijn verbazingwekkend comfortabel ondanks de auto relatief laag tegen de grond ligt. Van comfortabel cruisen tot stevig slalommen, van rustig vertrekken, tot hoge toeren, allemaal geen probleem voor deze wagen. Het design van de carrosserie is naar mijn mening tijdloos, en stijlvol.

Er is oneindig veel informatie te vinden over deze auto, en qua onderdelen is ook zo goed als alles te vinden.

Wordt vervolgd

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda MX-5

Mazda
Mazda MX-5 SkyActiv-G 132 Prime-Line (2D/6H)
€ 655
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens